Γαρίδες με τηγανιτό ρύζι και μπρόκολο, ένα απολαυστικό πιάτο

Οι γαρίδες είναι ένα από τα αγαπημένα μου εδέσματα και τις γευόμαστε, όταν είναι ολόφρεσκιες, βραστές, μόνο με το ζουμάκι τους, λεμόνι και λάδι, η απόλυτη γεύση!
Εδώ θα σας περιγράψω μιά από τις συνταγές μου, πλούσια σε γεύση και θρεπτικά συστατικά.
Γαρίδες λοιπόν με τηγανιτό ρύζι και μπρόκολο.
Μιά συνταγή χωρίς κανόνες, έτσι και αλλιώς όλες μου οι συνταγές είναι χωρίς κανόνες, που μπορούμε να προσθέσουμε όποιο λαχανικό θέλουμε ή κάποια σάλτσα δική μας έμπνευσης, που η φαντασία μας προστάζει ότι δένει με τα υπόλοιπα υλικά μας.
Το ρύζι επίσης είναι και αυτό, ένα από τα αγαπημένα μου φαγητά και μας αρέσει όπως και να το μαγειρέψω.
Γαρίδες λοιπόν με τηγανιτό ρύζι και μπρόκολο.
Ο συνολικός χρόνο προετοιμασίας είναι περίπου 25 λεπτά και οι συγκεκριμένες ποσότητες των υλικών χορταίνουν άνετα τέσσερα άτομα.
Θα χρειαστώ περίπου
– ένα κιλό γαρίδες – τις οποίες αφού καθαρίσω* τις κρατώ στην άκρη
– ένα μπολάκι ζωμό λαχανικών**
– ελαιόλαδο – όσο μας πάρει
– δυό σκελίδες σκόρδο, ψιλοκομμένες
– ένα μεγάλο κόκκινο κρεμμύδι, κομμένο σε κύβους
– μιά μεγάλη κούπα μπουκετάκια μπρόκολου
– μιά κόκκινη πιπεριά, ψιλοκομμένη
– μισό φλιτζάνι μπιζέλια – προαιρετικά
– περίπου 250gr καστανό ρύζι βρασμένο al dente, οπωσδήποτε κρύο
– τρία-τέσσερα φρέσκα κρεμμυδάκια κομμένα σε φέτες
– δυό κουταλιές της σούπας μηλόξυδο ανακατεμένο με μιά κουταλιά του γλυκού μέλι ή αν θέλουμε δυό κουταλιές της σούπας σάλτσα σόγιας – έχω δοκιμάσει την συνταγή και με χαρουπόμελο και έχει μιά ξεχωριστή ιδιάζουσα γεύση πολύ πολύ νόστιμη – είπαμε κανόνες δεν υπάρχουν, το μόνο που μπορεί να μας περιορίσει είναι η φαντασία μας.
– αλάτι,
– μαύρο πιπέρι
– τζίντζερ***
Και
– σε αντικολλητικό βαθύ τηγάνι, ζεσταίνω το λάδι και σοτάρω σε χαμηλή φωτιά το κρεμμύδι ανακατεύοντας συνέχεια για ένα λεπτό
– προσθέτω το σκόρδο συνεχίζοντας το ανακάτεμα για ένα δυό λεπτά ακόμα
– μόλις τα κρεμμύδια έχουν πάρει αυτό το χρυσό-καφετί χρώμα προσθέτουμε το μπρόκολο,
την πιπεριά,
τα φρέσκα κρεμμυδάκια και τον αρακά,
– ανακατεύω για ένα λεπτό να σωταριστούν ελαφρά όλα μου τα λαχανικά και
– προσθέτω το ζωμό μου – περίπου ένα φλιτζάνι,
– μαγειρεύω για τέσσερα πέντε λεπτά μέχρι τα λαχανικά μου να μαλακώσουν,
– δεν ξεχνάω να ανακατεύω στο ενδιάμεσο
– όταν τα λαχανικά μου είναι έτοιμα – δεν χρειάζονται πάνω από πέντε λεπτά
– προσθέτω το αλάτι,
το πιπέρι και το τζίντζερ
– δοκιμάζω και προσθέτω τις γαρίδες,
– συνεχίζω το μαγείρεμα για δυό με τρία  λεπτά και
– προσθέτω το μείγμα του μελιού μου με το ξύδι,
– ανακατεύω κουνώντας το τηγάνι μου φέρνοντας ένα δύο κύκλους να ομογενοποιηθούν τα υλικά μου,
– τραβάω από τη φωτιά  και αν έχουμε στη γλάστρα μου μαϊντανό, πασπαλίζω τα πιάτα μου και
– σερβίρω 
– συνοδεύω με άσπρο κρασί 
Καλή μας όρεξη!

Καλή όρεξη για όταν ετοιμάσετε το πιάτο και πάντα με υγεία!

Διατροφική αξία της γαρίδας
Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι οι γαρίδες περιέχουν κακή χοληστερόλη, που μπορεί να βλάψει τον οργανισμό.
Πρόσφατες, όμως μελέτες κατέδειξαν ότι η κατανάλωση γαρίδων σχετίζεται με χαμηλά επίπεδα κακής χοληστερόλης.
Επίσης οι γαρίδες  περιέχουν
– ωμέγα-3 λιπαρά οξέα
– πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας
– βιταμίνη D
– βιταμίνη Β12
– βιταμίνη Β3 – νιασίνη
– βιταμίνη A
– ψευδάργυρο
– χαλκό
– ασβέστιο
– ασταξανθίνη-astaxanthin, ένα φυσικό αντιοξειδωτικό καροτενοειδές με ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδης ιδιότητες, το οποίο διαθλάται σε όλο το σώμα καταπολεμώντας οξειδώσεις και φλεγμονές
– σελήνιο, το οποίο έχει ισχυρή  αντιοξειδωτική προστασία, μειώνει τις φλεγμονές και αποτρέπει την αναιμία
Και βέβαια οι γαρίδες αυξάνουν τα επίπεδα της σεροτονίνης στον εγκέφαλο μας βελτιώνοντας τη διάθεσή μας!

*Τις πλένω πολύ καλά με νερό βρύσης.
Μετά μία-μία τις κρατάω από το σώμα και τραβάω  προσεκτικά το κεφάλι.
Με τη μύτη του ψαλιδιού μου κάνω μια τομή στη ράχη της και ανασηκώνω το εντεράκι και με προσοχή το τραβάω απαλά μέχρι να βγει όλο
Δεν βγάζω το κέλυφος από τις γαρίδες μου – όταν αγοράζω κατεψυγμένες γαρίδες προσέχω να είναι άριστα διατηρημένες, να μην είναι κολλημένες μεταξύ τους,
να μην είναι σπασμένες,
να μην έχουν τοπικά, άσπρο χρώμα και μαύρα στίγματα.
**πάντα έχω ζωμό λαχανικών στο ψυγείο μου,
ζωμό από ραδίκια,
ζωμό από αντίδια,
ζωμό από σέλινο
ζωμό από παντζάρια και καρότα
*** αν θέλω πιό πικάντικο το πιάτο μου, αφαιρούμε το τζίντζερ και προσθέτω πιπέρι καγιέν, τόσο όσο καυτερό το θέλω, προσέχοντας πάντα να υπάρχει ισορροπία με το μέλι και το ξύδι, ώστε η γεύση να ικανοποιεί τον ουρανίσκο.
****οι γαρίδες σωτάρονται 2 με 3 λεπτά, το πολύ, και
όσο πιο φρέσκιες και αρίστης ποιότητας είναι τόσο πιο απλό και γρήγορο πρέπει να είναι το μαγείρεμά τους!

Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:thalia-botanologia.gr, από τα ενεργειακά μου γεύματα

Share: