Παντζάρια και μάραθο -μια αναζωογονητική και αντιυπερτασική σούπα

Παντζάρια και μάραθο,δύο προϊόντα της Γης μας  με ισχυρές αντιυπερτασικές ιδιότητες σε έναν υπέροχο συνδυασμό για μια άκρως αναζωογονητική σούπα.
Ας την ετοιμάσουμε.
Και θα χρειαστούμε:
-τέσσερα μέτρια προς μεγάλα παντζάρια , πάρα πολύ καλά πλυμένα,
-λάδι
-ένα ματσάκι μάραθο , πολύ καλά πλυμένο και ψιλοκομμένο
-ένα με δύο καρότα πλυμένα ολόκληρα
-δύο με τρία κλωνάρια σέλινο , πλυμένα και κομμένα σε μεγάλα κομμάτια
-δύο σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένο , αν έχουμε φρέσκο το χρησιμοποιούμε μαζί με το φύλλο του
-τέσσερα φλυτζάνια το ζωμό που βράσαμε τα καρότα μας
-το χυμό και το ξύσμα ενός λεμονιού.
-βήμα 1ο
Βράζουμε τα καρότα μας πολύ καλά σε πέντε φλυτζάνια νερό.
Μόλις βράσουν τα βγάζουμε από το ζωμό και τα ψιλοκόβουμε.
Το ζωμό τον αφήνουμε σε ένα μπολ να μας περιμένει
-βήμα 2ο
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180C.
Τυλίγουμε κάθε παντζάρι σε λαδόκολλα , αν είναι πολύ μικρά τα τυλίγουμε δύο-δύο ή και όλα μαζί
Τα τοποθετούμε σε ένα ταψάκι.
Τα ψήνουμε περίπου για μισή ώρα ή μέχρι να είναι έτοιμα – ανάλογα πάντα με το φούρνο μας.
Τα αφήνουμε δέκα λεπτά να κρυώσουν και με προσοχή τα ξεφλουδίζουμε και τα κόβουμε σε μεγάλα κομμάτια.
-βήμα 3ο
Ζεσταίνουμε πολύ ελαφριά το λάδι σε μια μεγάλη κατσαρόλα με μέτρια φωτιά.
Προσθέτουμε το μάραθο και το σέλινο.
Ανακατεύουμε για 5 λεπτά μέχρι να μαλακώσει το μάραθο.
Προσθέτουμε το σκόρδο.
Ανακατεύουμε για λίγο μέχρι να αρχίσουν να αναδύονται οι μυρωδιές του σκόρδου.
Προσθέτουμε τα παντζάρια και με προσοχή το ζωμό μας από τα καρότα και τα καρότα
Αυξάνουμε τη θερμότητα και περιμένουμε μέχρι λίγο πριν αρχίσει ο βρασμός , μειώνουμε τη θερμότητα και αφήνουμε το φαγητό μας να σιγοβράζει για 15 με 20 λεπτά ή έως ότου τα λαχανικά είναι έτοιμα.
Προς το τέλος του βρασμού αλατοπιπερώνουμε.
Κατά διαστήματα ανακατεύουμε.
-βήμα 4ο
Μόλις η σούπα μας είναι έτοιμη , προσθέτουμε το χυμό και το ξύσμα του λεμονιού και σερβίρουμε σε μεγάλα βαθιά πιάτα ή σε ειδικά μπολ για σούπα , πασπαλισμένα με φιλαράκια μάραθο και ξύσμα λεμονιού!
Αν θέλουμε συνοδεύουμε τη σούπα μας με κρίθινα παξιμάδια

Παραλλαγή:
– Μόλις ολοκληρώσουμε το βήμα 3 , δεν σερβίρουμε αλλά μεταφέρουμε με προσοχή τα υλικά μας στο μπλέντερ και τα αναμειγνύουμε ώστε να έχουμε μια παχύρρευστη ομαλή σούπα. – Πριν να ρίξουμε τη σούπα μας στο μπλέντερ πρέπει , οπωσδήποτε , να την αφήσουμε περίπου δεκαπέντε με είκοσι λεπτά να κρυώσει , γιατί κινδυνεύουμε από την πίεση της περιστροφής να εκτοξευτεί η σούπα μας σε όλη την κουζίνα.
Προσοχή με όλα τα καυτά φαγητά στο μπλέντερ , δεν είναι και η καλύτερη τακτική , έχουν συμβεί πολλά ατυχήματα.
– Μόλις η σούπα μας έχει πολτοποιηθεί , τη μεταφέρουμε για άλλη μια φορά στην κατσαρόλα μας που έχουμε ήδη έτοιμη στο μάτι της κουζίνας.
– Προσθέτουμε το χυμό και το ξύσμα του λεμονιού.
– Ανάβουμε το μάτι της κουζίνας και μόλις η σούπα μας έχει την επιθυμητή για τα δικά μας γούστα  θερμοκρασία , ανακατεύουμε για πολύ λίγο και σερβίρουμε αμέσως.
– Σερβίρουμε τη σούπα μας σε μεγάλα βαθιά πιάτα ή σε ειδικά μπολ για σούπα,πασπαλισμένα με φιλαράκια μάραθο και ξύσμα λεμονιού!


Η διατροφική αξία του πιάτου-
Η σούπας μας έχει ισχυρή αντιοξειδωτική και αντιμικροβιακή δράση.
Έχει αντιυπερτασικές,τονωτικές,καρδιοτονωτικές και χωνευτικές ιδιότητες.
Περιέχει ιχνοστοιχεία και βιταμίνες,όπως
φώσφορο
κάλιο
σίδηρο
ασβέστιο
μαγνήσιο
ψευδάργυρο
θείο
ιώδιο
χαλκό
βιταμίνη Α
βιταμίνη Β1
βιταμίνη Β2
βιταμίνη Β6
βιταμίνη C
πρωτεΐνες
φυτικές ίνες
β-καροτένιο
παντοθενικό οξύ-Β5-
υδατάνθρακες
Όλα αυτά τα πολύτιμα συστατικά,όπως πολύ καλά γνωρίζουμε,είναι απαραίτητα για την σωστή και εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού μας.

Ας θυμηθούμε τις ιδιότητες και τις δράσεις του παντζαριού:
τα παντζάρια-το παντζαρόζουμο και η υπέρταση
Πως τα παντζάρια μειώνουν την υψηλή αρτηριακή πίεση.
Παντζάρια με δενδρολίβανο,μια ιδιαίτερη και γευστικότατη σαλάτα

Κείμενο-παρουσίαση:thalia-botanologia.gr

Άλλες αναφορές:
dailymail.co.uk
medicalnewstoday.com
medicalnewstoday.com
webmd.com
express.co.uk

Share: