Βότανα που προάγουν την υγεία μας μέσα από την καθημερινή μας διατροφή #2

Στο άρθρο μου: Μαγειρεύω με βότανα,ένας συνοπτικός γευστικός οδηγός. έλεγα πως “το μαγείρεμα με βότανα είναι η πεμπτουσία της μαγειρικής.Καθιστά το πιάτο μας πλήρες.
Μπορεί να φαίνεται λίγο δύσκολο στην αρχή αλλά , όχι δεν είναι.
Αν και υπάρχουν τόσες πολλές συνταγές για να επιλέξουμε και να ξεκινήσουμε , ο ενθουσιασμός που νιώθουμε όταν έρχεται η μοναδική γεύση του φαγητού που εμείς , με δική μας  πρωτοβουλία ,φαντασία και γνώση παρασκευάσαμε επιλέγοντας τα υλικά παρασκευής του , είναι μεγάλος και μπορεί να είναι η αρχή μια γευστικής πανδαισίας,ολωσδιόλου δικής μας επινόησης  με αποτέλεσμα ιδανικά πιάτα” και συνεχίζω:
Η φύση μας έχει προμηθεύσει πολλά – πολλά βότανα τα οποία προάγουν την υγεία μας.
Για να επιλέξουμε το κατάλληλο βότανο για κάποια ανισορροπία του οργανισμού μας πρέπει να γνωρίζουμε την χρήση και τις ιδιότητές του καθώς και τις κατάλληλες τεχνικές για την χρήση τους.
Τα βότανα όμως δεν είναι μόνο για να επαναφέρουν την ισορροπία του οργανισμού μας.
Ο καθοριστικός τους ρόλος είναι να διατηρούν και να προάγουν την υγεία μας.
Για αυτό πρέπει να τα χρησιμοποιούμε συχνά και , το βασικότερο , με ασφαλείς τρόπους.
Ένας από τους ασφαλέστερους τρόπους χρήσης είναι να εντάξουμε κάποια από αυτά στην καθημερινή μας μαγειρική.
Ο τρόπος αυτός δεν είναι κάτι καινούργιο, ήταν και είναι γνωστός στην χώρα μας – όπως και σε πλήθος άλλων χωρών στον πλανήτη μας  – από αρχαιοτάτων χρόνων.
Τα τελευταία όμως χρόνια λόγω του τρόπου ζωής μας τα πρότυπα της μαγειρικής έχουν αλλάξει και το γρήγορο φαγητό βρίσκεται στην πρωτοκαθεδρία.
Εμείς όμως ας δούμε κάποια από αυτά τα βότανα -για αρχή-που μπορούμε άφοβα να χρησιμοποιήσουμε σαν συστατικά στις καθημερινές μας μαγειρικές συνταγές και
αυτά είναι:
7) το φασκόμηλο – το οποίο εκτός από τα τεράστια οφέλη που προσφέρει στην υγεία  – είναι ένα από τα θρυλικά βότανα για την εμμηνόπαυση καθώς βοηθάει αποτελεσματικά όλες τις γυναίκες που ταλαιπωρούνται από εφιδρώσεις , προσφέρει και μια θαυμάσια λεπτή γεύση σε πολλά πιάτα μαγειρικής.
8) το σκόρδο -τι να πω για το σκόρδο , είναι τόσα πολλά τα οφέλη του στην υγεία μας και βέβαια κουζίνα χωρίς σκόρδο δεν νοείται αφού  είναι το λαχανικό που χρησιμοποιούμε συχνότερα στις συνταγές μας μετά το κρεμμύδι.
Το σκόρδο συνοδεύει  σχεδόν όλα μας τα ψητά , τα περισσότερα λαχανικά μας ,
σχεδόν όλα τα λαδερά μας, τις σάλτσες μας,
τις σως για τις σαλάτες μας.
Απλά ας μην το ξεχνάμε και ας το έχουμε σχεδόν καθημερινά στο τραπέζι μας , καλό βέβαια είναι να θυμόμαστε ότι το άρωμα του ωμού σκόρδου δυναμώνει με το πέρασμα της ώρας , για αυτό να καταναλώνουμε σχετικά σύντομα το φαγητό μας αν δεν θέλουμε να
8) ο μαϊντανός – το πιο παρεξηγημένο,το πιο απαξιωμένου και πιο παραμελημένο από πολλούς βότανο.
Τι να σας πρώτο-θυμίσω;
Τις μεγάλες ποσότητες σιδήρου που περιέχει;
τις μεγάλες ποσότητες βιταμίνης C;
την χλωροφύλλη;
τα φλαβονοειδή;
την βιταμίνη Κ;
Το ότι προστατεύει τα κύτταρα από βλάβες που προκαλούνται από την οξείδωση:
ότι συμβάλει στην αύξηση της αντιοξειδωτικής ικανότητας του αίματος , και προστατεύει την καρδιά;
Μην τον απαξιώνουμε , στα φαγητά μας κάθε μέρα και μην ξεχνάμε να το προσθέτουμε στις περισσότερες σαλάτες μας.
10) η ρίγανη – ξέρετε γιατί το φυτό αυτό το ονόμασαν οι αρχαίοι Έλληνες ρίγανη;
Γιατί είναι το φυτό που λαμπρύνει το βουνό!
Προέρχεται από το αρχαίο ρήμα γανόω-ώ που σημαίνει δίνω λάμψη-ας θυμηθούμε και το “γανωτής”-και το ουσιαστικό “όρος”-βουνό.
Η ρίγανη μας λοιπόν έχει ισχυρότατη αντιοξειδωτική δράση -σαράντα δύο (42 ) φορές ισχυρότερη από το μήλο και δώδεκα ( 12 ) φορές ισχυρότερη από το πορτοκάλι , η δε ελληνική ρίγανη είναι η καλύτερη και ισχυρότερη του κόσμου , με ισχυρότατες αντικαρκινικές ιδιότητες , ιδανική στα κρυολογήματα και στη γρίπη
11) ο άνηθος – άλλο ένα βότανο και μυρωδικό που ίσως νομίζουμε ότι είναι ήσσονος σημασίας.
και όμως…
– ο άνηθος – είναι μια από τις πλουσιότερες πηγές ασβεστίου ,ιδανικός για την προστασία των οστών μας
– ο άνηθος όπως το σκόρδο εμποδίζει την ανάπτυξη των βακτηριδίων.
Τα πλούσια αιθέρια έλαιά του έχουν τέτοια δραστικότητα που εξουδετερώνουν συγκεκριμένα είδη καρκινογόνων ουσιών -όπως αυτές που προέρχονται από τον καπνό του τσιγάρου και των ψητών στα κάρβουνα.
Προσφέρει στον οργανισμό μας αξιοσημείωτες ποσότητες σιδήρου,
μαγγανίου,
μαγνησίου και ασβεστίου,ιδανικός για τα άτομα δε που δεν καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα , καθώς , όπως είπα , είναι μια ισχυρότατη πηγή ασβεστίου.
12) η κανέλα – για τις ιδιότητες της κανέλας έχω μιλήσει πολλές φορές και θα μιλήσω πάλι σε άλλα άρθρα.
Οι συνταγές στις οποίες μπορούμε να την προσθέσουμε επίσης πολλές , όπως σε όλες μας τις φρουτοσαλάτες ,αλλά και στις πατάτες μας – έχετε φάει πατάτες γιαχνί με κανέλα και κουρκούμι; – σε επόμενο άρθρο θα σας έχω την συνταγή.
13) ο βασιλικός – το ώκιμον του Θεόφραστου.
Ο βασιλικός – παρέχει προστασία σε κυτταρικό επίπεδο.
Πλούσιος σε στυπτικές ουσίες,
σε πτητικά έλαια και πάνω από είκοσι άλλα βασικά συστατικά , προσφέρει συμπτωματική ανακούφιση στη ρευματοειδή αρθρίτιδα και στις χρόνιες φλεγμονές του εντέρου.
Επίσης ανακουφίζει από τους κοιλόπονους της γαστρίτιδας , ελαττώνει τα αέρια των εντέρων και συμβάλει στην ομαλή και σωστή λειτουργία του στομάχου.
Ας μην τον ξεχνάμε σαν ένα βασικό συστατικό των μαγειρικών μας συνταγών.
14) το δεντρολίβανο – πάμπολλες οι εφαρμογές του στην μαγειρική.
Οι ισχυρότατες αντιοξειδωτικές και θεραπευτικές του ιδιότητες το καθιστούν αναγκαίο για τον οργανισμό μας.

Σε επόμενο άρθρο θα συνεχίσουμε με καινούργια ομάδα βοτάνων που μπορούμε άφοβα να χρησιμοποιήσουμε σαν συστατικά στις καθημερινές μας μαγειρικές συνταγές.
Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:thalia-botanologia.gr
Ας θυμηθούμε:
Μαγειρεύω με βότανα,ένας συνοπτικός γευστικός οδηγός.
Αλάτι αρωματισμένο με βότανα για υπέροχες υγιεινότατες γεύσεις

Share: