Το παντζάρι είναι από τα αγαπημένα μου λαχανικά για αυτό και επανέρχομαι συνέχεια σε αυτό!
Το λάχανο επίσης, και οι διατροφικές επιλογές πολλές.
Στις αγαπημένες μου επιλογές και τα smoothies – τα πάνγευστα ροφήματα ολόκληρων φρούτων και λαχανικών, με το λάχανο και το παντζάρι να κρατούν τα σκήπτρα
#. smoothie με παντζάρια και λάχανο
Τα smoothies είναι μια συμπυκνωμένη πηγή πρόσληψης των θρεπτικών συστατικών που περιέχουν τα λαχανικά και τα φρούτα.
Η προσθήκη smoothies στη διατροφή μας είναι μία από τις υγιεινότερες και γευστικότερες καθημερινές συνήθειες που πρέπει να αποκτήσουμε για χάρη της υγεία μας.
Και γιατί αυτό;
Γιατί με την παρασκευή ενός smoothie μπορούμε να πάρουμε μεγαλύτερη ποσότητα θρεπτικών συστατικών από τα φρέσκα φρούτα και τα λαχανικά από ό, τι θα μπορούσαμε ποτέ με την απευθείας κατανάλωση τους.
Είναι πολύ πιο εύκολο π.χ να καταναλώσουμε τέσσερα παντζάρια μέσα σε μία μέρα αν τα κάνουμε χυμό παρά αν προσπαθήσουμε να τα καταναλώσουμε με άλλο τρόπο.
Και όπως ολόκληρα τα παντζάρια είναι πλούσια σε πλήθος βιταμινών και ιχνοστοιχείων άκρως απαραίτητων για την υγεία μας και την ζωτικότητά μας
ακριβώς το ίδιο είναι και ένα smoothie.
Και αν ρωτήσουμε, τι γίνεται με τις φυτικές ίνες;
Πολύ απλά, πίνοντας smoothies αντί για χυμούς, διατηρούμε τις φυτικές ίνες των φρούτων και των λαχανικών που επιλέγουμε, χωρίς αυτό να σημαίνει πως θα αποκλείσουμε από το διαιτολόγιό μας τα ολόκληρα φρούτα και λαχανικά.
Και ας ετοιμάσουμε έναν θρεπτικότατο smoothie για να ξεκινήσουμε τη μέρα μας με ενέργεια ή σαν δροσιστικό ποτό κάθε που το έχει ανάγκη ο οργανισμός μας.
Θα χρειαστούμε
– τρία με τέσσερα φύλλα λάχανο
– ένα μικρό ολόκληρο λεμόνι – με τη φλούδα και τα κουκούτσια του
– ένα μικρό κομματάκι από ρίζα τζίντζερ αποφλοιωμένη ή ένα κουταλάκι του γλυκού σκόνη
– ένα μικρό αγγούρι με τη φλούδα του
– ένα μήλο με τη φλούδα και τους σπόρους του
– ένα μεγάλο ή δύο μικρά παντζάρια αποφλοιωμένα
– οργανικό θαλασσινό αλάτι
– πλένουμε καλά και ξεφλουδίζουμε όποια από τα φρούτα και λαχανικά μας χρειάζεται και τα κόβουμε σε κομμάτια
– προσθέτουμε τα υλικά μας σιγά-σιγά στο μπλέντερ
– προσθέτουμε το αλάτι μας και χτυπάμε τα υλικά μας μέχρι να έχουμε ένα ομοιογενές μείγμα.
– αν το μείγμα μας είναι πολύ παχύρρευστο για τα γούστα μας μπορούμε να προσθέσουμε αποχλωριωμένο νερό τόσο, όσο είναι το ιδανικό για τα δικά μας γούστα 
– σερβίρουμε σε μεγάλο γυάλινο ποτήρι και απολαμβάνουμε!

Επισημάνσεις:
-. Τα φρούτα και τα λαχανικά που χρησιμοποιούμε να είναι οργανικής καλλιέργειας χωρίς φυτοφάρμακα.
-. Τα smoothies  γίνονται πάντα  πιο νόστιμοι και θρεπτικά με την προσθήκη και των κατάλληλων μπαχαρικών.
-. Αν συνηθίσουμε  να καταναλώνουμε τα smoothies – τα πάνγευστα ροφήματα ολόκληρων φρούτων και λαχανικών – θα δούμε ότι κακώς τόσο καιρό πίναμε αναψυκτικά.
-. Ας μην το σκεφτόμαστε λοιπόν και ας εντάξουμε τα ροφήματα ολόκληρων φρούτων και λαχανικών στην καθημερινή μας διατροφή και ας αφήσουμε μακρυά τα παντός είδους αναψυκτικά, τα τόσο επιβλαβή για την υγεία μας.
-. Το παντζάρι είναι ρίζα και όπως όλες οι ρίζες μεγαλώνει και αναπτύσσεται στο χώμα, έτσι απορροφά όλα του τα συστατικά.
Για αυτό μεγάλη προσοχή στα φυτοφάρμακα.
Πρέπει να είμαστε απόλυτα σίγουροι από που προμηθευόμαστε τα παντζάρια μας γιατί υπάρχει ο κίνδυνος μαζί με τα παντζάρια να τρώμε και φυτοφάρμακα.

Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:thalia-botanologia.gr

Share: