Η διατροφική βιταμίνη Κ2 και η σπουδαιότητά της για τον οργανισμό μας

Βιταμίνη Κ2

Πολλές τροφές πλούσιες σε ασβέστιο περιέχουν και φυσικά μεγάλες ποσότητες, σωστά  μαντέψατε, βιταμίνης Κ2 !
Η φύση μας δίνει έξυπνα αυτά τα δύο θρεπτικά συστατικά σε συνδυασμό , έτσι ώστε η λειτουργία τους να είναι αρίστη!

Ένας από τους απλούστερους τρόπους για να εξηγήσουμε τη σημασία της βιταμίνης Κ2 είναι να πούμε ότι έχει δύο βασικές και κρίσιμες λειτουργίες, οι οποίες σχετίζονται με την καρδιαγγειακή μας υγεία και την αποκατάσταση των οστών μας, ή πιο λεπτομερειακά, ότι η βιταμίνη K2 χρησιμοποιείται  για μια σειρά ευεργετικών αποτελεσμάτων για την υγεία του οργανισμού μας, όπως
η προστασία μας από τον καρκίνο,
η υγεία των νεφρών μας,
η υγεία της καρδιάς μας,
η υγεία των οστών μας,
η υγεία των δοντιών μας,
η σεξουαλική μας υγεία,
η διατήρηση της ενέργειά μας.
Η βιταμίνη Κ2 λειτουργεί συνεργατικά με έναν αριθμό πολλών άλλων φυτοθρεπτικών συστατικών, συμπεριλαμβανομένων του ασβεστίου και της βιταμίνης D.
Η βιταμίνη Κ2  οδηγεί την πρωτεΐνη οστεοκαλσίνη να μεταφέρει το ασβέστιο εκεί όπου πρέπει, στα οστά μας και στα δόντια μας, μη αφήνοντάς το να συγκεντρωθεί στις αρτηρίες ή σε άλλα όργανά μας και να δημιουργήσει τα γνωστά προβλήματα της σκλήρυνσης.
Αν υπάρχει ανεπάρκεια βιταμίνης Κ, η οστεοκαλσίνη δεν μπορεί να επιτελέσει το έργο της και τα οστά μας δεν μπορούν να κρατήσουν το ασβέστιο, έτσι γίνονται πορώδη και το ασβέστιο πάει εκεί που δεν πρέπει, σε άλλα όργανα και στις αρτηρίες.
Οι ερευνητές έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα πως παρότι παρατηρήθηκε μέτρια αύξηση της οστικής πυκνότητας, οι υψηλές δόσεις βιταμίνης Κ1 και βιταμίνης Κ2  βελτίωσαν κατά πολύ τους δείκτες της αντοχής των οστών και παρατηρήθηκε μειωμένη συχνότητα εμφάνισης κλινικών καταγμάτων.
 Κατόπιν αυτών των συμπερασμάτων, συνιστούν την κατανάλωση όλων των τροφών που περιέχουν το σύμπλεγμα των βιταμινών Κσχεδόν καθημερινά, για την εύρυθμη γενική λειτουργία του οργανισμού μας και ειδικά για την προστασία του κυκλοφορικού μας και του σκελετικού μας συστήματος.
“Η βιταμίνη K2 είναι πραγματικά ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση ισχυρών οστών και καθαρών αρτηριών” επισημαίνουν
Πιο αναλυτικά η βιταμίνη Κ2 βοηθά στην πρόληψη της οστεοπόρωσης και της αθηροσκλήρωσης, και άλλων πολύτιμων λειτουργιών, όπως:
– κατευθύνει  το ασβέστιο σε μέρη όπως τα οστά μας, καθιστώντας τα πιο δυνατά και τα δόντια μας πιο υγιή, αποτρέποντας τις κοιλότητες,
– αποτρέπει το ασβέστιο να πάει στα νεφρά μας, όπου θα μπορούσε να οδηγήσει σε πέτρες στα νεφρά
– αποτρέπει το ασβέστιο να πάει στα αιμοφόρα αγγεία μας, όπου θα μπορούσε να προκαλέσει καρδιακές παθήσεις – μια μελέτη στο Ρότερνταμ με 4.809 Ολλανδούς ενήλικες διαπίστωσε ότι όσοι είχαν την υψηλότερη πρόσληψη βιταμίνης Κ2 είχαν πολύ λιγότερες καρδιακές προσβολές, χαμηλότερο κίνδυνο ασβεστοποίησης της αορτής και το χαμηλότερο ποσοστό θανάτων –
– βελτιστοποιεί τη σεξουαλική μας λειτουργία αυξάνοντας την τεστοστερόνη και τη γονιμότητα στους άνδρες και μειώνοντας τα ανδρογόνα, τις ανδρικές ορμόνες, σε γυναίκες με σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών (PCOS)
– ενισχύει την ικανότητά μας να χρησιμοποιούμε ενέργεια καθώς ασκούμεθα, βελτιώνοντας τη συνολική μας απόδοση.
– βοηθάει στην έκκριση ινσουλίνης για τη σταθεροποίηση του σακχάρου στο αίμα μας,
– βοηθάει στην ανακούφιση των κιρσών, αποτρέποντας την εναπόθεση  ασβεστίου στα τοιχώματα των φλεβών μας
– καταστέλλει τα γονίδια που μπορούν να προωθήσουν τον καρκίνο, ενώ ενισχύει τα γονίδια που προάγουν τα υγιή κύτταρα – μία σειρά πειραμάτων έδειξαν ότι η βιταμίνη Κ2 έχει ισχυρές αντικαρκινικές ιδιότητες, οι οποίες την καθιστούν χρήσιμη στην πρόληψη και στη θεραπεία του καρκίνου.
Για τη βιταμίνη Κ2 η dr Rheaume-Bleue, η οποία είναι και η συγγραφέας του δημοφιλούς βιβλίου  “Η βιταμίνη Κ2, και το παράδοξο του Ασβεστίου : Πώς μια μικρή άγνωστη Βιταμίνη θα μπορούσε να σώσει τη ζωή σας.” λέει χαρακτηριστικά:
“Ο κύριος ρόλος της βιταμίνης Κ2 είναι να ενεργοποιήσει τις πρωτεΐνες που ελέγχουν την κυτταρική ανάπτυξη.
Αυτό σημαίνει ότι η βιταμίνη K2 διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην προστασία του οργανισμού μας από τον καρκίνο”
Σε άλλη παράγραφο του βιβλίου επισημαίνει πως:
“Εκατομμύρια άνθρωποι παίρνουν συμπληρώματα ασβεστίου και βιταμίνης D πιστεύοντας ότι βοηθούν τα οστά τους, ενώ χωρίς την προσθήκη βιταμίνης K2, η τακτική αυτή θα μπορούσε να αποδειχθεί επικίνδυνη.
Χωρίς βιταμίνη Κ2, το σώμα δεν μπορεί να κατευθύνει ασβέστιο στα οστά, όπου και χρειάζεται.
Αντί αυτού, το ασβέστιο κατευθύνεται σε μαλακούς ιστούς, όπως οι αρτηρίες, οδηγώντας σε συνδυασμό οστεοπόρωσης και αθηροσκλήρωσης, και εδώ έχουμε το λεγόμενο “παράδοξο του ασβεστίου”.
Επιπλέον πάρα πολλές παρατηρήσεις άλλων ερευνητών δείχνουν ότι οι ελλείψεις σε βιταμίνη Κ, ειδικά βιταμίνη Κ2 , μπορεί να οδηγήσει σε κόπωση και μαθησιακές δυσκολίες, οι ακραίες δε ανεπάρκειες της βιταμίνης Κ2 στον εγκέφαλο, μπορεί να προκαλέσουν επιληπτικές κρίσεις.
Επίσης η φθορά των δοντιών μας είναι ένα άλλο ένα σημάδι έλλειψης βιταμίνης Κ2.
#. Διατροφικές πηγές βιταμίνης Κ2
Η βιταμίνη Κ 2 , παράγεται κατά βάση από βακτήρια, έτσι εκτός από τα συκώτια των ζώων, η πλουσιότερη διαιτητική πηγή βιταμίνης Κ2 είναι τα ζυμωμένα τρόφιμα και τα προϊόντα σόγιας που έχουν υποστεί ζύμωση όπως:
Το natto, ένα φυτικό τρόφιμο ζύμωσης των ξερών σπυριών της μη μεταλλαγμένης σόγιας, το οποίο παρασκευάζεται εδώ και εκατοντάδες χρόνια στην Ιαπωνία και το οποίο είναι μια εξαιρετικά πλούσια πηγή βιταμίνης Κ αλλά και προβιοτικών και πρωτεϊνών με όλα τα βασικά αμινοξέα.
Σήμερα το natto παράγεται βιομηχανικά και πωλείται σε κουτάκια έτοιμα για κατανάλωση.
Το miso, το οποίο είναι ζυμωμένος πολτός σόγιας, αλλά και ρυζιού ή κριθαριού.
Τα ζυμωμένα γαλακτοκομικά όπως το τυρί και η γιαούρτη, τα περισσότερα μαλακά και σκληρά τυριά
Τα ζυμωμένα με φυσικό τρόπο χορταρικά, όπως το ξυνολάχανο που έχει υψηλές ποσότητες βιταμίνης Κ2
Επίσης τη βιταμίνη Κ2 θα τη βρούμε:
στα αυγά – Tα αυγά είναι αρκετά καλές πηγές βιταμίνης Κ2 που μπορούν εύκολα να προστεθούν στο καθημερινό μας διαιτολόγιο
στο βούτυρο από ζώα που τρέφονται φυσιολογικά με χορτάρι,
στο στήθος και το μπούτι κοτόπουλου,
στο ψωμί του φαγόπυρο,
στο σκουμπρί,
στο σολομό,
στο χέλι,
στη σοκολάτα,
στο τυρί.
Στην πραγματικότητα, τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης Κ2 συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και αθηροσκλήρωσης.
Όλοι σχεδόν οι ειδικοί τονίζουν ότι οι ανάγκες του οργανισμού μας σε βιταμίνη Κ2 -όπως και σε όλες τις βιταμίνες και ιχνοστοιχεία -είναι άκρως σημαντικές και πρέπει να καλύπτονται από την καθημερινή μας διατροφή.
Οι περισσότεροι άνθρωποι παίρνουν το μεγαλύτερο μέρος της βιταμίνης K2 από τους από κρόκους και τυρί
Οι διαιτητικές απαιτήσεις που αναφέρονται σε υγιείς ενήλικες και η επαρκής πρόσληψη είναι 100-200 μg την ημέρα.

Όλες οι πληροφορίες για τη διατροφική Βιταμίνη Κ: Η πολύτιμη και απαραίτητη για την υγεία μας διατροφική βιταμίνη Κ

Κείμενα και επιμέλεια κειμένου:thalia-botanologia.gr

Share: