Αποτοξίνωση και μια νοστιμότατη και υγιεινότατη λαχανόσουπα για αρχή

Αποτοξίνωση μετά τα πλούσια εδέσματα των γιορτών και μια νοστιμότατη και υγιεινότατη λαχανόσουπα για αρχή

Οι γιορτές πέρασαν και μας άφησαν άλλη μιά γλυκιά ανάμνηση, η οποία ήδη προστέθηκε στον κατάλογό μας και αποθηκεύτηκε στη μνήμη μας
Υπάρχει όμως και κάτι που δεν πρέπει να επιτρέψουμε να αποθηκευτεί στον οργανισμό μας μετά το πέρας των γιορτών.
Αυτό είναι οι τοξίνες που συσσωρεύτηκαν αυτές τις μέρες λόγω της κατανάλωσης πολλών λιπαρών τροφών ζωικής προέλευσης και ειδικά
των γιορτών του Πάσχα με  τα αρνάκια
τα κατσικάκια
τα εντόσθια και τα παντός είδους τυριά!
Τις τοξίνες αυτές ο οργανισμός μας δεν προλαβαίνει να τις αφομοιώσει αμέσως και επιβάλλεται να υιοθετήσουμε το κατάλληλο διαιτολόγιο, ώστε γρήγορα να αποβληθούν
και επειδή «ουδέν μονιμότερο του προσωρινού» ξεκινάμε αποτοξίνωση και ξεκινάμε τὠρα!!!
Γνωρίζουμε ότι οι τοξίνες όταν αποθηκεύονται στον οργανισμό προκαλούν κούραση,
δυσκολία στη χώνεψη,
ιογενείς λοιμώξεις,
βακτηριακές λοιμώξεις,
γενικές μολύνσεις,
πονοκεφάλους,
στομαχικές διαταραχές,
θαμπό δέρμα,
μαύρους κύκλους,
χαμηλή αυτοσυγκέντρωση,
Και βέβαια εμείς δεν εμπλεκόμαστε σε στερητικές και αστραπιαίες δίαιτες γιατί -όπως έχω πολλές φορές επισημάνει -οι δίαιτες αυτές το μόνο που δημιουργούν στον οργανισμό μας είναι σοκ, ενώ αυτός εκείνο που χρειάζεται, και ειδικά αυτές τις δύσκολες στιγμές που περνάμε όλοι, είναι μόνο μια περίοδο αποτοξίνωσης για να επανέλθει στα φυσιολογικά του και να ισορροπήσει και πάλι.
Η αποτοξίνωσή μας λοιπόν πρέπει να γίνει αργά και σταθερά για να έχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.
Και ξεκινάμε αποφεύγοντας την κατανάλωση
~ κρέατος
~ γαλακτοκομικών προϊόντων
~ γλυκών
~ λιπών
~ αλκοόλ και
~ ζάχαρης
ενώ τρώμε
~ λαχανικά για την ομαλοποίηση της στομαχικής μας λειτουργίας
~ πολλά εποχικά φρέσκα φρούτα,
~ όλα τα όσπρια, όπως 
φασόλια – Μια διαφορετική φασολάδα από τα βάθη των αιώνων,ένα comfort food με μεγαλειώδη γεύση
ρεβίθια – Όσπρια , τα πολύτιμά μας
φακές για τις πρωτεΐνες μας με την προσθήκη λαχανικών όπως τα καρότα
μαυρομάτικα,
ροβίτσες,
~ καφέ ρύζι
~ ξηρούς καρπούς
~ πολλές σαλάτες με
αγγούρι
λάχανο
παντζάρια
κρεμμύδια
σκόρδα
κολοκύθια
μπρόκολο
σπαράγγια
σέσκουλα
αντίδια
αγριοραδίκια κ.α
~ πίνουμε πολύ νερό -δύο λίτρα σε θερμοκρασία δωματίου κατά τη διάρκεια της ημέρας
~ φρέσκους χυμούς χωρίς βέβαια ζάχαρη
~ εγχύματα μέντας και
~ χαμομηλιού ενώ
~ πριν κοιμηθούμε πίνουμε μια κούπα από έγχυμα πικραλίδας-ταραξάκο για την πληρέστερη αποβολή των τοξινών από τον οργανισμός μας
~ το πρωί πίνουμε χυμό λεμονιού σε ένα φλιτζάνι χλιαρό νερό
με τα γεύματά μας ή ενδιάμεσα σε αυτά πίνουμε:
~ πολλούς χυμούς όπως
χυμό ανανά
χυμό ροδιού
χυμό σέσκουλο
χυμό παντζαριού
χυμό καρότου
χυμό μήλου
~ πολλά πράσινα smoothies όπως
σέλινου ένα από τα ισχυρότερα και θεραπευτικότερα smoothies
καρότουένα smoothie με ισχυρότατα φυτοθρεπτικά συστατικά
λάχανου – Παντζάρι και λάχανο σε ένα ενεργειακό και θρεπτικό smoothie
Ο ανανάς περιέχει πεπτικά ένζυμα
Το σέσκουλο είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά που προστατεύουν το συκώτι
Ο χυμός ροδιού με τις φυτικές του ίνες και τις βιταμίνες του συμβάλλει στην ανανέωση των κυττάρων
τα μήλα με την φλούδα τους που ενεργοποιούν τον μεταβολισμό μας και
τα καρότα είναι μιά από τις καλύτερες επιλογές αποτοξίνωσης
α) μιά από τις απλούστερες δίαιτες αποτοξίνωσης είναι αυτή με μήλα επί δύο ημέρες.
πίνουμε εναλλάξ
τον χυμό τους και
τρώμε ένα παχύρρευστο smoothie  που ετοιμάζουμε από
~ πολτοποιημένα μήλα και
~ μιά κουταλιά μέλι
β) μιά άλλη απλούστατη δίαιτα αποτοξίνωσης είναι οι σούπες, οι οποίες είναι και θρεπτικότατες όπως
~ σούπα με:
λάχανο το οποίο υποστηρίζει τη λειτουργία του ήπατος
μήλα με την φλούδα τους που βοηθούν στο αδυνάτισμα
μάραθο που διεγείρει την έκκριση της χολής
μαϊντανό που δρα ως διουρητικό
σκόρδο που υποστηρίζει τη λειτουργία όλου του οργανισμού μας
μανιτάρια για τις πρωτεΐνες τους
πιπέρι καγιέν για την άψογη γεύση του, την ισχυρότατη αντιφλεγμονώδη δράση του και τα  απαραίτητα στους πνεύμονές μας ένζυμά του
ανεπεξέργαστο ρύζι
θαλασσινό αλάτι
τζίντερ,
κρόκο,
κουρκούμι,
μαύρο πιπέρι
Μιά αποτοξινωτική δίαιτα πρέπει να διαρκέσει τουλάχιστον δέκα με δεκαπέντε μέρες αν θέλουμε να κερδίσουμε τα οφέλη της και αν διατηρήσουμε κάποιους από τους κανόνες της στην καθημερινής μας διατροφή, σύντομα θα αρχίσουμε να νιώθουμε την αλλαγή μέσα μας και να την παρατηρούμε στον καθρέφτη μας
Και τώρα μια νοστιμότατη και υγιεινότατη λαχανόσουπα από τις συνταγές μου που κατά καιρούς σας προτείνω:
Θα χρειαστούμε
~ δύο ξερά κρεμμύδια κομμένα σε φέτες
~ δύο με τρία φρέσκα κρεμμυδάκια ψιλοκομμένα
~ δύο με τρία φρέσκα σκόρδα ψιλοκομμένα
~ δύο καρότα κομμένα σε ροδέλες
~ μία με δύο χούφτες σπανάκι
~ μία με δύο χούφτες άσπρο και κόκκινο λάχανο
~ δύο πατάτες κομμένες σε κύβους
~ πέντε με έξι κλωνάρια σέλινο κομμένο σε κομμάτια πέντε πόντων περίπου
~ τρία με τέσσερα κλωνάρια μαϊντανό κομμένο σε μεγάλα κομμάτια
~ δύο πράσα ψιλοκομμένα
~ μία κόκκινη πιπεριά κομμένη σε ροδέλες
~ μισό κουταλάκι θαλασσινό αλάτι
~ μισό κουταλάκι τζίντερ
~ μισό κουταλάκι κουρκούμι
~ χυμό ενός λεμονιού
~ ένα φλιτζάνι του καφέ ελαιόλαδο
Σε μία ευρύχωρη κατσαρόλα ρίχνουμε όλα τα υλικά μας μαζί εκτός από
το λάδι
το λεμόνι
το μαϊντανό
το τζίντζερ και
το κουρκούμι
Προσθέτουμε χλιαρό νερό τόσο όσο να σκεπάζει τα υλικά μας
Μόλις το φαγητό μας αρχίσει να κοχλάζει, ανακατεύουμε πολύ καλά, σκεπάζουμε και χαμηλώνουμε το μάτι στο ένα (1) με διαβάθμιση εννέα (9) και τα αφήνουμε να σιγοβράσουν για 20 με 30 λεπτά πάντα ανάλογα με την εστία θερμότητας που έχουμε
Στο ενδιάμεσο αν χρειαστεί προσθέτουμε μισό ποτήρι ζεστό νερό ακόμα-
Όταν βράσουν τα λαχανικά μας -δεν θέλουμε τα λαχανικά μας να λιώσουν, θέλουμε να “κρατάνε”- ρίχνουμε το λεμόνι,
το ελαιόλαδο,
το μαϊντανό,
το κουρκούμι και
το τζίντερ
Ανακατεύουμε πολύ καλά και τα σιγοβράζουμε για 5′ λεπτά ακόμα, ώστε να “δέσει” η σούπα μας και όλα μας τα υλικά να “αγκαλιάσει” το ένα το άλλο για να μας χαρίσουν ένα νοστιμότατο αλλά και θρεπτικότατο έδεσμα
Σερβίρισμα-
– πρώτη επιλογή:
σερβίρουμε συνοδεύοντας τη σούπα μας νόστιμες “μπουκίτσες” παξιμαδιών βρώμης
– δεύτερη επιλογή:
προσθέτουμε στο πιάτο μας μιά κουταλιά της σούπας κοπανισμένο λιναρόσπορο αφήνοντας τον οργανισμό μας να γευτεί τις θρεπτικότατες ιδιότητές του.
Η σούπα μας είναι ένα ιδανικό βραδινό πιάτο

Καλή όρεξη για όταν την ετοιμάστε και πάντα με υγεία!

Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:thalia-botanologia.gr

Share: