Φυσικοί τρόποι ενίσχυσης του ανοσοποιητικού μας εν μέσω επιδημιών

Το ανοσοποιητικό μας σύστημα είναι η πρώτη γραμμή άμυνας του οργανισμού μας έναντι λοιμώξεων και ασθενειών.
Ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα μπορεί να ταυτοποιήσει τα παθογόνα και να τα διακρίνει από τα κύτταρα του σώματος μας.
Ωστόσο, ένα αδύναμο ανοσοποιητικό σύστημα που προκαλείται από την ανθυγιεινή διατροφή και τις λανθασμένες επιλογές του τρόπου ζωής μας, μπορεί να κάνει τον οργανισμό μας  επιρρεπή σε παντός είδους μολύνσεις και από παντός είδους μικρόβια.
Ευτυχώς, υπάρχουν τρόποι που μπορούμε να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα, ακολουθώντας απλές και καθημερινές πρακτικές και προληπτικά μέτρα κατά της μόλυνσης και των ασθενειών.
Τρώμε ενισχυμένες τροφές
Ένας από τους καλύτερους και αποτελεσματικότερους τρόπους  ενίσχυσης του ανοσοποιητικού μας συστήματος είναι να τρώμε υπερβολικές θρεπτικές ουσίες.
Πολλά βότανα, φρούτα και λαχανικά περιέχουν όλα τα απαραίτητα μέταλλα, ιχνοστοιχεία και βιταμίνες που χρειάζεται ο οργανισμός μας για να επιτελέσει τις σωματικές του λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένης της ανοσίας και του μεταβολισμού.
Από τα ισχυρότερα τρόφιμα –
– σκόρδο
Το σκόρδο, όπως είναι πιά γνωστό έχει ισχυρότατες ιδιότητες και μπορεί να θεραπεύσει ήπιες ιογενείς και βακτηριακές λοιμώξεις συμπεριλαμβανομένου του κρυολογήματος και της γρίπης.
Το σκόρδο περιέχει μεγάλο αριθμό ισχυρών βιοδραστικών ενώσεων, οι οποίες έχουν ισχυρές αντιμικροβιακές δράσεις όπως ισχυρές αντιβακτηριακές,
αντιμυκητιακές, 
αντι-πρωτοζωικές και αντιιϊκές ιδιότητες και δράσεις, οι οποίες ενισχύουν και τονώνουν το ανοσοποιητικό μας.
– τζίντζερ
Το τζίντζερ θεωρείται ευρέως ως υπερ-τροφή λόγω της περιεκτικότητάς του σε βιταμίνες και ανόργανα άλατα, όπως κάλιο,
μαγγάνιο,
φώσφορο,
σίδηρο και βιταμίνη C.
Περιέχει ισχυρά βιοδραστικά συστατικά που έχουν ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες έναντι παθογόνων που προκαλούν ασθένειες, όπως  η ισχυρή 6-gingerol, η οποία έχει θεραπευτικές δράσεις περιλαμβανομένης της αντι-ιικής δράσης έναντι του ανθρώπινου αναπνευστικού συγκυτιακού ιού, αντιφλεγμονώδη δράση έναντι της βρογχίτιδας και σε άλλες μολύνσεις της αναπνευστικής οδού.
– πορτοκάλια, λεμόνια, γκρέιπφρουτ 
Tα περισσότερα εσπεριδοειδή περιέχουν υψηλές ποσότητες βιταμίνης C που παίζουν σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση της ανοσίας.
Η καθημερινή  κατανάλωση των τριών ισχυρών εσπεριδοειδών, πορτοκάλια, λεμόνια, γκρέιπφρουτ,αυξάνει την καθημερινή διαιτητική πρόσληψη βιταμίνης C, που τόσο έχει ανάγκη ο οργανισμός μας και οι βιοδραστικές τους ενώσεις  ενισχύουν τις ανοσολογικές αντιδράσεις του οργανισμού μας
– ρίγανη, θυμάρι, φασκόμηλο
τρία ισχυρότατα βότανα με ισχυρές αντιμικροβιακές ιδιότητες και δράσεις.
Δεν ξεχνάμε τη ρίγανη στη σαλάτα μας και στις σούπες μας όπως και το φασκόμηλο και το θυμάρι, και δεν ξεχνάμε να χαιρόμαστε τα ροφήματά τους σε τακτά χρονικά διαστήματα, ειδικά σε περιόδους ιώσεων
– προβιοτικά
Τα προβιοτικά είναι “φιλικά” βακτήρια που βρίσκονται στον οργανισμό μας, τα οποία μπορούν να μας βοηθήσουν να διατηρήσουμε το έντερο και το ανοσοποιητικό μας σύστημα υγιές, και οι μέχρι τώρα έρευνες  δείχνουν ότι τα προβιοτικά μειώνουν την πιθανότητα να αρρωστήσουμε από μια λοίμωξη του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος.
Εκτός από τα πιθανά οφέλη για το ανοσοποιητικό σας σύστημα, τα προβιοτικά μας παρέχουν και πολλά άλλα θρεπτικά συστατικά όπως πρωτεΐνες και ασβέστιο.
Ενισχύουμε την προσωπική και οικογενειακή μας υγιεινή
Η υγιεινή μπορεί να μην συμβάλλει άμεσα στις ανοσολογικές λειτουργίες του σώματος, αλλά μειώνει τον κίνδυνο βακτηριακών και ιικών λοιμώξεων.
Για παράδειγμα, ακολουθώντας απλές πρακτικές όπως
– όταν κυκλοφορούμε έξω για την δουλειά μας και τις καθημερινές μας ανάγκες δεν πιάνουμε κάθε τρεις και λίγο τη μύτη μας,
τα ματια μας,
το στόμα μας με τα χέρια μας που έχουμε πιάσει αντικείμενα και χρήματα που πριν από μας έχουν πιάσει εκατοντάδες άλλα άτομα.
– όταν μπαίνουμε σε δημόσιους χώρους κατά την έξοδό μας χρησιμοποιούμε τα αντισηπτικά που υπάρχουν στους χώρους.
– όταν πάμε σε δημόσιες τουαλέτες όταν αποχωρούμε πλένουμε πολύ καλά τα χέρια μας 
– όταν γυρνάμε στο σπίτι μας αφήνουμε τα παπούτσια μας στο προ-χωλ μαζί και ότι μικρόβια μεταφέρουν
– όταν γυρνάμε στο σπίτι μας πλένουμε πολύ καλά τα χέρια μας πριν από οτιδήποτε άλλο
Αν και η σωστή υγιεινή είναι σημαντική ανεξάρτητα από τις περιστάσεις, θα πρέπει να είναι πιό αυστηρή, ειδικά κατά τη διάρκεια της εποχής της γρίπης ή των ιών, όταν ο ρυθμός μετάδοσης είναι υψηλός.
Σταματάμε όλες τις κακές συνήθειες
Προσπαθούμε να έχουμε ποιοτικό ύπνο
Η κακή ποιότητα ύπνου μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο βακτηριακών και ιικών λοιμώξεων.
Κατά τη διάρκεια του ύπνου, το ανοσοποιητικό μας σύστημα αναπληρώνει τις κυτοκίνες του, που όπως σας έχω αναφέρει σε προηγούμενο άρθρο, παίζουν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχή αντιμετώπιση των βακτηρίων και των ιών.

Οι ερευνητές λένε ότι ο επαρκής ύπνος βοηθά τα Τ κύτταρα στο σώμα σας να καταπολεμήσουν τη λοίμωξη.

Το ανοσοποιητικό σύστημα παράγει επίσης αντισώματα κατά της μόλυνσης κατά τη διάρκεια του ύπνου μας και όσοι από εμάς δεν έχουν επαρκή και ποιοτικό ύπνο εμποδίζουν την παραγωγή αυτών των ενώσεων, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε ασθενέστερο ανοσοποιητικό σύστημα.
Ας χαρούμε τελικά τον ήλιο
Η επαρκής έκθεση στον ήλιο ενισχύει την παραγωγή βιταμίνης D και η βιταμίνη D διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην έμφυτη αντιμικροβιακή ανταπόκριση του οργανισμού μας.
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Investigative Medicine , η βιταμίνη D παίζει σημαντικό ρόλο στην αντιμικροβιακή ανταπόκριση του ανοσοποιητικού συστήματος.
Η μελέτη αποκάλυψε επίσης ότι η βιταμίνη D μπορεί να διεγείρει την παραγωγή αντιφλεγμονωδών υποδοχέων.
     Ένα ισχυρότατο ανοσοποιητικό σύστημα και η προσωπική υγιεινή αποτελούν την καλύτερη άμυνα κατά των υπαρχόντων αλλά και νέων παθήσεων
Ας διατηρήσουμε, λοιπόν ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα καταναλώνοντας τροφές με φυτοθρεπτικά συστατικά, αποφεύγοντας τις κακές συνήθειες που έχουμε αποκτήσει τα τελευταία χρόνια, για να προστατευτούμε από ιογενείς λοιμώξεις και επιδημίες.

Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:thalia-botanologia.gr

Ας θυμηθούμε:
Η ασθένεια δεν προκαλείται από μικρόβια,αλλά από το εξασθενισμένο ανοσοποιητικό σύστημα
Η ανθυγιεινή διατροφή διαλύει το ανοσοποιητικό σύστημα
Οι δράσεις των βοτάνων : Αντιμικροβιακά βότανα
Ανοσοποιητικό σύστημα , ας το θωρακίσουμε εν όψει του χειμώνα

πηγές:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5115784/
researchgate.net
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0378874112007404
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1470664
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4103721/
https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs002530100722
https://www.ema.europa.eu/en/documents/herbal-report/draft-assessment-report-allium-sativum-l-bulbus_en.pdf
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5552930/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24779581
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0308814613018438
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3166406/

Share: