Άγχος και βότανα – ηρεμιστικά που μας προσφέρει η φύση

Άγχος,
μελαγχολία,
υπερένταση,
στρες,
νεύρα,
αϋπνία και η ιδέα να καταφύγουμε σε ένα κουτί αγχολυτικά χάπια, μερικές φορές, φαντάζει δελεαστική, πριν όμως το δοκιμάσουμε ας σταθούμε λίγο και ας δοκιμάσουμε τα γνωστότερα και
αποτελεσματικότερα “ηρεμιστικά” που μας έχει προμηθεύσει η φύση

Κάθε μέρα κατακλυζόμαστε από αρνητικές ειδήσεις.
Γύρω μας υπάρχει ανασφάλεια,
αλλοτρίωση,
χάος.
Όλα αυτά μας δημιουργούν στρες,
κατάθλιψη και

άγχος- ένα από τα πιο δυσάρεστα συναισθήματα.
Όλα αυτά αποτελούν ένα μεγάλο ψυχολογικό βάρος για τον κάθε έναν από εμάς
Σε συνέχεια λοιπόν και συμπλήρωση των δύο προηγούμενων άρθρων μου “άγχος, ένας ύπουλος εχθρός που μπορεί να νικηθεί” και “Βασιλικός -το μυρωδάτο βότανο για το άγχος,την κατάθλιψη και την κόπωση”  και για να μην αφήσουμε το άγχος να μας γίνει ανυπέρβλητο πρόβλημα, το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει στην εμφάνιση διαφόρων ψυχοσωματικών συμπτωμάτων και ασθενειών όπως είναι οι αλλεργίες,
η αϋπνία,
το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου,
η παχυσαρκία,
για να μην το αφήσουμε να μας δημιουργήσει αρνητικές ενέργειες,
σωματικές και συναισθηματικές ανισορροπίες, θα προστρέξουμε στην βοήθεια της διατροφής και στα μικροθρεπτικά και στα μακροθρεπτικά συστατικά που μας προσφέρει άκρως απαραίτητα στον οργανισμό μας, και των βοτάνων.
Των βοτάνων, τα οποία αν τα εντάξουμε στην καθημερινή μας ζωή, σαν ροφήματα στην θέση των παντός είδους αναψυκτικών, σιγά-σιγά θα νιώσουμε και θα καταλάβουμε την βοήθειά τους ενέργειά τους.
Και να μερικά από αυτά:
– χαμόμηλο, ας χαρούμε και ας απολαύσουμε την κατευναστική του επίδραση
– μελισσόχορτο, είναι ειδικό στο να μειώνει την ένταση.
– δυόσμος, χαλαρώνει και καταπραΰνει τα νεύρα.
– βαλεριάνα, βοηθάει να έχουμε έναν ήρεμο ύπνο, να χαλαρώσουμε και να ηρεμήσουμε
– βαλσαμόχορτο,μας βοηθάει να αντιμετωπίσουμε το άγχος, το στρες, την κατάθλιψη και τις βοηθάει στις νευραλγίες και στην κατάθλιψη.
– πασιφλόρα, βοηθάει να χαλαρώσουμε και να απολαύσουμε ήρεμο ύπνο.
Η πασιφλόρα και
η βαλεριάνα είναι δυο βότανα γνωστά από τους αρχαίους χρόνους για την καταπραϋντική τους δράση στο νευρικό μας σύστημα
Τα εγχύματά τους μόνα τους ή σε συνδυασμούς με άλλα βότανα
θα μας ηρεμήσουν
θα μας χαλαρώσουν
θα μας τονώσουν και
θα μας κάνουν να νοιώσουμε ευχάριστα.
Υπάρχουν πολλές συνταγές που έχουν δοκιμαστεί άπειρες φορές στο διάβα των αιώνων και έχουν αποδειχθεί πολύτιμες.
Ας δούμε κάποιες από αυτές:
1) Κάνουμε ένα μείγμα από
– 30gr ρίζα βαλεριάνας
– 15gr σπόρους γλυκάνισου και
– 15gr φλοιό νεραντζιάς 
Ρίχνουμε δύο κουταλιές της σούπας από το μείγμα μας αυτό σε ένα ( 1 )λίτρο βραστό νερό και
το αφήνουμε περίπου τριάντα -30- λεπτά σκεπασμένο.
Στη συνέχεια το στραγγίζουμε – μπορούμε να πίνουμε δύο φλιτζάνια την ημέρα ανάμεσα στα γεύματα
2) Κάνουμε ένα μείγμα από
– 10gr βαλεριάνα
– 10gr άνθη πορτοκαλιάς
ρίχνουμε το μείγμα μας σε ένα ( 1 ) λίτρο βραστό νερό και το αφήνουμε σκεπασμένο για είκοσι λεπτά.
Στη συνέχεια το σουρώνουμε και μπορούμε να πίνουμε μέχρι τρία φλυτζάνια την ημέρα το, ένα λίγο πριν το βραδινό μας ύπνο
3) Κάνουμε ένα μείγμα από
– 15gr πασιφλόρας
– 15gr άνθη χαμομηλιού και
– 10gr φύλλα μέντας
ρίχνουμε το μείγμα μας σε ένα ( 1 ) λίτρο βραστό νερό και το αφήνουμε σκεπασμένο για είκοσι λεπτά.
Στη συνέχεια το σουρώνουμε και μπορούμε να πίνουμε μέχρι δύο φλυτζάνια την ημέρα το, ένα λίγο πριν το βραδινό μας ύπνο

Αυτά τα λίγα προσωρινά -θα επανέλθω στο θέμα με πιο αναλυτικές πληροφορίες για τα βότανα και το νευρικό μας σύστημα-  σαν βοήθεια για να μην αφήσουμε μια ανθρώπινη αντίδραση, όπως είναι το άγχος να μας κυριαρχήσει και τα αρνητικά συναισθήματα να γίνουν μέρος της καθημερινής μας ζωής.

Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:thalia-botanologia.gr

Share: