Ενεργειακή τροφή για πονεμένα γόνατα και αρθρώσεις

Ενεργειακή τροφή για να προστατέψουμε τα γόνατά μας και τις αρθρώσεις 

Λίγο πολύ όλοι γνωρίζουμε πως η ακατάλληλη στάση του σώματος θεωρείται μία από τις κύριες αιτίες για τους πόνους της πλάτης,
των αρθρώσεων και
των ποδιών μας.
Αυτοί οι πόνοι, στην αρχή, μπορεί να μην μας ενοχλούν πολύ, αλλά με το πέρασμα του χρόνου και τις συνεχείς ακατάλληλες στάσεις του σώματός μας αρχίζουν να γίνονται ενοχλητικοί και πολλές φορές επώδυνοι.
Προσέχουμε:
α) το πως καθόμαστε και ειδικά όταν η εργασία μας και οι ασχολίες μας απαιτούν καθιστική ζωή και
β) την διατροφή μας.
Πρέπει να προσέχουμε τη διατροφή μας διότι υπάρχουν τρόφιμα που βελτιώνουν την δομή των οστών και βοηθούν τις αρθρώσεις μας να ανακτήσουν την φυσικότητά τους και τη εύρυθμη λειτουργία τους,αλλά και τρόφιμα που επιδεινώνουν την όποια ανισορροπία!
Στην πρώτη ομάδα τροφών συγκαταλέγονται:
– το μέλι
– ο λιναρόσπορος
– οι σπόροι της κολοκύθας
– το σουσάμι
– οι ηλιόσποροι
οι σταφίδες

Το μαγνήσιο είναι απαραίτητο για πάρα πολλές βιοχημικές λειτουργίες του σώματός μας, οι οποίες μεταξύ άλλων είναι υπεύθυνες για τη διατήρηση των ομαλών μυϊκών και νευρικών λειτουργιών, για τη σταθερή τη λειτουργία της καρδιάς μας και για την ενίσχυση των οστών μας*

Ας δούμε πως μπορούμε να ετοιμάσουμε μιά ενεργειακή τροφή με τα παραπάνω τρόφιμα, η οποία βελτιώνει τη συνοχή των οστών μας και αποκαθιστά τις φυσιολογικές λειτουργίες των αρθρώσεων.
Θα χρειαστούμε
– ένα κιλό οργανικό μέλι
– 20g λιναρόσπορο
– 20g σπόρους κολοκύθας
– 10gr σουσάμι
– 10gr μαύρες σταφίδες*
– 25gr ηλιόσπορους**
Και το μόνο που χρειάζεται να κάνουμε είναι να ανακατέψουμε πάρα πολύ καλά τα υλικά μας σε ένα μεγάλο μπολ μέχρι να ομογενοποιηθούν, όσο γίνεται.
Στη συνέχεια, μεταφέρουμε το μείγμα μας σε ένα γυάλινο βάζο.
Το μείγμα μας αυτό είναι μια ισχυρότατη ενεργειακή τροφή από την οποία μπορούμε να παίρνουμε μιά κουταλιά της σούπας πριν από το πρωινό μας γεύμα και
μια κουταλιά της σούπας σαν εύγευστο δεκατιανό ή απογευματινό σνακ.
Ο συνδυασμός των τροφών αυτών ενισχύει τις αρθρώσεις μας, την καρδιά μας και βελτιώνει την ελαστικότητα των συνδέσμων και των τενόντων μας.
Επίσης διεγείρει τον μεταβολισμός μας και μας γεμίσει ενέργεια!
Και ας θυμόμαστε πως τίποτα δεν υποστηρίζει καλύτερα τα επίπεδα ενέργειας, την πνευματική μας συγκέντρωση και την περισυλλογή μας από ένα υγιές σώμα, το οποίο βρίσκεται σε ισορροπία.
Για να συμβαίνει αυτό πρέπει να λαμβάνουμε σταθερά όλο το το φάσμα των θρεπτικών συστατικών που χρειάζεται ο οργανισμό μας για να μπορεί το μυαλό μας να είναι πάντα σε εγρήγορση!

* Ο σίδηρος,
ο χαλκός,
το μαγνήσιο,
το σελήνιο,
ο φώσφορος,
ο ψευδάργυρος,
το ασβέστιο,
το βόριο,
το κάλιο,
η βιταμίνη Ε, 
η βιταμίνη Β3,
η βιταμίνη Β1 και βιταμίνη Β6,  που περιέχουν σε επαρκείς ποσότητες τα παραπάνω τρόφιμα, συμβάλουν στην ενίσχυση και ανάπτυξη των οστών μας, μειώνοντας έτσι και τις πιθανότητες της οστεοπόρωσης 
**Οι ηλιόσποροι, οι κολοκυθόσποροι, ο λιναρόσπορος και οι σταφίδες παρέχουν υψηλή ποσότητα μαγνησίου, ένα βασικό μέταλλο που συχνά λείπει από την τυπική Δυτική διατροφή.
Το μαγνήσιο παίζει σημαντικότατο ρόλο στο σώμα μας, καθώς βοηθά στην εξισορρόπηση της αναλογίας ασβεστίου / καλίου εντός των κυττάρων, που είναι ζωτικής σημασίας για τη συνολική καρδιαγγειακή μας υγεία και την αρμονική και υγιή αρτηριακή μας πίεση.

Για το λόγο αυτό, συστήνεται η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε μαγνήσιο, όπως:
σπανάκι,
ξηροί καρποί και
δημητριακά ολικής άλεσης,
μπανάνα,
αγκινάρες,
σύκα,
σταφίδες,
αβοκάντο,
μαύρα φασόλια,
γίγαντες,
κόκκινα φασόλια,
σπόροι κολοκύθας,
μαυρομάτικα φασόλια,
σόγια,
φακές,
χόρτα παντζαριών,
μπρόκολο,
κινόα,
aρακάς,
γλυκοπατάτες,
πατάτες,
καλαμπόκι,
αμύγδαλα,
κάσιους,
κουκουνάρι,
καρύδια,
πέκαν,
ηλιόσποροι,
καφέ ρύζι,
πλιγούρι,
κριθάρι.

Υστερόγραφο: Όλοι θέλουμε να ζήσουμε μια όμορφη και ενδιαφέρουσα ζωή.
Να μεγαλώσουμε με αξιοπρέπεια, χωρίς σοβαρά προβλήματα και με την υγεία μας να βρίσκεται σε μια ισορροπία.
Για να το επιτύχουμε αυτό πρέπει να κάνουμε αλλαγές στον τρόπο ζωής μας και το βασικότερο να αναθεωρήσουμε ότι έχει σχέση με τη διατροφή μας, να ελέγχουμε το στρες που δημιουργείται από την σκληρή καθημερινότητα που ζούμε και να αντιμετωπίζουμε με θετική ενέργεια ακόμα και τις δύσκολες καταστάσεις.
Η επιστημονική έρευνα έχει δείξει ότι η επέκταση της νεότητας προϋποθέτει τη φροντίδα και του μυαλού μας και του σώματός μας.
Μην το ξεχνάμε.

Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:thalia-botanologia.gr

Ας θυμηθούμε πως μπορούμε να βοηθήσουμε τα γόνατά μας και με επαλείψεις με το ισχυρότατο σησαμέλαιο 
Λεμόνι και σησαμέλαιο για τα πονεμένα μας γόνατα

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19828898/

Share: