Για ένα πολύ καλά ρυθμισμένο ανοσοποιητικό σύστημα την εποχή των ιογενών λοιμώξεων

Ο χειμώνας είναι εποχή των ιογενών λοιμώξεων όπως τα κρυολογήματα, η γρίπη και άλλες ιογενείς λοιμώξεις.
Για να αντισταθούμε στις λοιμώξεις και ειδικά στις ιογενείς πρέπει να έχουμε ισχυρό και ρυθμισμένο ανοσοποιητικό σύστημα.
Ένα πολύ καλά ρυθμισμένο ανοσοποιητικό σύστημα μας προστατεύει από σχεδόν όλες τις βακτηριακές και ιογενείς λοιμώξεις του χειμώνα, αλλά και από άλλες ασθένειες όπως ο καρκίνος
Πολλές πρόσφατες μελέτες επιβεβαιώνουν και μας ξαναθυμίζουν τις ισχυρές αντιιικές και αντιβακτηριακές ιδιότητες και δράσεις σχεδόν όλων των διατροφικών βιταμινών A, B, C, E,
της βιταμίνης του ήλιου D, που η ανεπάρκειά της είναι από τους σημαντικότερους παράγοντες κινδύνου για τις περισσότερες λοιμώξεις, ιογενείς και βακτηριακές,
των διατροφικών μετάλλων και ιχνοστοιχείων όπως το σελήνιο,
ο σίδηρος,
ο ψευδάργυρος, του οποίου μικρή ανεπάρκεια αποδυναμώνει της φυσικές άμυνες του οργανισμούς μας έναντι ιών και βακτηρίων και των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων.
Έτσι λοιπόν όπου βρίσκουμε τώρα το χειμώνα ήλιο, δεν τον φοβόμαστε, αλλά αφήνουμε όσο περισσότερα σημεία του σώματός μας ακάλυπτα και αφήνουμε τις ακτίνες του να μας “χαϊδέψουν” για να επωφεληθούμε τις πανίσχυρες ιδιότητές τους.
Τρώμε ποικιλίες θρεπτικών τροφίμων και κυρίως πολλά φρέσκα λαχανικά και φρούτα.
Τρώμε πολλά-πολλά πορτοκάλια και μανταρίνια, πίνουμε το χυμό τους, αποξηραίνουμε τις φλούδες τους και κάνουμε ροφήματα και βέβαια λεμόνια.
Τρώμε πολλά λεμόνια, ρίχνουμε το χυμό τους σε ροφήματα, σε όλες μας τις σαλάτες και σε όλες μας τις σούπες – έχουμε το λεμόνι καθημερινά στο τραπέζι μας, και αν θέλουμε κάποιο γλυκό κάνουμε μαρμελάδα με τις φλούδες του και για γλυκαντικό χρησιμοποιούμε το πετιμέζι- ξεχνάμε τη ζάχαρη, η οποία με το που εισέρχεται στον οργανισμός μας, αυτοστιγμεί, αποδυναμώνει το ανοσοποιητικό μας σύστημα.
Τρώμε καρότα,
τρώμε μπρόκολο,
τρώμε λαχανάκια βρυξελών,
τρώμε λάχανο άσπρο,
τρώμε λάχανο μωβ, μια ισχυρότατη πηγή βιταμίνης C, B και Κ,
τρώμε γλυκοπατάτες,
τρώμε κολοκύθα,
τρώμε σπανάκι,
τρώμε παντζάρια,
τρώμε ραπανάκια,
τρώμε σέσκουλα.
Τρώμε κρεμμύδια, πράσα και σκόρδο τακτικότατα.
Τρώμε καρύδια,
τρώμε λιναρόσπορο,
τρώμε αβοκάντο για τα ω-3 λιπαρά τους.
Τρώμε γιαούρτι,
τρώμε κεφίρ,
τρώμε ζυμωμένα λαχανικά, για τα ισχυρότατα προβιοτικά τους
Τρώμε φασόλια,
τρώμε ηλιόσπορους,
τρώμε αμύγδαλα,
τρώμε καστανό ρύζι,
τρώμε αυγά,
τρώμε ρεβίθια,
τρώμε σουσάμι,
τρώμε κολοκυθόσπορους,
τρώμε φακές,
τρώμε σαρδέλες για τον ψευδάργυρό τους και το σελήνιό τους, με τις αντιοξειδωτικές,
αντιφλεγμονώδεις και αντιιικές τους ιδιότητες και δράσεις, που η ήπια και μόνο ανεπάρκειά τους συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο μόλυνσης από ιούς και βακτήρια και εξασθενισμένο ανοσοποιητικό σύστημα.
Συνοδεύουμε όλες μας τις σούπες, τις σαλάτες και πολλά μας γεύματα με πιπέρι μαύρο,
πιπέρι cayenne,
πιπέρι chili με την ισχυρότατη καψαϊκίνη τους.
Πίνουμε το χρυσό γάλα
Πίνουμε ροφήματα με φασκόμηλο,
θυμάρι,
ρίγανη,
μολόχα,
χαμομήλι με την ισχυρότατη luteolin 
Πίνουμε ροφήματα με τζίντερ – στύβουμε ένα πορτοκάλι και ένα μανταρίνι, προσθέτουμε μια κουταλιά “μέλι σταφυλιών” και μισό κουταλάκι σκόνη τζίντερ, ανακατεύουμε και πίνουμε – ένα ισχυρότατο ρόφημα με πλήθος θρεπτικά συστατικά, ασπίδα έναντι όλων των ιών που μας περιτριγυρίζουν.
Πίνουμε νερό για να “κινείται” ο οργανισμός μας
Τρώμε σούπες και ειδικά κοτόσουπες
Θα μπορούσα να χαρακτηρίσω τον χειμώνα ως την εποχή της σούπας.
Είναι μια εποχή που από μόνης της ευνοεί τις μοσχοβολιστές και αχνιστές σούπες, σαν κυρίως πιάτο στα γεύματά μας και στα δείπνα μας, αλλά και που τις επιβάλλουν οι πολλές ιογενείς λοιμώξεις που τον συνοδεύουν.

Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:thalia-botanologia.gr
Ας θυμηθούμε:
Ανοσοποιητικό σύστημα , ας το θωρακίσουμε εν όψει του χειμώνα
Η ασθένεια δεν προκαλείται από μικρόβια, αλλά από το εξασθενισμένο ανοσοποιητικό σύστημα
Βότανα για το βήχα, τις ιογενείς ιώσεις και τα προβλήματα του αναπνευστικού.
Μια ψαρόσουπα χειμωνιάτικη , απίστευτα νόστιμη και άκρως θεραπευτική
Μιά συνταγή και μιά ιστορία: Κρεμμυδόσουπα, πεντανόστιμη και απολαυστική, ιδανική για τα κρύα του χειμώνα.
Μιά απολαυστική και θεραπευτική χορτόσουπα, ιδανική για αποτοξίνωση
Αποτοξίνωση και μια νοστιμότατη και υγιεινότατη λαχανόσουπα για αρχή
Παντζάρια και μάραθο -μια αναζωογονητική και αντιυπερτασική σούπα
Βότανα με ισχυρότατες αντιιικές ιδιότητες, ιδανικά για τις ιογενείς λοιμώξεις
Ιδανική διατροφή για να αποφύγουμε γρίπη, κρυολόγημα και εποχικές ιώσεις

Share: