Το κρεμμύδι και το σκόρδο μειώνουν το σάκχαρο στο αίμα

Ο διαβήτης – όπως οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε -δημιουργείται όταν η ινσουλίνη που παράγει ο οργανισμός δεν είναι αρκετή- και τότε λέμε πως έχουμε πρόβλημα παραγωγής ινσουλίνης στο πάγκρεας, ή έχουμε αντίσταση στην ινσουλίνη, δηλαδή ενώ παράγεται ινσουλίνη δεν είναι ικανή για να ξεκλειδώσει τους υποδοχείς των κυττάρων μας και να βάλει το σάκχαρο μέσα σε αυτά.
Και τι γίνεται μετά από αυτό; – το σάκχαρο συγκεντρώνεται στο αίμα και φράζει τα αιμοφόρα αγγεία με αποτέλεσμα τμήματα των οργάνων μας ή των μελών του σώματός μας να μην τρέφονται και να νοσούν.
Γνωρίζουμε όμως  πως η διατροφή είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για τη σωστή ρύθμιση του διαβήτη και ένα από τα πιο γνωστά μας τρόφιμα που μειώνουν το σάκχαρο στο αίμα είναι τα πολύτιμά μας κρεμμύδια.
Το κρεμμύδι λοιπόν με τα πολύτιμα συστατικά τους -σε επόμενη ανάρτηση όλες οι πληροφορίες για τα κρεμμύδια- έχουν συνδεθεί με τη μείωση του σακχάρου στο αίμα και έχουν καθιερωθεί μαζί με τα σκόρδα τα πλέον υπογλυκαιμικά τρόφιμα.
Ερευνητικές εργασίες που έχουν δημοσιευθεί κατά καιρούς έχουν αποδείξει ότι οι διαβητικοί που υποβλήθηκαν σε θεραπεία με εκχυλίσματα  allicin -συστατικό των κρεμμυδιών και των σκόρδων – τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα τους “μειώθηκαν σημαντικά”
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η allicin ανταγωνίζεται με την ινσουλίνη στο ήπαρ ενθαρρύνοντας τα κύτταρά του να παράγουν περισσότερο από αυτή.
Αυτό βοηθά στη μεταφορά της γλυκόζης μέσα από το σώμα μειώνοντας έτσι τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, τα δε αντιοξειδωτικά και αντιυπεργλυκαιμικά αποτελέσματα που έχουν οι χυμοί του σκόρδου και το κρεμμυδιού ανακουφίσουν και προστατεύουν το συκώτι και τα νεφρά από βλάβες που προκαλούνται από την alloxan*
Επίσης τα κρεμμύδια είναι σπουδαία πηγή χρωμίου, το οποίο χρώμιο είναι ένα ιχνοστοιχείο που ενισχύει τις δράσεις της ινσουλίνης.
Ως εκ τούτου τα διαβητικά ή προ-διαβητικά άτομα μπορεί να βοηθήσουν στη σταθεροποίηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα τους με την προσθήκη περισσότερων κρεμμυδιών και σκόρδων στη διατροφή τους, καθώς έχει παρατηρηθεί πως όσο περισσότερο κρεμμύδι καταναλώνεται τόσο χαμηλότερο είναι το επίπεδο γλυκόζης στο αίμα.
Τον κατάλογο των ισχυρών βοτάνων και μπαχαρικών με αντιδιαβητικές δράσεις συμπληρώνουν:
οι σπόροι της τριγωνέλλας – Trigonella foenumgraecum και
το κουρκούμι – Curcuma longa και ακολουθούν με περιορισμένο αριθμό μελετών:
οι σπόροι κύμινου-Cumin cyminum,
το τζίντζερ-Zingiber officinale,
η μουστάρδα-Brassica nigra, και ο κόλιανδρος-Coriandrum sativum.
Τα κρεμμύδια και τα σκόρδα μπορούμε και πρέπει να τα προσθέτουμε σε όλες τις σαλάτες μας,
στις σούπες μας,
στις σάλτσες μας και σε όλα μας τα όσπρια.
Μπορούμε να μειώσουμε την χαρακτηριστική μυρωδιά της αναπνοής μας από το σκόρδο και το κρεμμύδι τρώγοντας κατά τη διάρκεια της ημέρας μήλα και σαλάτες μαρουλιού και σπανακιού,
μασώντας μέντα και δυόσμο,
πίνοντας ζεστό ρόφημα πράσινου τσαγιού και χυμό λεμονιού και χρησιμοποιώντας αιθέρια έλαια.
Τα αιθέρια έλαια προστίθενται σε πάρα πολλά στοματικά διαλύματα.
Εκτός από τη φρεσκάδα της αναπνοής, ορισμένα έχουν επίσης ισχυρές αντιβακτηριακές ιδιότητες.
Εμείς μπορούμε να φτιάξουμε το δικό μας σπιτικό στοματικό διάλυμα με αιθέρια έλαια και ένα λάδι μεταφοράς όπως είναι το λάδι καρύδας,
το αμυγδαλέλαιο και βέβαια το ελαιόλαδο.
Τα αιθέρια έλαια με αποδεδειγμένα οφέλη για την εξάλειψη της κακής αναπνοής είναι:
το αιθέριο έλαιο της μέντας
το αιθέριο έλαιο του δενδρολίβανου
το αιθέριο έλαιο του μύρρου
το αιθέριο έλαιο  του ευκάλυπτου
Σε ένα κουταλάκι του γλυκού λάδι φορέα σταλάζουμε μια σταγόνα λάδι μέντας ή όποιου άλλου αιθερίου από αυτά που ανέφερα και κάνουμε στοματική πλύση – δεν καταπίνουμε.
Τα αιθέρια έλαια για στοματικές πλύσεις πρέπει να είναι υψηλής καθαρότητας και για εσωτερική χρήση.
Στοματικό διάλυμα μέντας
Σε ένα φλιτζάνι με νερό που μόλις έχουμε βράσει προσθέτουμε:
ένα κουταλάκι του γλυκού ολόκληρα γαρίφαλα,
ένα κουταλάκι του γλυκού κανέλα σε σκόνη και 4 σταγόνες αιθέριο έλαιο μέντας.
Σκεπάζουμε το φλιτζάνι μας και το αφήνουμε σκεπασμένο 10 με 15 λεπτά.
Σουρώνουμε το μείγμα σε φίλτρο του καφέ, το αφήνουμε να κρυώσει και κάνουμε στοματικές πλύσεις – δεν καταπίνουμε.
Μπορούμε να κρατήσουμε σκεπασμένο το μείγμα μας στο ψυγείο για δύο μέρες

Σε μελέτη παρατηρήθηκε πως δίαιτες που περιείχαν 5% εκχυλίσματα κρεμμυδιών για μια περίοδο 28 ημερών μπόρεσαν να μειώσουν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα.
Σε αυτές τις αντιδιαβητικές δράσεις των κόκκινων κρεμμυδιών συμβάλλουν και οι ισχυρότατες ενώσεις της quercetin και του sulphur

Σημειώσεις:
Τα κρεμμύδια τα καταναλώνουμε πάντα την ώρα που τα κόβουμε και όχι αργότερα
Τα σκόρδα τα πολτοποιούμε και τα καταναλώνουμε μετά από 10 λεπτά – το σκόρδο και ο πολύτιμος κανόνας των “10 λεπτών”
Οι συστάσεις  είναι τουλάχιστον 3 με 5 μερίδες λαχανικών την ημέρα.
Αυτό είναι ένα ελάχιστο και όσο περισσότερα τόσο καλύτερα!
Μια μερίδα λαχανικών είναι:
½ φλιτζάνι μαγειρεμένα λαχανικά
1 φλιτζάνι ωμά λαχανικά
Τα πιο σημαντικά μη αμυλούχα λαχανικά είναι:
αγκινάρες
σπαράγγια
φασολάκια
παντζάρια
λαχανάκια βρυξελλών
μπρόκολο
καρότα
κουνουπίδι
σέλινο
αγγούρι
σκόρδο
πράσα
μπάμιες
κρεμμύδια
μπιζέλια
πιπεριές
ραπανάκια
ραδίκια,
μαρούλι,
σπανάκι,
ρόκα,
κάρδαμο
λάχανο
σέσκουλα
ντομάτες
γογγύλια

Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:thalia-botanologia.gr

*Η alloxan ή alloxan hydrate, είναι από τις πρώτες γνωστές οργανικές ενώσεις και γνωστή από τον διαβήτης αλλοξάνης
μελέτες και αναφορές:
http://europepmc.org/abstract/MED/1223000
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0278691504002741
http://informahealthcare.com/doi/abs/10.1080/09637480500512872
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3892491/
https://www.sciencedaily.com/releases/2015/03/150306102513.htm
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25194613/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12781209/
https://www.diabetes.org/nutrition/healthy-food-choices-made-easy/non-starchy-vegetables
https://www.kcl.ac.uk/search/search#/all?term=Garlic%20Could%20Protect%20Against%20Hip%20Osteoarthritis

Share: