Σέλινο – Διατροφικές συμβουλές και μία υπέροχη συνταγή

Το σέλινο -όπως πολύ καλά γνωρίζουμε- τρώγεται και ωμό και μαγειρεμένο.
Αυτό που πρέπει να γνωρίζουμε είναι ότι το σέλινο στον ατμό χάνει πολύ λίγο από τα θρεπτικά συστατικά του, όταν όμως το ζεματίζουμε έστω και για 3 λεπτά και όταν το βράζουμε για 10 λεπτά σε υψηλή θερμοκρασία έχουμε πλήρη απώλεια του συνόλου των θρεπτικών συστατικών,όπως οι φαινολικές ενώσεις και τα άλλα αντιοξειδωτικά του.
Οι απώλειες με το βράσιμο φτάνουν πολλές φορές και το 41% , ενώ στον ατμό το σέλινο διατηρεί το 83% και πολλές φορές το 99% των αντιοξειδωτικών του.
Το σέλινο μπορούμε να το προσθέσουμε ωμό:
– στις σαλάτες μας
– σε όλα μας τα σάντουιτς
– στις σούπες μας και
– στα ριζότο μας
Συνδυάζεται ιδανικά με:
– το καρότο,
– το κρεμμύδι,
– το πράσο και
– την ντομάτα σε υπέροχες ντοματόσουπες,κοτόσουπες και κρεατόσουπες
– με αγγούρι,
– με μήλο,
– με σπανάκι και
– με λεμόνι σε πεντανόστιμα smoothies
Οι σπόροι του μπορούν να προστεθούν σε:
– πιάτα λαχανικών,
– σούπες,
– σάλτσες και
– σαλάτες…
Και τώρα η συνταγή μας
Κοτόσουπα με σέλινο, καρότο και ντομάτα.
Ο χρόνος προετοιμασίας μας είναι σχεδόν πέντε -5- λεπτά και
ο χρόνος μαγειρέματος περίπου σαράντα -40- λεπτά
Είναι για τέσσερα -4- άτομα
Και θα χρειαστούμε
– Δύο ολόφρεσκα καρότα κομμένα λεπτές ροδέλες
– Μισό μαστάκι ολόφρεσκο σέλινο κομμένο σε μέτρια κομμάτια
– Δύο ώριμες ψιλοκομμένες ντομάτες ή σάλτα ντομάτας δική μας
– Κονσομέ κότας – όσο θέλουμε ανάλογα πόσο πηχτή ή ζουμερή θέλουμε τη σούπα μας
– Περίπου 250g ζυμαρικά φτιαγμένα από μας – αλλιώς τυποποιημένα
– Το λάδι μας
– Θαλασσινό αλάτι
– Μισό κουταλάκι κουρκούμι
– Μισό κουταλάκι μαύρο πιπέρι
– Λίγο πιπέρι καγιέν
Και
Σε μια μεγάλη κατσαρόλα, προσθέτουμε περίπου ένα λίτρο νερό βρύσης και το αφήνουμε να βράσει.
Μόλις αρχίζει να βράζει προσθέτουμε δύο ποτήρια του νερού κονσομέ κότας -η ποσότητα του ζωμού κότας και του νερού είναι κατ΄εκτίμηση- μόλις αρχίζει να κοχλάζει προσθέτουμε την ντομάτα και τα καρότα.
Περιμένουμε λίγο να έρθουν πάλι σε σημείο βρασμού.
Μόλις αρχίσει ο βρασμός, χαμηλώνουμε την θερμοκρασία και αφήνουμε για δέκα λεπτά να βράσει η ντομάτα και τα καρότα* με σκεπασμένη την κατσαρόλα.
Στη συνέχεια προσθέτουμε τα ζυμαρικά μας και ανακατεύουμε πάλι μέχρι να αρχίσουν να κοχλάζουν.
Μόλις αρχίσει πάλι ο βρασμός χαμηλώνουμε την θερμοκρασία,προσθέτουμε το σέλινο,τα μπαχαρικά μας και το λάδι και
με σκεπασμένη την κατσαρόλα και σε χαμηλή θερμοκρασία – μόλις ίσα που να κοχλάζει – τα αφήνουμε για δέκα -το πολύ- λεπτά.
Σερβίρουμε τη σούπα μας ζεστή με την προσθήκη -αν θέλουμε- κομματιών κότας που μας έχουν μείνει από όταν κάναμε τον κονσομέ.
Συνοδεύουμε με στάρινο ψωμί με προζύμι ή κρίθινα παξιμάδια!

*Η ντομάτα και τα καρότα είναι από τα λαχανικά που χρειάζονται περισσότερο βράσιμο για να «απελευθερωθούν» κάποια από τα πολύτιμα συστατικά τους όπως π.χ το λυκοπένιο

Όλοι και πάντα μπορούμε και πρέπει να είμαστε υγιείς!
κείμενο και επιμέλεια κειμένου:thalia -botanologia.gr
συμπληρωματικές πληροφορίες για το σέλινο
jfda-online.com
medicalnewstoday.com

Share: