Νεφρά – βότανα και διατροφικές συνήθειες για τη φυσιολογική λειτουργία τους

Τα νεφρά μας είναι τα φυσικά «φίλτρα» του οργανισμού μας και εμείς έχουμε την ευθύνη της σωστής συντήρησής τους και της διατήρησης της υγείας τους.
Η υγεία των νεφρών μας εξαρτάται από τις ισορροπημένες και υγιείς διατροφικές μας συνήθειες, από το νερό που πίνουμε,
από την απουσία ζάχαρης από το διαιτολόγιό μας, από την ιδανική κατανάλωση αλατιού.
Μέσα στις ισορροπημένες διατροφικές μας συνήθειες για την υγεία των νεφρών μας, πρέπει να βρίσκονται, καθώς προάγουν την υγιή και φυσιολογική νεφρική λειτουργία, αποβάλλουν τις τοξίνες και εμποδίζουν τον σχηματισμό λίθων, το σέλινο,
οι αγκινάρες,
το αβοκάντο,
το σπαράγγι,
το σκόρδο,
τα πράσινα μήλα με τη φλούδα τους,
το ρόδι,
οι μπανάνες,
τα αγγούρια,
ο μαϊντανός – μια υγιεινή διατροφική συνήθεια είναι ο φρέσκος μαϊντανός και το φρέσκο σέλινο στις σαλάτες μας
το κολοκύθι,
το κάρδαμο,
το καρπούζι,
οι λαχανίδες,
τα δημητριακά ολικής αλέσεως,
οι κολοκυθόσποροι,
το λάχανο,
οι χυμοί όπως ο χυμός του σταφυλιού,
ο χυμός των μούρων,
ο φρεσκοστυμμένος χυμός πορτοκαλιού,
ο φρεσκοστυμμένος χυμός γκρέιπφρουτ,
ο χυμός ενός λεμονιού σε ένα ποτήρι καθαρό νερό.
το τζίντζερ και το κουρκούμι
Οι ιδιαιτερότητες του σέλινου – 1
Το σέλινο και η άμυνα του οργανισμού μας είναι αλληλένδετα
Το σέλινο έχει ισχυρές φαρμακευτικές ιδιότητες και επειδή τα νεφρά μας χρειάζονται οπωσδήποτε βιταμίνες και, πάνω απ’όλα, μια καλή ποσότητα αντιοξειδωτικών ουσιών, που θα βελτιώσουν τη λειτουργία τους, η καλύτερη ιδέα είναι να τρώμε πολλά φρέσκα βότανα-λαχανικά σε συνδυασμούς ειδικούς για τα νεφρά μας όπως το σέλινο με το πράσινο μήλο.
Ένα ρόφημα σέλινου και πράσινου μήλου αποτοξινώνει τα νεφρά μας, βελτιώνει τη λειτουργία τους και έχει ισχυρότατη αντιφλεγμονώδη δράση.
Με ένα γευστικό ρόφημα σέλινου,
πράσινου μήλου,
λαχανίδας,
μαϊντανού,
αγγουριού και λεμονιού εξασφαλίζουμε ένα αναζωογονητικό, αποτοξινωτικό ρόφημα που διατηρεί και παράλληλα βελτιώνει την υγεία των νεφρών μας.
Και καθώς το πρωινό γεύμα, όπως γνωρίζουμε είναι σημαντικό, το ξεκίνημα της μέρας μας με ένα τέτοιο χυμό, με άφθονα θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες και αντιοξειδωτικά είναι ένα δώρο που προσφέρουμε στον οργανισμό μας ώστε να βελτιώσει τις λειτουργίες του.
Ας ετοιμάσουμε ένα αναζωογονητικό ρόφημα.
Θα χρειαστούμε:
– τρία φύλλα λαχανίδας – το kale που στη γλώσσα μας έχει μεταφερθεί ως καλέ ή κέιλ είναι κοντινός συγγενής – τρόπος του λέγειν – του άγριου λάχανου, ένα είδος λαχανίδας που το γενετικό του υλικό είναι πολύ κοντά στα μπρόκολα,
τα λαχανάκια βρυξελών και στα κουνουπίδια, αφού και αυτό ανήκει στην οικογένεια των σταυρανθών με υψηλότερη όμως θρεπτική αξία.
Έχει υψηλές ποσότητες ασβεστίου και ένα πλήθος αντιοξειδωτικών και αντικαρκινικών ουσιών*
– ένα πράσινο μήλο με τη φλούδα
– ένα αγγούρι με τη φλούδα
– τρία-τέσσερα κλωνάρια σέλινο
– μιά χούφτα μαϊντανό
– το χυμό ενός λεμονιού
– ένα φλιτζανάκι νερό χωρίς χλώριο
Πλένουμε πολύ καλά τα λαχανικά μας και το μήλο, τα κόβουμε σε μεγάλα κομμάτια και τα ρίχνουμε στο μπλέντερ μαζί με το νερό.
Τα χτυπάμε να πολτοποιηθούν, τα ρίχνουμε σε ένα μεγάλο ποτήρι, προσθέσουμε το λεμόνι, ελάχιστο θαλασσινό ανεπεξέργαστο αλάτι, ανακατεύουμε και
πίνουμε το χυμό μας το πρωί συμπληρώνοντας το πρωινό μας γεύμα!
Μία κατά προσέγγιση διατροφική ανάλυση του χυμού
θερμίδες 182.3
συνολικά λιπαρά 1,5 g
κορεσμένα λιπαρά 0.2 g
πολυακόρεστα Λιπαρά 0,4 g
μονοακόρεστα λιπαρά 0.2 g
χοληστερόλη 0,0 mg
νάτριο 169,9 mg
κάλιο 1,364.5 mg
υδατάνθρακες 42,9 g
φυτικές Ίνες 12,7 g
σάκχαρα 20,8 g
πρωτεΐνη 6,0 g
βιταμίνη Α
θειαμίνη ή βιταμίνη Β1
βιταμίνη Β2
νιασίνη ή βιταμίνη Β3
παντοθενικό οξύ ή βιταμίνη Β5
βιταμίνη Β6
βιταμίνη Β12
βιταμίνη C
βιταμίνη Ε
βιταμίνη Κ
ασβέστιο
χαλκό
φυλλικό οξύ
σιδήρο
μαγνήσιο
μαγγάνιο
φωσφόρο
σελήνιο
ψευδάργυρο
Οι ιδιαιτερότητες του σέλινου – 2
1) οι παράγοντες που φθείρουν τα νεφρά μας είναι:
– η κακή διατροφή
– η υπέρταση
– ο σακχαρώδης διαβήτης
– η λήψη ορισμένων φαρμάκων – υπερκατανάλωση ή χρόνια χρήση αναλγητικών,μη στεροειδών αντιφλεγμονωδών,αντιβιοτικών
– η παχυσαρκία
– το κάπνισμα
– οι πέτρες στα νεφρά
– η χοληστερίνη
– η αναιμία
2) το σέλινο ενώ είναι ασφαλές και καλό για τους υγιείς ανθρώπους και συμβάλλει στην υγεία των νεφρών μας, οι ασθενείς με νεφρική νόσο θα πρέπει να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή και να συμβουλεύονται το γιατρό τους για την διατροφή τους, διότι
α) το σέλινο είναι πλούσιο σε κάλιο, το οποίο μπορεί να είναι επιβλαβές για την υγεία των ασθενών με νεφρική νόσο, διότι όταν η νόσος προσβάλλει τα νεφρά, επηρεάζεται η λειτουργία τους και χάνουν την ικανότητά τους να διατηρούν την ισορροπία του ηλεκτρολύτη και αυτό θα οδηγήσει σε υψηλό επίπεδο καλίου στο αίμα, έτσι το σέλινο θα αυξήσει το κάλιο στο αίμα και θα προκαλέσει περισσότερη βλάβη στα νεφρά. 
β) το σέλινο βοηθάει στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης και πολλοί ασθενείς με νεφρική νόσο έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση, η οποία αυξάνει τη βλάβη των νεφρών και το σέλινο, σε αυτή την περίπτωση, είναι η πρώτη επιλογή για να βοηθήσει τη θεραπεία της υψηλής αρτηριακής πίεσης και των επιπλοκών της.
Λόγω λοιπόν των αντιφατικών αυτών ιδιοτήτων του σέλινου πάντα συμβουλευόμαστε τον γιατρό μας όταν έχουμε κάποια νεφρική πάθηση!

Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:thalia-botanologia.gr

Σημειώσεις:
Δεν χρησιμοποιούμε ΠΟΤΕ βότανα ή αιθέρια έλαια, στα οποία έχουμε αλλεργία
To botanologia.gr είναι, αυστηρά, ένας ιστότοπος ειδήσεων και πληροφοριών σχετικά με τα βότανα.
Το περιεχόμενο δεν προορίζεται να υποκαταστήσει επαγγελματικές ιατρικές συμβουλές, διάγνωση ή θεραπεία.
Πάντα να ζητάμε τη συμβουλή του γιατρού μας ή άλλου ειδικευμένου γιατρού, για ιατρικά θέματα και προβλήματα που μας απασχολούν.
Δεν παραβλέπουμε ποτέ επαγγελματικές ιατρικές συμβουλές.
Αν σε κάποιο προϊόν είμαστε αλλεργικοί δεν το χρησιμοποιούμε, επίσης δεν χρησιμοποιούμε προϊόντα και συστατικά που δεν ανέχεται το δέρμα μας
Δεν χρησιμοποιούμε βότανα κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης , σε συνδυασμό με άλλα φάρμακα ακόμα και συμπληρώματα χωρίς την γνώμη γιατρού μας

πηγές και αναφορές:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4930532/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3684138/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3034061/
http://www.renaldiseases.org/ckd-diet/440.html
http://www.kidney-cares.org/ckd-nutrition-recipe/1246.html
http://www.kidneyfailureweb.com/healthy-living-diet/1308.html

Share: