Μιά απολαυστική και θεραπευτική χορτόσουπα, ιδανική για αποτοξίνωση

Χορτόσουπα – ένα θρεπτικό πλήρες γεύμα, συχνά περιφρονημένο 
Πολλές φορές μετά από περιόδους εντάσεων, φόρτου εργασίας,
σκληρής καθημερινότητας και περιορισμένου χρόνου να ασχοληθούμε με την ετοιμασία κατάλληλων γευμάτων, νοιώθουμε το σώμα μας βαρύ από τις διατροφικές μας παρασπονδίες!
Ο οργανισμός μας τις περιόδους αυτές έχει, όσο ποτέ άλλοτε, ανάγκη ένα απολαυστικό μεν, αλλά τονωτικό και θεραπευτικό γεύμα.
Σε αυτά τα γεύματα πρωτεύοντα ρόλο έχουν οι χορτόσουπες!
Χορτόσουπες όμως νόστιμες,
απολαυστικές,
χορταστικές αλλά και αποτοξινωτικές και θεραπευτικές.
Χορτόσουπες που πρώτα-πρώτα θα διεγείρουν τον ουρανίσκο μας, θα πλανέψουν τους γευστικούς μας κάλυκες και στη συνέχεια θα μας χαρίσουν τις βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία που χρειάζεται ο οργανισμός μας για να αποβάλλει τις συσσωρευμένες τοξίνες!
Για να ετοιμάσουμε τη χορτόσουπά μας, θα χρειαστούμε
– ένα πολύ μικρό λάχανο-ή το μισό από ένα μέτριο
– έξι μικρά κρεμμύδια
– δύο κόκκινες πιπεριές Φλωρίνης
– ένα ματσάκι σέλινο- όλα μας αυτά τα λαχανικά τα κόβουμε σε σχετικά μικρά κομμάτια
– δύο καρότα καθαρισμένα, ολόκληρα*
– πέντε με έξι κλωνάρια μαϊντανό, το οποίο κόβουμε λίγο πριν να ετοιμαστεί η σούπα μας 
– αλάτι, θαλασσινό ανεπεξέργαστο
– μαύρο πιπέρι-όσο θέλουμε
– κόκκινο καυτερό πιπέρι τσίλι ή καγιέν ή και τα δύο σε ποσότητες που μας αρέσουν
– ένα κουταλάκι του γλυκού κουρκούμι
– 1/3 από ένα κουταλάκι του γλυκού μοσχοκάρυδο-το μοσχοκάρυδο δένει τόσο άψογα με το λάχανο και μας χαρίζει τη γευστική του απόλαυση-
– λάδι, όσο μας αρέσει, περίπου ένα ποτηράκι του κρασιού
– το χυμό ενός λεμονιού
Και
– βάζουμε όλα τα λαχανικά μας μαζί σε μια κατσαρόλα,
– ρίχνουμε άφθονο νερό, λίγο πάνω από το να τα σκεπάζει-θέλουμε τη σούπα μας με άφθονο ζουμάκι!
– τα βράζουμε για περίπου 30 λεπτά!
– το ιδανικό είναι, μόλις αρχίζει το φαγητό να βράζει να χαμηλώσουμε στο ελάχιστο την θερμοκρασία και με κλειστή την κατσαρόλα μας να σιγοβράσουμε τη σούπα μας για 30 περίπου λεπτά!
– δοκιμάζουμε και μόλις δούμε ότι τα λαχανικά μας είναι βρασμένα, με ένα πιρούνι βγάζουμε τα καρότα σε ένα πιάτο και τα πολτοποιούμε με το πιρούνι μας και τα ξαναπροσθέτουμε στην κατσαρόλα μας,
– ανακατεύουμε,
– ανεβάζουμε τη θερμοκρασία,
– προσθέτουμε τα μπαχαρικά μας, ένα-ένα
– προσθέτουμε το λάδι μας,
– κουνάμε λίγο τη κατσαρόλα και
– αφήνουμε ένα με δύο λεπτά το φαγητό μας να κοχλάσει σε δυνατή φωτιά, ξεσκέπαστο,
– το τραβάμε από το μάτι της κουζίνας και το σκεπάζουμε
– μόλις ηρεμήσει, σερβίρουμε σε μεγάλα βαθιά πιάτα, πασπαλίζουμε με τον φρέσκο μαϊντανό,
– ρίχνουμε σε κάθε πιάτο από το χυμό του λεμονιού**, τόσο όσο μας αρέσει, όσο περισσότερο, τόσο καλύτερα.
– συνοδεύουμε με κρίθινα παξιμάδια ή με στάρινο προζυμένιο ψωμάκι ολικής αλέσως
tips:
– είναι ιδανικό τα λαχανικά μας να είναι βιολογικά
– μπορούμε, αν θέλουμε να περάσουμε τη σούπα μας και από το μούλτι για να φτιάξουμε σούπα βελουτέ- εγώ δεν το προτιμώ!
– οι ποσότητες είναι πάντα ενδεικτικές, μπορούμε να αυξομειώσουμε ανάλογα με τα άτομα που θα σερβίρουμε
– μπορούμε αν θέλουμε να συνοδεύσουμε τη σούπα μας με βραστά αυγά πασπαλισμένα με ένα μείγμα από:
αλάτι
μαύρο πιπέρι
πάπρικα -η πάπρικα περιέχει ένα ισχυρό καροτενοειδές, την ζεαξανθίνη, η οποία βοηθά στην προστασία των ματιών από την ζημιά της υπεριώδους ακτινοβολίας και όχι μόνο.
πιπέρι καγιέν για την άψογη γεύση του, την ισχυρότατη αντιφλεγμονώδη δράση του και τα απαραίτητα στους πνεύμονές μας ένζυμά του,
και λίγο τζίντζερ
Δεν υπάρχει ωραιότερο πιάτο για το χειμώνα και τα κρύα του από μια αχνιστή σούπα,
που μας χορταίνει απολαυστικά!
Μπορούμε να την κάνουμε με ότι μας αρέσει και το βασικότερο, με ότι έχουμε στα ντουλάπια της κουζίνας μας,
με βασικότερο υλικό, τη φαντασία μας.
Ο χειμώνας έχει τα περισσότερα λαχανικά-ολόφρεσκα εποχικά και λαχταριστά!
μπρόκολο,
κολοκύθα,
πατάτες,
σέλινα,
σελινόριζες,
καρότα,
λάχανα,
ραδίκια,
κρεμμύδια και ότι άλλο ζητάει ο οργανισμός μπορούν να μας χαρίσουν υπέροχες σούπες!
Ας τις έχουμε το χειμώνα στο τραπέζι μας!

*Δεν τεμαχίζουμε τα καρότα για να τα βράσουμε, γιατί οι θρεπτικές τους ουσίες είναι πιο ισχυρές αν αυτά είναι ολόκληρα και όχι τεμαχισμένα κατά διάρκεια του βρασμού.
Τα βρασμένα ολόκληρα καρότα περιέχουν 25% περισσότερη από την ισχυρότατη αντικαρκινική ουσία καροτοξίνη – carotatoxin, η οποία έχει το επίσημο όνομα φαλκαρινόλη – falcarinol και βέβαια ποτέ δεν πετάμε το ζουμί τους.
**προσθέτουμε πάντα το λεμόνι όταν η θερμοκρασία του φαγητού έχει “πέσει” για να μην καταστρέφουμε την βιταμίνη C.
Πρέπει να γνωρίζουμε αυτές τις λεπτομέρειες, διότι καθορίζουν, και αυτές, αν ένα  φαγητό είναι ενεργειακό ή όχι- thalia

Καλή όρεξη για όταν την ετοιμάσετε και πάντα με υγεία!

Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:thalia-botanologia.gr, από τα ενεργειακά μου γεύματα

Share: