Αγγούρι – το γνωστό μας άγνωστο καλοκαιρινό φρούτο

Αγγούρι – και στο μυαλό μας έρχεται η εικόνα μιας δροσερής χωριάτικης σαλάτας και ενός πικάντικου τζατζικιού –  αλλά είναι μόνο αυτά το αγγούρι ;
Για ας δούμε
Το αγγούρι ,
το πεπόνι ,
το καρπούζι και το κολοκύθι ανήκουν στην ίδια οικογένεια των κολοκυνθοειδών.
Το συναντάμε για πρώτη φορά πριν 3000 χρόνια στην Ινδία πριν το συναντήσουμε στην αρχαία Ελλάδα κατά τους ρωμαϊκούς χρόνους από όπου και διαδόθηκε στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Η θρεπτική αξία του αγγουριού
Από τα ισχυρότερα θρεπτικά συστατικά του αγγουριού  είναι οι αντιοξειδωτικές του ουσίες.
Η αντιοξειδωτική «δύναμη» του αγγουριού είναι ισχυρότατη καθώς αυξάνει τους δείκτες  της αντιοξειδωτικής δραστηριότητας του οργανισμού μας.
‘Έχει ελάχιστους υδατάνθρακες και θερμίδες αλλά επαρκή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες.
Τα 100gr αγγουριού έχουν μόνο 13 θερμίδες και το 97% είναι νερό , αλλά τόσο πλούσιο σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.
– Το αγγούρι και η αρθρίτιδα και ουρική αρθρίτιδα – ποδάγρα
Το αγγούρι προάγει
– την υγεία των αρθρώσεών μας ,
– ανακουφίζει από την αρθρίτιδα ,
– καταπολεμά την ουρική αρθρίτιδα και
σαν εξαιρετική πηγή διοξειδίου του πυριτίου προωθεί την υγεία των αρθρώσεων με την ενίσχυση των συνδετικών ιστών όπως
οστών ,
μυών ,
χόνδρων ,
τενόντων , ενώ ταυτόχρονα αποτοξινώνει τον οργανισμό μας
Τοξίνες – και το αγγούρι μας προστατεύει από τις τοξίνες που βρίσκονται στα τρόφιμα και στο περιβάλλον ,ενώ ταυτόχρονα μας αποτοξινώνει.
Ενισχύοντας το αγγούρι με καρότο έχουμε ένα δυναμικό τρόφιμο – με βιταμίνες Α, Β1, Β6, C , D ,
φυλλικό οξύ,
μαγνήσιο,
πυρίτιο ,
ασβέστιο και κάλιο –  το οποίο
– ανακουφίσει από την ουρική αρθρίτιδα
– ανακουφίζει από τον πόνο της αρθρίτιδας ενώ παράλληλα
– μειώνει τα επίπεδα του ουρικού οξέος.
-Το αγγούρι και τα νεφρά μας
Το αγγούρι κρατά τα νεφρά μας υγιή και προστατεύει από παθήσεις της ουροδόχου κύστεως.
Καθώς το αγγούρι μειώνει τα επίπεδα του ουρικού οξέος , διατηρεί υγιή τα νεφρά μας , η δε υψηλή περιεκτικότητά του σε νερό προωθεί την ούρηση, καθώς το αγγούρι ανήκει στην ομάδα των φυσικών διουρητικών.
Το αγγούρι και ο εγγέφαλός μας
Το αγγούρι περιέχει ένα φυσικό φλαβονοειδές , τη φισετίνη , η οποία μειώνει την πνευματική εξασθένηση και τη φλεγμονή λόγω γήρανσης προστατεύοντας από τη νόσο Alzheimer και το εγκεφαλικό επεισόδιο , ενώ παράλληλα παίζει σημαντικό ρόλο στην ομαλή λειτουργία του εγκεφάλου.
Το αγγούρι και το εντερικό μας σύστημα
Το αγγούρι και το νερό του συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου μας ,ενώ παράλληλα ενυδατώνουν τον οργανισμό μας.
Λίγες μόνο φέτες αγγουριού μπορούν να μας ξεδιψάσουν αμέσως , αλλά και να αυξήσουν την ημερήσια πρόσληψή μας  σε νερό , προσφέροντας ισχυρή ενυδάτωση του οργανισμού μας.
Οι υψηλή περιεκτικότητά του σε φυτικές ίνες που συναντάμε στη φλούδα του αγγουριού βοηθούν στην ομαλή λειτουργία του πεπτικού και εντερικού μας συστήματος .προστατεύοντας μας από δυσπεψία και δυσκοιλιότητα
Το αγγούρι και το pH
Ο χυμός αγγουριού περιέχει αλκαλικά στοιχεία ,τα οποία ρυθμίζουν το pH μας – ας θυμηθούμε : «Το pH του αίματός μας , οι όξινες τροφές και οι αλκαλικές τροφές»
Το αγγούρι και ο διαβήτης
Το αγγούρι μπορεί να βοηθήσει στη σύνθεση φυσικής ινσουλίνης και να δράσει ευεργετικά σε περιπτώσεις διαβήτη , καθώς βοηθά και στη μείωση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα.
Το αγγούρι και τα οστά μας.
Το αγγούρι είναι μια πλούσια πηγή βιταμίνης Κ .
Η βιταμίνη Κ συμβάλει στον σχηματισμό των πρωτεϊνών ,  μια βιταμίνη απαραίτητη για τον σχηματισμό και την περαιτέρω αντοχή των ιστών και των οστών μας.
Μια βιταμίνη που η έλλειψή της οδηγεί σε οστεοπόρωση και αυξάνει τον κίνδυνο του κατάγματος.
Το αγγούρι και τα νύχια μας
Το αγγούρι με το πυρίτιό του , αποτρέπει το σπάσιμο και τη φθορά των αδύναμων νυχιών των χεριών μας και των ποδιών μας.
Το αγγούρι και η στοματική υγιεινή
Ο χυμός του αγγουριού είναι ιδανικό ίαμα , το οποίο συμβάλει στην υγεία της στοματικής κοιλότητας καθώς  συμβάλλει στην αντιμετώπιση διάφορων παθήσεων των δοντιών και των ούλων, όπως η πυόρροια.
Επίσης μας προστατεύει από την κακοσμία του στόματος – μια φέτα αγγουριού ανάμεσα στον ουρανίσκο μας με τη γλώσσα μας , εξαλείφει άμεσα την κακή αναπνοή,
Το αγγούρι και η αρτηριακή πίεση
Το αγγούρι όταν αποτελεί μέρος μιας συνολικής ισορροπημένης διατροφής κρατά την αρτηριακή πίεση σε φυσιολογικά επίπεδα.
Το κάλιο που περιέχει το αγγούρι – 100gr αγγουριού έχουν 147 mg κάλιο – συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και της ισορροπίας των ηλεκτρολυτών στο σώμα , επίσης το ασβέστιο και το μαγνήσιο είναι και αυτά απαραίτητα για τη ρύθμιση των επιπέδων της αρτηριακής σας πίεσης.
Το αγγούρι και το δέρμα μας.
Το αγγούρι με τις βιταμίνες του  και τα ιχνοστοιχεία του που του χαρίζουν τις ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές του καταπραΰνει το δέρμα μας , μειώνοντας  τους ερεθισμούς και το πρήξιμο – το αγγούρι ενεργοποιεί το κολλαγόνο στο δέρμα συμβάλλοντας στη μείωση του πρηξίματος.
Επιβραδύνει τη γήρανση του δέρματος και των κυττάρων,
καταπολεμά  τις ρυτίδες και την κυτταρίτιδα – ο χυμός του αγγουριού με επάλειψη αλλά και ο πολτός του αγγουριού σαν κατάπλασμα μειώνουν την κυτταρίτιδα , αλλά και τις ρυτίδες!
Ξεκουράζει άμεσα τα μάτια μας – ας θυμηθούμε  «Το αγγούρι και οι ισχυρότατες ενυδατικές του ιδιότητες»
Μας προσφέρει άμεση βοήθεια και είναι ένα άφοβο σπιτικό ίαμα για την ακμή και το κάψιμο από τον ήλιο  – μερικές φέτες αγγουριού στα σημεία που μας έχει κάψει ο ήλιος και η ανακούφιση είναι άμεση!
Γενικά το αγγούρι μας χαρίζει ενέργεια ,
καθαρίζει και αναζωογονεί την επιδερμίδα μας,
αναπληρώνει την καθημερινή ανάγκη του οργανισμού μας για
βιταμίνες
μέταλλα και
ιχνοστοιχεία , καθώς έχει τις περισσότερες από τις βιταμίνες που χρειάζεται το σώμα μας μέσα σε μια μέρα
όπως:
βιταμίνη Α
βιταμίνες του συμπλέγματος Β – Β2,Β6,φυλλικό οξύ ή φολικό οξύ ή Β9 –
βιταμίνη C και
βιταμίνη Ε , 
μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως:
ασβέστιο ,
κάλιο ,
μαγνήσιο, 
σίδηρο , 
θείο ,
φώσφορο , τα οποία ,όπως γνωρίζουμε , ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα και μας δίνουν ενέργεια.
Και αν θέλουμε να ισχυροποιήσουμε το αγγούρι το συνδυάζουμε με σπανάκι και
καρότο και βέβαια δεν πετάμε ποτέ τη φλούδα του διότι
περιέχει μια πολύ καλή ποσότητα βιταμίνης C – περίπου το 12% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης.
Aς μην νομίζουμε λοιπόν ότι το αγγούρι είναι ένα φτωχό φρούτο – γιατί περί φρούτου πρόκειται – και
μην ξεχνάμε να το έχουμε και αυτό στην καθημερινή μας διατροφή.

Κείμενο και επιμέλεια κειμένου: thalia – botanologia.gr

Ας θυμηθούμε και ας ξαναδιαβάσουμε στη botanologia.gr:
Φλαβονοειδή – Τα πολύτιμα δραστικά συστατικά του φυτικού βασιλείου
Νύχια – Όμορφα και δυνατά με τη βοήθεια των βοτάνων και της διατροφής
Αγγούρι και πεπόνι,ένας χυμός με πλήθος θρεπτικών συστατικών
Μήλο,αγγούρι και καρότο σε ένα κοκτέιλ γεμάτο βιταμίνες

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8569244
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20614191
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4441156/
https://www.medicalnewstoday.com/articles/283006.php
https://nutritionj.biomedcentral.com/articles/10.1186/1475-2891-9-45

Share: