Τα βότανα στην προληπτική διατροφή και ένα υπέροχο ρόφημα μελισσόχορτου

Βότανα και προληπτική διατροφή
Ο πρωταρχικός στόχος της προληπτικής διατροφής είναι να μας βοηθήσει να ζήσουμε μια μακρά και υγιή ζωή , μέσω της διατροφής.

Ο μοναδικός τρόπος χρήσης των βοτάνων και γενικά των τροφίμων του φυτικού βασιλείου δεν είναι αποκλειστικά και μόνο η ασφαλής θεραπεία των παθήσεων.
Τα υπέροχα αυτά φυτά κατά κύριο λόγο τα χρησιμοποιούμε για να ενισχύσουμε την υγεία του οργανισμού μας και
να τον βοηθήσουμε να παραμείνει στην κορυφή της ζωτικότητάς του , προλαμβάνοντας με τον τρόπο αυτό την εμφάνιση τυχόν ανισορροπιών-ασθενειών.
Η έρευνα στον τομέα αυτό και γενικά στον τομέα της ανθρώπινης διατροφής κατά τη διάρκεια των τελευταίων 40 ετών έχει οδηγήσει σε πολυάριθμες σχετικές ανακαλύψεις και σε μια ολοκληρωμένη κατανόηση του τρόπου με τον οποίο τα θρεπτικά συστατικά τροφίμων και άλλες , μη ενεργειακές , βιοδραστικές ενώσεις επηρεάζουν τον μεταβολισμό του ανθρώπου και τους μηχανισμούς στους οποίους οφείλονται αυτά τα αποτελέσματα.
Σαν οργανισμοί είμαστε τοποθετημένοι στην αγκαλιά του φυσικού κόσμου και
αυτός ο κόσμος είναι που μας τρέφει με διάφορους και ποικίλους τρόπους.
Έτσι , παρατηρούμε ότι υπάρχουν τροφές που καλύπτουν τις διατροφικές μας ανάγκες με ένα υπέροχο τρόπο γεμάτο γεύσεις και αρώματα.
Θερμίδες ,
πρωτεΐνες ,
βιταμίνες ,
υδατάνθρακες ,
λίπη , 
μέταλλα και ιχνοστοιχείς , μας παρέχονται μέσα από μία ποικιλία
χρωμάτων
γεύσεων και αρωμάτων καθόλου μα καθόλου βαρετών και μονότονων.
Οι φυσικές και οργανικές τροφές βοηθούν την υγεία ,
την ευεξία και την αρμονία μας.
Τα βότανα , αυτά τα τονωτικά ιάματα παίζουν θεμελιώδη ρόλο στην διατήρηση της υγείας μας και
στην πρόληψη των ασθενειών και μας έχουν δοθεί αφειδώς και αφιλοκερδώς από την μητέρα φύση , ώστε να μην έχουμε δικαιολογίες για την αμέλειά μας και την άγνοιά μας.
Διατροφή ,
ισορροπία και αρμονία λέξεις κλειδιά για την υγείας μας.
Η δε διατροφή μας πρέπει να έχει τέτοια ποιότητα ώστε να επιτρέπει στο σώμα μας  να αυτοανανεώνεται και να αυτοϊάται ώστε να μας εξασφαλίζει υγεία και πληρότητα.
Αυτό επιτυγχάνεται με διαφορετικούς τρόπους και μορφές.
Στον τομέα της διατροφής , η επιλογή της κατάλληλης για εμάς διατροφής θα εξαρτηθεί τόσο από τις δικές μας – και μόνο δικές μας – συγκεκριμένες ανάγκες όσο και
από τις προσωπικές μας προτιμήσεις που
τις θεωρώ από τους σημαντικότερους παράγοντες.
Θεωρώ ότι πρέπει να δίνουμε μεγάλη προσοχή στις συναισθηματικές μας ανάγκες και
να αναζητούμε πάντα τον τρόπο που
μας εκφράζει ,
μας αναζωογονεί ,
μας ανανεώνει και ας μην ξεχνάμε , φίλοι μου , ότι το φυσικό βασίλειο είναι ένα βασίλειο πολύ πλούσιο και
το κλειδί βρίσκεται τόσο στα ειδικά ιάματα όσο και
στην κατανόηση του ρόλου που μπορούν να διαδραματίσουν τα βότανα στη διατήρηση της υγείας μας και
της σωστής οργανικής μας λειτουργίας και
όχι…
Όλα αυτά δεν είναι δύσκολα και πολύπλοκα.
Αν παρατηρήσουμε πολύ καλά θα διαπιστώσουμε ότι
σε πολλές διαφορετικές διαδικασίες -σε μεγάλο βαθμό- χρησιμοποιούμε τα ίδια βότανα και
αυτό συμβαίνει διότι
τα βότανα έχουν ένα πλήθος ιδιοτήτων και ουσιών για διαφορετικές κάθε φορά ανάγκες…
      Και τώρα ας ετοιμάσουμε ένα θαυμάσιο ρόφημα με μελισσόχορτο για χαλάρωση , ηρεμία μείωση του οξειδωτικού στρες , αλλά και για ενίσχυση των γνωστικών λειτουργιών μας
Έγχυμα μελισσόχορτου:
– Σε ένα μικρό κατσαρολάκι , το οποίο να σκεπάζει πολύ καλά , ρίχνουμε ένα μεγάλο φλιτζάνι τσαγιού νερό.
– Βάζουμε το κατσαρολάκι στο μάτι της κουζίνας μας και ζεσταίνουμε το νερό μέχρι λίγο πριν το σημείο βρασμού
– Τραβάμε το δοχείο μας από το μάτι της κουζίνας και προσθέτουμε στο νερό μια κουταλιά της σούπας αποξηραμένο βότανο μελισσόχαρτου.
– Ανακατεύουμε να εμποτιστούν τα φύλλα του βοτάνου μας στο νερό και
– Σκεπάζουμε αμέσως το κατσαρολάκι μας.
– Αφήνουμε το βότανό μας 15 λεπτά στο ζεστό νερό να εκχυλιστούν τα συστατικά του.
– Μετά το πέρας της εκχύλισης σουρώνουμε το βότανό μας σε ένα μεγάλο πορσελάνινο φλιτζάνι του τσαγιού – και απολαμβάνουμε!
– Αν θέλουμε να βάλουμε γλυκαντικό στο ρόφημά μας , βάζουμε μόνο μέλι!

Κείμενο και επιμέλεια κειμένου – thalia: botanologia.gr

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15272110
sciencedirect.com
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4085191/

Share: