Βιταμίνες κρυμμένες σε βότανα ,λαχανικά και φρούτα με ισχυρότατες θεραπευτικές ιδιότητες #1

Βιταμίνες κρυμμένες σε βότανα,λαχανικά και φρούτα με ισχυρότατες θεραπευτικές ιδιότητες,οι οποίες προστατεύουν και επιδιορθώνουν το DNA προστατεύοντάς μας από πλήθος ασθενειών και επιβραδύνοντας έτσι τη γήρανση.
Το DNA εκτίθεται αδιάκοπα σε πλήθος εξωγενών αλλά και σε ενδογενών παραγόντων που προσβάλλουν την εύθραυστη δομή του.
Τα κύτταρά μας έχουν μηχανισμούς επιδιόρθωσης αυτών των βλαβών και  για να το επιτύχουν  αυτό χρειάζεται να ενεργοποιήσουν τις πρωτεΐνες τους που εξειδικεύονται στην επιδιόρθωση γενετικών βλαβών.
Όταν όμως από τα κύτταρά μας απουσιάζουν βασικά στοιχεία όπως
ένζυμα
πρωτεΐνες
βιταμίνες
μέταλλα , αυτά (τα κύτταρα) δεν μπορούν να φέρουν σε πέρας την αποστολή τους.
Γνωρίζουμε πια ότι όλα αυτά τα θρεπτικά στοιχεία ο οργανισμός μας τα λαμβάνει από τις τροφές και έχουμε υποχρέωση να μην του τα στερούμε.
Πολλές φορές ακούμε ότι το τάδε ένζυμο ή η τάδε πρωτεΐνη βοηθούν τα κύτταρα να αντιμετωπίσουν και πολλές φορές να θεραπεύσουν την τάδε ασθένεια.
Όταν όμως αυτά τα στοιχεία δεν υπάρχουν τι γίνεται;
Ας δούμε λοιπόν κάποια από αυτά τα θεραπευτικά στοιχεία , που βρίσκονται μέσα στα τρόφιμα και τα οποία βοηθούν στην επιδιόρθωση των βλαβών που προκαλούνται στο DNA από διάφορους παράγοντες και που επιβραδύνουν την γήρανση του οργανισμού μας
Θα ξεκινήσω με τις βιταμίνες και δη τις βιταμίνες Β
Οι τέσσερις βιταμίνες του συμπλέγματος Β που είναι πιο σημαντικές για τον εγκέφαλό μας είναι
η βιταμίνη Β3
η βιταμίνη Β6
η βιταμίνη Β9 ή  φολικό οξύ και
η βιταμίνη Β12
Το σύμπλεγμα των βιταμινών Β βοηθάει τον προεμμηνορροϊκό ή εμμηνορροϊκού κύκλο.
Τα προβλήματα στα ούλα υποδεικνύουν την ανάγκη λήψης φολικού οξέος.
Η καθημερινή κατανάλωση -μέσω της διατροφής –
βιταμίνης C
ασβεστίου
μαγνησίου
βιταμίνης Β6
βιταμίνης Β9 και
βιταμίνης Β12
είναι ιδανική σε περιπτώσεις κατάθλιψης.
Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον πολλές καρδιακές νόσοι θα μπορούσαν να αποφευχθούν κάθε χρόνο αν ο καθένας είχε εντάξει στην καθημερινή του διατροφή τροφές που περιείχαν φολικό οξύ.
Το μόνο που χρειάζεται ο οργανισμός μας είναι μόνο 200 ​​μικρογραμμάρια φολικού οξέως την ημέρα.
Τα ερυθρά αιμοσφαίρια είναι χτισμένα και με
βιταμίνη Β12
βιταμίνη Β9 και
βιταμίνη Β6
Ας δούμε αναλυτικά:
1) βιταμίνη Β3 ή νιασίνη. Η νιασίνη είναι υδατοδιαλυτή και η μοναδική από τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β που μπορεί να τη συνθέσει το σώμα μας από το αμινοξύ τρυπτοφάνη.
Η νιασίνη προστατεύει τον εγκέφαλό μας και την καρδιά μας
προστατεύει τον εγκέφαλο μετά από ένα εγκεφαλικό επεισόδιο
μετατρέπει την τροφή μας σε ενέργεια
βοηθά το σώμα μας να χρησιμοποιήσει τις πρωτεΐνες και τα λίπη και συμμετέχει σε ποικίλες βιοχημικές αντιδράσεις
διατηρεί το νευρικό μας σύστημα ,το δέρμα μας και τα μαλλιά μας υγιή
αντιμετωπίζει την παιδική σχιζοφρένεια
με ισχυρότατες αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές δράσεις παίζει καθοριστικό ρόλο στην κατασκευή και επιδιόρθωση του DNA
την οποία βρίσκουμε:
στα αυγά
στο ανεπεξέργαστο ρύζι
στο μπρόκολο
στις ντομάτες
στα καρότα
στο σπαράγγι
στις πατάτες
στις γλυκοπατάτες
στο αβοκάντο
στους χουρμάδες
στους ηλιόσπορους
στα αράπικα φιστίκια
στα δημητριακά ολικής αλέσεως
στο μαύρο ψωμί
στα φασόλια
στα ρεβίθια
στις φακές
στα μανιτάρια
στο μοσχαρίσιο κρέας
στις σαρδέλες , στον τόνο και στον σολομό
στο κοτόπουλο
Και στα βότανα:
στο πιπέρι καγιέν – Capsicum frutescens
στη στελλάρια – Stellaria media
στη τσιμισιφούγκα Chimicifuga racemosa
στο τριφύλλι – Medicago sativa ή alfalfa
στο αγριοράδικο – Taraxacum officinale
στη φτελιά – Ulmus rubra
στο  σμέουρο, φραμπουάζ – Rubus idaeus
στους σπόρους της κολλιτσίδας άρκτιουμ λάππα – Arctium lappa seed and root
στο τζίντζερ – Zingiber officinale
στο τριφύλλι κόκκινο – Trifolium pratense
στο φλόμο – Vebrascum thapsus
στους καρπούς της αγριοτριανταφυλιάς- Rose hips
2) βιταμίνη Β9 , το φολικό οξύ -folate- ή φυλλικό οξύ (folic acid)
H βιταμίνη Β9 ή folate είναι  υδατοδιαλυτή και ανακαλύφθηκε στο σπανάκι το 1941 και ονομάστηκε ” φυλλικό οξύ”από τη λέξη φύλλο ή φολικό οξύ από τη λατινική λέξη για το φύλλο -folium- έτσι
οι όροι φυλλικό οξύ και φολικό οξύ ήταν μέχρι πριν λίγα χρόνια  συνώνυμες , τα τελευταία όμως χρόνια η λέξη φολικό οξύ -folate- γίνεται συνώνυμο της διατροφικής βιταμίνης Β9 που βρίσκεται εκ φύσεως στις τροφές , σε αντιδιαστολή με το φυλλικό οξύ – folic acid , το οποίο είναι η συνθετική βιταμίνη που υπάρχει συνήθως στα συμπληρώματα διατροφής και στα εμπλουτισμένα τρόφιμα.
Όπως είναι αναμενόμενο η βιταμίνη βρίσκεται κυρίως στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και είναι ζωτικής σημασίας για τη σύνθεση του DNA καθώς και για πολλές άλλες σημαντικές κυτταρικές λειτουργίες. όπως:
– για τη δημιουργία νέων κυττάρων – για τη διαδικασία της κυτταρικής διαίρεσης.
– για τη σύνθεση του DNA και του RNA.
– για να μεταβολίζει, να διασπά, να χρησιμοποιεί και να συνθέτει νέες πρωτεΐνες σε συνεργασία με τη βιταμίνη C και τη βιταμίνη Β12
– για τη φυσιολογική λειτουργία των ερυθρών και των λευκών αιμοσφαιρίων
– για το μεταβολισμό των αμινοξέων και των νουκλεοτιδίων.
– για την ανάπτυξη των ιστών κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης – απαραίτητο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης,καθώς προστατεύει τα έμβρυα από την ανάπτυξη γενετικών ανωμαλιών
– για την πρόληψη γενετικών προβλημάτων στο μωρό όπως η δισχιδής ράχη
– για τη φυσιολογική σύνθεση των αμινοξέων
– για τη διατήρηση των φυσιολογικών επιπέδων της ομοκυστεΐνης στο αίμα
– για τη φυσιολογική ψυχολογική λειτουργία,
– για τη φυσιολογική λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος
– για τη μείωση της κούρασης και της κόπωσης
– για την αύξηση της ανθεκτικότητας του οργανισμού μας σε ορισμένες μορφές καρκίνου ,όπως του οισοφάγου και του παχέος εντέρου
– για την προστασία των ανδρών από την παραγωγή μη φυσιολογικών σπερματοζωαρίων, όπως έδειξαν τα αποτελέσματα έρευνας από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, στο Μπέρκλεϊ.
Όπως εξήγησαν οι ερευνητές στην επιθεώρηση «Ηuman Reproduction», ποσοστό έως 4% των σπερματοζωαρίων που παράγουν υγιείς άνδρες μπορεί να έχουν λάθος αριθμό χρωμοσωμάτων.
Η διαταραχή αυτή αποκαλείται ανευπλοειδία και σχετίζεται με δυσκολίες στη σύλληψη,
αποβολές και με γέννηση παιδιών με γενετικές ασθένειες, όπως τα σύνδρομα Down, Turner, and Klinefelter
Οι ερευνητές του Μπέρκλεϊ ανέλυσαν δείγματα σπέρματος από 89 υγιείς, μη καπνιστές εθελοντές, και στη συνέχεια τους ζήτησαν να συμπληρώσουν ερωτηματολόγια διατροφής, από τα οποία και πήραν πληροφορίες για την πρόσληψη ψευδαργύρου,
φολικού οξέος,
βιταμίνης C,
βιταμίνης Ε και βήτα- καροτίνης.
Τα αποτελέσματα έδειξαν πως  οι άνδρες που κατανάλωναν 722 έως 1.150μg ή mcg φολικoύ οξέως μέσω της διατροφής τους σε καθημερινή βάση, είχαν 20% έως 30% χαμηλότερα επίπεδα ανευπλοειδίας* σε σύγκριση με όσους κατανάλωναν το λιγότερο.
Οι ποσότητες αυτές ήταν διπλάσιες έως τριπλάσιες από την ημερήσια συνιστώμενη για καλή υγεία ποσότητα, που είναι 400 μg ή mcg
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της μελέτης ο Allan Pacey Professor at University of Sheffield, ειδικός στην ανδρική αναπαραγωγή, τόνισε ότι ολοένα και περισσότερες μελέτες δείχνουν πως η διατροφή επηρεάζει την ποιότητα του σπέρματος.
Και αυτό, είπε, αποτελεί ακόμη έναν λόγο για τον οποίο τα ζευγάρια που προσπαθούν να συλλάβουν πρέπει να καταναλώνουν καθημερινά δύο μεγάλες σαλάτες και τρία φρούτα ο καθένας- και, βεβαίως να μειώσουν ή ακόμα καλύτερα να μηδενίσουν το αλκοόλ και να αποφεύγουν το κάπνισμα.
Παρά το γεγονός ότι το φολικό οξύ δεν είναι ένα αντιοξειδωτικό εντούτοις ενισχύει το αντιοξειδωτικό δίκτυο του οργανισμού και ως εκ τούτου έχει και αυτό πρωτεύουσα θέση στη διατροφή μας , 
το οποίο βρίσκουμε:
στο κρόκο του αυγού
στο σπανάκι – υψηλότατη περιεκτικότητα
στο λάχανο
στις λαχανίδες
στο μπρόκολο – υψηλότατη περιεκτικότητα
τα γογγύλια
στα τεύτλα
στο σινάπι
στα λαχανάκια Βρυξελλών
στα μπιζέλια – υψηλότατη περιεκτικότητα
στα σπαράγγια – υψηλότατη περιεκτικότητα
στο χυμό πορτοκαλιού και σε όλα τα εσπεριδοειδή
στο αβοκάντο – υψηλότατη περιεκτικότητα
στα ακτινίδια
στις μπανάνες
στις φράουλες
στα φασόλια μαυρομάτικα – υψηλότατη περιεκτικότητα
στα ρεβίθια
στις φακές – υψηλότατη περιεκτικότητα
στα δημητριακά ολικής αλέσεως
στο φύτρο του σταριού
στα φιστίκια – υψηλότατη περιεκτικότητα
στους ηλιόσπορους – υψηλότατη περιεκτικότητα
στα αμύγδαλα
στα κάστανα
Και στα βότανα:
στο πιπέρι καγιέν – Capsicum frutescens
στο τριφύλλι – Medicago sativa ή alfalfa
στο αγριοράδικο – Taraxacum officinale
στην κολλιτσίδα άρκτιουμ λάππα – Arctium lappa seed and root
στο τζίντζερ – Zingiber officinale
στο τριφύλλι κόκκινο – Trifolium pratense
στο φλόμο – Vebrascum thapsus
Αυτό που είναι σημαντικό να γνωρίζουμε είναι πως η επεξεργασία των τροφών και ιδιαίτερα το βράσιμο μειώνει την περιεκτικότητά τους σε φολικό οξύ μερικές φορές έως και 95%. , η δε ημερήσια συνιστώμενη ποσότητα του για ενήλικες είναι περίπου 400 μg – μικρογραμμάρια ή εκατομμυριοστά του γραμμαρίου
3) βιταμίνη Β12 ή κοβαλαμίνη – υδατοδιαλυτή
Η βιταμίνη Β12 εμπλέκεται στο μεταβολισμό κάθε κυττάρου του ανθρώπινου σώματος ,
ιδιαίτερα σημαντική στην φυσιολογική λειτουργία του νευρικού συστήματος ,
διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στη σύνθεση του DNA ,
διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στη καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος ,
συντελεί στη καλή ψυχολογική μας λειτουργία ,
είναι αναγκαία για την παραγωγή των ερυθρών αιμοσφαιρίων του αίματος που μαζί με την αιμοσφαιρίνη μεταφέρουν το οξυγόνο σε όλο τον οργανισμό ,
συμμετέχει στον μεταβολισμό των λιπών και υδατανθράκων για παραγωγή ενέργειας , αναγκαία για τη σωστή ανάπτυξη
έχει σημαντικό ρόλο στην αναγέννηση του φολικού οξέος ,
δρα και ως συνένζυμο στον βιοχημικό μεταβολισμό των κυττάρων των νευρικών ιστών, του μυελού  των οστών και του γαστρεντερικού σωλήνα.
ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα ,
συμβάλλει στη μείωση της κούρασης και κόπωσης.
υποστηρίζει την υγεία των οστών και να αποτρέψει την οστεοπόρωση
μειώνει τον κίνδυνο εκφύλισης της ωχράς κηλίδας
βελτιώνει τη διάθεση και τα συμπτώματα της κατάθλιψης
Συνιστώμενη ποσότητα του για ενήλικες είναι περίπου 4 μg την ημέρα
την οποία βρίσκουμε:
στα φυτικής προελεύσεως τρόφιμα , τα οποία περιέχουν μαγιά ή εάν έχουν εκτεθεί σε μικροβιακή ζύμωση – όπως η μπύρα και το ξυνολάχανο – Η βιταμίνη Β12 παράγεται ως επεί το πλείστον από μικροοργανισμούς. 
στο σκουμπρί
στο μπακαλιάρο
στις σαρδέλες
στον τόνο
στην πέστροφα
στο σολομό
στα αυγά
στο κόκκινο κρέας
στα γαλακτοκομικά προϊόντα
στο κοτόπουλο
στο σιτάλευρο
στα πράσινα λαχανικά
στα όσπρια…
         Και ήταν τρεις από τις οκτώ βιταμίνες του συμπλέγματος Β , άκρως απαραίτητες στον οργανισμό μας , οι οποίες βρίσκονται σε ευρύ φάσμα τροφών και είναι πολύ εύκολο να έχουμε επάρκεια μέσω μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής.
Κάθε Β βιταμίνη είναι είτε ένας συμπαράγοντας , ένα συνένζυμο , για βασικές μεταβολικές διεργασίες που στηρίζουν κάθε πτυχή της κυτταρικής μας λειτουργίας είτε ως μία πρόδρομος ουσία αυτών.
Οι λειτουργίες των βιταμινών Β, μαζί με τους ρόλους τους στη σύνθεση των νευροδιαβιβαστών, είναι απαραίτητες για την κατασκευή και επιδιόρθωση του DNA αλλά και για την εύρυθμη λειτουργία του εγκεφάλου μας.
              Στο επόμενο άρθρο θα συνεχίσω με την επόμενη ομάδα βιταμινών του συμπλέγματος Β

Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:thalia-botanologia.gr
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/7303375.stm
vitamin B9
https://en.wikipedia.org/wiki/Folate
https://uk.linkedin.com/in/allanpacey
*Η ανευπλοειδία είναι μια αριθμητική χρωμοσωμική ανωμαλία στην οποία υπάρχει ένα επιπλέον ή ένα λιγότερο χρωμόσωμα. Είναι η συνηθέστερη χρωμοσωμική ανωμαλία με κλινικό αντίκτυπο.
Τα άτομα με ανευπλοειδία λέγοντα ανευπλοειδή.
Συνήθως τα ανευπλοειδή άτομα έχουν τρισωμία (τρία αντί για δύο αντίγραφα ενός χρωμοσώματος) ή μονοσωμία (με ένα μόνο αντίγραφο ενός χρωμοσώματος).
Και οι δύο καταστάσεις έχουν σοβαρές επιπτώσεις στο φαινότυπο ενός ατόμου, ο οποίος είναι σε όλες τις περιπτώσεις σωματική ή/και νοητική υστέρηση.
Ανευπλοειδία εμφανίζεται τουλάχιστον στο 5% των διαπιστωμένων κυήσεων.

Share: