Λαχανικά και φρούτα – εύκολοι τρόποι για να τρώμε περισσότερα

Λαχανικά και φρούτα – και ναι,θέλουμε να τρώμε περισσότερα αλλά δεν βρίσκουμε τον τρόπο,για αυτό ας δούμε κάποιους εύκολους τρόπους που θα μας βοηθήσουν.

Πολλές φορές παρατηρούμε ότι ενώ θέλουμε να τρώμε περισσότερα φρούτα και λαχανικά,δυσκολευόμαστε λόγω της φύσης των τροφίμων αυτών.
Υπάρχουν όμως τρόποι και πρακτικές που μπορούν να μας βοηθήσουν να αυξήσουμε την ποσότητα των φρούτων και των λαχανικών στην διατροφή μας.
Λοιπόν –
1) προσθέτουμε φέτες ροδάκινου ή μπανάνες πάνω στα δημητριακά μας το πρωί.
2) προσθέτουμε φέτες μήλου αν τρώμε νυφάδες βρώμης-και πρέπει να τρώμε- για πρωινό μας.
3) τρώμε ένα πορτοκάλι αντί για πατατάκια για πρόγευμα.
4) προσθέτουμε μπανάνες σε ένα γιαουρτάκι για απογευματινό σνακ.
5) σερβίρουμε μια εύγευστη φρουτοσαλάτα για επιδόρπιο , με ηλιόσπορους και κολοκυθόσπορους πασπαλισμένα με κανέλα και σταγόνες μελιού.
6) έχουμε πάντα αποξηραμένα βερίκοκα στο γραφείο μας για όταν πεινάσουμε.
7) προσθέτουμε μικρά κομμάτια φρούτων στις σαλάτες μας όπως
α) πορτοκάλι
β) μήλο
γ) σπόρους από ρόδι , όλα
είναι νοστιμότατα γεμάτα θρεπτικά συστατικά , που όχι μόνο μας ομορφαίνουν αλλά μας χαρίζουν υγεία και
ευεξία.
Ας μάθουμε να τα χρησιμοποιούμε στη διατροφή μας.
8) κάνουμε πίτσες με λαχανικά όπως με
α) πιπεριές
β) κρεμμύδια
γ) μανιτάρια
δ) καρδιές αγκινάρας
ε) σπανάκι
ζ) τριμμένα κολοκυθάκια και πασπαλισμένα με φρεσκοκομμένο βασιλικό.
η) μελιτζάνες πασπαλισμένες με μπόλικο πολτοποιημένο σκόρδο
9) προσθέτουμε ωμά λαχανικά στα βρασμένα λαχανικά μας όπως
α) τριμμένο καρότο
β) ψιλοκομμένο φρέσκο μπρόκολο
γ) τριμμένο ραπανάκι
δ) ψιλοκομμένο κρεμμύδι
ε) τριμμένο παντζάρι
Υιοθετώντας-φίλοι μου- μιά τέτοια διατροφή θα παρατηρήσουμε σιγά-σιγά να αποκτάμε περισσότερη ενέργεια να μην αρρωσταίνουμε εύκολα και ας μην ξεχνάμε:
Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια
σε βιταμίνες,
σε φυτικές ίνες,
σε μεταλλικά άλατα,
σε νερό ακόμα και
σε πρωτεΐνες.
Μας χαρίζουν δηλαδή τα περισσότερα στοιχεία που χρειάζεται ο οργανισμός μας για να λειτουργεί σωστά.
Και  με τα παιδιά μας τι γίνεται;
Πολύ απλά ακολουθούμε και για τα παιδιά μας τις παραπάνω πρακτικές , διότι όλα τα παιδιά μας μιμούνται τις συνήθεις και πρακτικές των γονιών τους.
Για να τα προσελκύσουμε να δοκιμάσουν ένα καινούργιο τρόφιμο ή φρούτο είναι σημαντικό το πώς θα τους παρουσιάσουμε το φαγητό τους.
Συνήθως στα μικρά παιδιά μας αρέσουν τα τραγανά ,
τα χρωματιστά ,
τα τρυφερά και ζουμερά φαγητά.
Δεν τους αρέσουν τα αλμυρά ,
τα σκληρά ,
τα πικάντικα ,
τα ξηρά και με έντονες γεύσεις τρόφιμα
Γι’ αυτό τους ετοιμάζουμε πολύχρωμες φρουτοσαλάτες  , πασπαλισμένες  , πάντα σύμφωνα με τα φρούτα που την αποτελούν , με κανέλα , με κακάο , με μέλι , με πετιμέζι.
Τους ετοιμάζουμε διάφορα γλυκά και κομπόστες με φρούτα που τα έχουμε «ομορφύνει» με λοβούς βανίλιας ή φύλλα αρμπαρόριζας ,
με μέλι ,
πετιμέζι ή χαρουπόμελο και βέβαια χωρίς καθόλου ζάχαρη.
Και το βασικότερο – δεν πιέζουμε τα παιδιά μας , αλλά πολύ απλά , τους κεντρίζουμε το ενδιαφέρον ,
τους παρουσιάζουμε λαχταριστά πιάτα ,
μιλάμε μαζί τους ,
τα αφήνουμε να λάβουν μέρος στην διαδικασία παρασκευής και προετοιμασίας  , 
τους εξηγούμε – και  , ναι , τα παιδιά μας θα καταλάβουν και  αν η οικογένειά μας έχει ποιοτικές και υγιεινές  διαιτητικές συνήθειες , αλλά και μια σωστή και ήρεμη καθημερινότητα , τα παιδιά θα ακολουθήσουν αυτό τον τρόπο ζωής.

Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:thalia-botanologia.gr

Διαβάστε επίσης στη botanologia.gr:
Όχι 5 αλλά 10 μερίδες την ημέρα φρούτα και λαχανικά πρέπει να τρώμε , λένε οι επιστήμονες
Μια φρουτοσαλάτα γεμάτη βιταμίνες – έτσι απλά και γρήγορα
Ροδάκινα σε ένα απολαυστικό smoothie για το καλοκαίρι

Share: