Βότανα και μπαχαρικά στην υπηρεσία της υγείας μας!

Βότανα και μπαχαρικά ενισχύουν την υγεία της καρδιάς μας
Πως τα μείγματα βοτάνων και μπαχαρικών μειώνουν τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων και της χοληστερόλης!

Τα μπαχαρικά και τα βότανα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, τα οποία εμποδίζουν τις διαταραχές των λιπιδίων,τριγλυκερίδια και χοληστερόλη,σύμφωνα με πάμπολλες μελέτες και έρευνες.
Οι διαταραχές των λιπιδίων,των τριγλυκεριδίων και της χοληστερόλης,συμβάλλουν στην αθηροσκλήρωση, μια κατάσταση στην οποία οι αρτηρίες στενεύουν και σκληραίνουν λόγω της συσσώρευσης λίπους και πάντα υπάρχει ο κίνδυνος καρδιολογικών και εγκεφαλικών περιστατικών!
Η δε αύξηση των τριγλυκεριδίων μπορεί να προκαλέσει παγκρεατίτιδα,
στυτική δυσλειτουργία,
έμφραγμα,
εγκεφαλικά επεισόδια,
ανευρύσματα,
αγγειακή άνοια.
Τα προβλήματα αυτά πολλές φορές οδηγούν τους ερευνητές-επιστήμονες σε μετα-αναλύσεις μελετών ώστε να εξάγουν πιό ασφαλή συμπεράσματα!
Έτσι μια ομάδα επιστημόνων με επικεφαλής τις Sheila G. West, καθηγήτρια biobehavioral health και nutritional sciences
και Ann C. Skulas-Ray, συνεργάτης της έρευνας στις επιστήμες της διατροφής, επανεξέτασαν μια ποικιλία ερευνητικών εργασιών που είχαν επικεντρωθεί στις όποιες επιπτώσεις έχουν τα μπαχαρικά και τα βότανα στις καρδιαγγειακές νόσους!
Δημοσίευσαν τα συμπεράσματά τους στο τεύχος του περιοδικού Nutrition Today, με βάση τα έγγραφα που είχαν παρουσιαστεί σε διάσκεψη κορυφής του Ινστιτούτου Επιστημών του McCormick τον Μάιο του 2014.
Ως γνωστόν,τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων αυξάνονται μετά την κατανάλωση ενός γεύματος υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά,κάτι το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων!
Εάν ένα μείγμα μπαχαρικών,υψηλής περιεκτικότητας σε αντιοξειδωτικά, ενσωματωθεί σε ένα τέτοιο γεύμα, τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων μπορεί να μειωθούν έως και 30% σε σύγκριση με την κατανάλωση ενός ταυτόσημου γεύματος χωρίς το μείγμα μπαχαρικών!
Τα μείγματα των μπαχαρικών μπορεί να αποτελούνται από
σκόρδο,
δεντρολίβανο,
ρίγανη,
κανέλα,
γαρίφαλο,
πάπρικα,
κουρκούμη,
πιπερόριζα και
μαύρο πιπέρι!
“ζούμε σε έναν κόσμο όπου οι άνθρωποι καταναλώνουν πάρα πολλές θερμίδες κάθε μέρα”, δήλωσε η West. “η προσθήκη μπαχαρικών,με μεγάλη περιεκτικότητα σε αντιοξιδωτικά ,μπορεί να είναι ένας τρόπος για τη μείωση των θερμίδων χωρίς να θυσιάζεται η γεύση”
Έτσι οι δύο ερευνήτριες,η West και η Skulas-Ray,εξέτασαν τρεις κατηγορίες μελετών:
-μείγματα μπαχαρικών,
-την κανέλα και
-το σκόρδο.
Επανεξετάστηκαν οι μελέτες για την κανέλα,οι οποίες είχαν επικεντρωθεί στην επίδραση του μπαχαρικού τόσο στους διαβητικούς όσο και στους μη διαβητικούς!
και αποδείχθηκε πως η κανέλα βοηθά τους διαβητικούς, μειώνοντας σημαντικά τη χοληστερόλη και τα άλλα λιπίδια του αίματος!
Οι επανεξετάσεις των μελετών για το σκόρδο έδειξαν πως με την κατανάλωσή του υπήρξε μείωση της ολικής χοληστερόλης, η οποία συσχετίστηκε και με μεγάλη μείωση του κινδύνου καρδιακών προβλημάτων σε ενήλικες άνω των 50 ετών!
Έτσι η κατανάλωση σκόρδου παρέχει μια ευρύτερη δυνατή προστασία του καρδιαγγειακού συστήματος μέσω των σημαντικών επιδράσεών του στη μείωση της χοληστερόλης!
Τα δε μείγματα βοτάνων και μπαχαρικών είχαν τα ίδια αποτελέσματα,μείωση της χοληστερίνης και των τρυγλυκεριδίων και μείωση του κινδύνου παθήσεων που η αιτία τους είναι η αύξηση των τριγλυκεριδίων και της χοληστερίνης!

Βέβαια οι ερευνητές επισημαίνουν πως τα συμπεράσματα των μελετών δεν αναιρούν των έλεγχο της διατροφής και τις προσπάθειες που πρέπει να καταβάλει το κάθε άτομο,ώστε η καθημερινή του διατροφή να πλούσια σε τρόφιμα που θα του παρέχουν τα απαραίτητα συστατικά για την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού του.

Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:thalia-botanologia.gr

πηγές και αναφορές:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3652202/
https://www.sciencedaily.com/releases/2014/11/141118105634.htm
https://www.webmd.com/cholesterol-management/supplements#1
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21033626

Share: