Φυσικά σιρόπια εσπεριδοειδών και βοτάνων για κρυώματα και ιώσεις

Φυσικά σιρόπια εσπεριδοειδών και βοτάνων για τα κρυώματα, ιώσεις, το βήχα και τον πονόλαιμο

Στις ακραίες εναλλαγές του καιρού , με  έναν ήλιο να μας ξεγελά ,
κρύο ,
χιονόνερο ,
υγρασία και γυρνάμε στο σπίτι μας και νιώθουμε τα συμπτώματα του κρυολογήματος να μας περιτριγυρίζουν.
Και τι να κάνουμε για να τα βγάλουμε πέρα;
Μα το βασικότερο να βοηθήσουμε τον οργανισμό μας να κάνει εκείνο που μόνο αυτός ξέρει να κάνει καλύτερα.
Και τι είναι αυτό που μπορεί να κάνει ο οργανισμός μας καλύτερα;
Μα να παράγει και αντιιικές ουσίες.
Και πως εμείς μπορούμε να βοηθήσουμε;
Μα να στραφούμε προς βοήθεια στη φύση και στα προϊόντα που αυτή μας έχει δωρήσει.
Ας δούμε κάποια από τα πολλά και ας ξεκινήσουμε από το πολύ γνωστό μας
– Σκόρδο με μέλι και λεμόνι για όταν έχουμε δυνατό κρύωμα συνοδευόμενο από πυρετό
Λιώνουμε μία σκελίδα σκόρδου στο γουδί,
στύβουμε ένα λεμόνι,
παίρνουμε μιά κουταλιά μέλι και όλα μαζί τα ανακατεύουμε να γίνουν ένα παχύρρευστο σιρόπι.
Ανακατεύουμε μια κουταλιά του γλυκού από το σιρόπι μας με λίγο χλιαρό νερό σε ένα ποτήρι και το πίνουμε σιγά-σιγά – αν δεν μας ξενίζει η γεύση μπορούμε να το πιούμε ως έχει , χωρίς να το αραιώσουμε σε νερό.
– Τζίντζερ με λεμόνι, καγιέν και μέλι
Σε μιά κούπα ζεστό νερό ,περίπου 35 με 40°C, διαλύουμε ένα κουταλάκι του γλυκού σκόνη τζίντζερ,
προσθέτουμε το χυμό ενός μικρού λεμονιού,
το 1/4 από ένα κουταλάκι του γλυκού πιπέρι καγιέν και μιά κουταλιά της σούπας μέλι και έχουμε ένα από τα ιδανικότερα ροφήματα για να απομακρύνουμε ένα κρυολόγημα ή μια ίωση που μπορεί να μας περιτριγυρίζει
– Θυμάρι , φασκόμηλο και μέντα σε ένα ρόφημα εμπλουτισμένο με μέλι.
Το θαυμάσιο αυτό ρόφημα είναι άκρως αποτελεσματικό για τις επιθέσεις του κρυολογήματος , των προβλημάτων του ανώτερου αναπνευστικού και της γρίπης – να υπενθυμίσω πως το θυμάρι είναι από τα βότανα με την μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε βιταμίνη C , τα 100gr μας δίνουν 160 mg βιταμίνης C! 
Ας μην αμελούμε να προσφέρουμε στον εαυτό μας αυτό το θαυμάσιο ρόφημα όταν νιώθουμε το κρυολόγημα να μας πλησιάζει και σε περιόδους που γύρω μας κυκλοφορούν ιώσεις, λοιμώξεις, γρίπη.
Και βέβαια δεν ξεχνάμε τις ειδικές ανάγκες του οργανισμού μας, ειδικά το χειμώνα σε εσπεριδοειδή και όλες τις εποχές τα λαχανικά.
Ο ανθρώπινος οργανισμός έχει καθημερινή ανάγκη και ανάλογα πάντα με την εποχή, τα εσπεριδοειδή και τα λαχανικά, και ο λόγος είναι η βιταμίνη C.
Οι ανάγκες του οργανισμού μας για την βιταμίνη C είναι μεγάλες.
Οπότε καταλαβαίνουμε ότι κάθε μέρα , μα κάθε μέρα το χειμώνα η διατροφή μας πρέπει  να περιλαμβάνει:
– πορτοκάλια
– μανταρίνια
– λεμόνια και
– γκρέιπ-φρουτ
κάποιες ομάδες λαχανικών όπως τα σταυρανθή λαχανικά:
– μπρόκολο
– λαχανάκια Βρυξελλών
– λαχανίδες
– λάχανο
– κουνουπίδι και οπωσδήποτε:
– σούπες με λαχανικά όπως
α. τις εξαιρετικές κρεμμυδόσουπες με κύρια συστατικά
τα κρεμμύδια
το σκόρδο
το πιπέρι καγιέν
το τζίντζερ και
το λεμόνι
β. τις εξαιρετικές ντοματόσουπες με κύρια συστατικά
τις ντομάτες
τα κρεμμύδια
τα καρότα
το πιπέρι καγιέν και
το τζίντζερ
γ. τις νοστιμότατες,θρεπτικότατες και θεραπευτικές κοτόσουπες με κύρια συστατικά 
– τα καρότα,
– τα κρεμμύδια,
– τα πράσα,
– τις γλυκοπατάτες
– το σέλινο
– τις σελινόριζες,
– τα γογγύλια-ρέβες,
– το σκόρδο
– το λεμόνι
– το τζίντζερ
δ. τις νοστιμότατες,θρεπτικότατες και θεραπευτικές ψαρόσουπες με κύρια συστατικά 
– τα καρότα,
– τα κρεμμύδια,
– τα πράσα,
– το σέλινο
– τις σελινόριζες,
– το κουρκούμι
– το λεμόνι
– το τζίντζερ
Τη βιταμίνη C, λοιπόν, ο οργανισμός μας την χρειάζεται καθημερινά για να είναι υγιής.
Πόση;
Δεν υπάρχει με σαφήνεια ανώτατη και κατώτατη τιμή λένε οι ερευνητές
Ο μέσος ημερήσιος ρυθμός πρόσληψης επαρκούς βιταμίνης C για την κάλυψη των αναγκών σε θρεπτικά συστατικά σχεδόν όλων των υγιών ατόμων:
“Είναι θέμα της γενικής εικόνας του οργανισμού του κάθε ατόμου και η ποικιλία στη διατροφή μας, πλούσιας σε όλα τα θρεπτικά συστατικά είναι η καλύτερη στρατηγική για την καλή υγεία και για την επαρκή πρόσληψη βιταμίνης C”
Και βέβαια οι ανάγκες αυτές είναι αυξημένες για κάποιες ομάδες ατόμων όπως:
Οι καπνιστές
Όσοι καταναλώνουν πάνω από δύο ποτά αλκοολούχα την ημέρα
Όσοι τρώνε μόνο μαγειρεμένες και επεξεργασμένες τροφές, χωρίς σαλάτες, φρούτα και λαχανικά.
Όσοι ζουν σε περιβάλλοντα μολυσμένα
Όσοι παίρνουν αντικαταθλιπτικά και όσες γυναίκες παίρνουν αντισυλληπτικά
Οι ηλικιωμένοι
Όσοι έχουν μεγάλο στρες και άγχος ή κατάθλιψη
Όσοι υποφέρουν από συχνά κρυολογήματα και γρίπη
Όσοι έχουν κάποιο τραύμα- βοηθάει στην επούλωσή τους-
Όσοι εργάζονται σε εξωτερικό περιβάλλον και βέβαια
Όλα τα παιδιά.
Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με χαλαρωτικά μπάνια βοτάνων και με την απαραίτητη ξεκούραση και το κρυολόγημα, οι ιώσεις και η γρίπη “θα το σκεφτούν πολύ για να μας επισκεφτούν” και αν μας “επισκεφτούν” σίγουρα δεν θα θελήσουν να παραμείνει περισσότερο μαζί μας!!!

Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:thalia-botanologia.gr

Σημαντικές σημειώσεις:
Δεν χρησιμοποιούμε ΠΟΤΕ βότανα ή αιθέρια έλαια, στα οποία έχουμε αλλεργία
To botanologia.gr είναι, αυστηρά, ένας ιστότοπος ειδήσεων και πληροφοριών σχετικά με τα βότανα.
Το περιεχόμενο δεν προορίζεται να υποκαταστήσει επαγγελματικές ιατρικές συμβουλές, διάγνωση ή θεραπεία.
Πάντα να ζητάμε τη συμβουλή του γιατρού μας ή άλλου ειδικευμένου γιατρού, για ιατρικά θέματα και προβλήματα που μας απασχολούν.
Δεν παραβλέπουμε ποτέ επαγγελματικές ιατρικές συμβουλές.
Αν σε κάποιο προϊόν είμαστε αλλεργικοί δεν το χρησιμοποιούμε, επίσης δεν χρησιμοποιούμε προϊόντα και συστατικά που δεν ανέχεται το δέρμα μας
Δεν χρησιμοποιούμε βότανα κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης , σε συνδυασμό με άλλα φάρμακα ακόμα και συμπληρώματα χωρίς την γνώμη γιατρού μας

Διαβάστε επίσης στη botanologia.gr:
Βότανα για το βήχα και τα προβλήματα του αναπνευστικού.
Ανοσοποιητικό σύστημα , ας το θωρακίσουμε εν όψει του χειμώνα
Κοτόσουπα,η συνταγή της σούπας που αυξάνει την ανοσία του οργανισμού μας
Θυμάρι για τη γρίπη,τον πονόλαιμο το κρυολόγημα,τη βρογχίτιδα,το βήχα
Ένα ευωδιαστό σιρόπι για τα κρύα του χειμώνα ,το κρυολόγημα ,το βήχα , τη γρίπη.
Η χρήση των καρπών της κουφοξυλιάς ως ιάματος για τη γρίπη
Ιδανική διατροφή για να αποφύγουμε γρίπη, κρυολόγημα και εποχικές ιώσεις

Αναφορές:
https://www.webmd.com/diet/features/the-benefits-of-vitamin-c#4
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2994788/
https://www.instructables.com/id/Home-Cold-Flu-Remedy/
https://www.medicalnewstoday.com/articles/219352.php#sources_and_requirements

Share: