Αν θέλουμε τα παιδιά μας να τρώνε τα φαγητά που τους ετοιμάζουμε, ας τα αφήσουμε να παίρνουν μέρος στην παρασκευή τους

Η ανησυχία για την διατροφή και τα τρόφιμα είναι ένα φυσιολογικό μέρος της ανάπτυξης ενός παιδιού.
Τα μικρά παιδιά είναι φυσικό να έχουν δυσπιστία για κάθε τι νέο στο φαγητό.
Ακόμα και οι πιο αποφασισμένοι γονείς μπορούν να απογοητευτούν από την αποφασιστικότητα ενός παιδιού να μην φάει τίποτα παρά να δοκιμάσει κάτι νέο.
Ως αποτέλεσμα, οι γονείς συχνά υποχωρούν, αποφασίζοντας ότι ένα μπολ με επεξεργασμένα δημητριακά με πολύ-πολύ ζάχαρη, ενώ δεν είναι ιδανικό, μπορεί να είναι καλύτερο από καθόλου φαγητό.

Όλοι μας ξέρουμε πόσο πολύ θέλουμε τα παιδιά μας να τρώνε αδιαμαρτύρητα τα τρόφιμα που τους επιλέγουμε σύμφωνα με τους κανόνες της υγιεινής διατροφής.
Όμως πολλές φορές διαπιστώνουμε ότι άλλο επιτάσσουν οι κανόνες της υγιεινής διατροφής και η δική μας επιθυμία και άλλο θέλουν τα παιδιά μας
Οι ερευνητές γνωρίζοντας και αυτοί αυτή την ιδιαιτερότητα και ασχολήθηκαν με το θέμα και το μελέτησαν.
Και ενώ τους είναι απόλυτα κατανοητό οι γονείς να μην θέλουν τα παιδιά στην κουζίνα κατά την προετοιμασία ενός γεύματος ή ενός δείπνου με τόσους κινδύνους γύρω όπως:
με καυτά μάτια  κουζίνας
με καυτούς φούρνους
με νερό που βράζει
με αιχμηρά μαχαίρια,
ωστόσο οι μελέτες τους δείχνουν ότι η συμμετοχή των παιδιών στην προετοιμασία του γεύματός τους είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα για να αρχίσουν τα παιδιά να δοκιμάσουν νέα τρόφιμα.
Ερευνητές στο Teachers College στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια μελέτησαν πώς το μαγείρεμα με ένα παιδί επηρεάζει τις διατροφικές συνήθειές του.
Έτσι ξεκίνησαν μια μελέτη.
Στη μελέτη αυτή σχεδόν 600 παιδιά από το νηπιαγωγείο έως και την έκτη τάξη του δημοτικού πήραν μέρος σε ένα πρόγραμμα σπουδών, κατά το οποίο
τα παιδιά έκαναν μαθήματα υγιεινής διατροφής και θα έπρεπε στη διατροφή τους να τρώνε περισσότερα λαχανικά και
δημητριακά ολικής αλέσεως, ενώ
μερικά από αυτά, πέραν του ότι είχαν τα μαθήματά τους της υγιεινής διατροφής, πήραν μέρος και σε εργαστήρια μαγειρικής.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα παιδιά που είχαν μαγειρέψει τα ίδια το φαγητό τους, ήταν πιο πιθανό να τρώνε τα τρόφιμα στο εστιατόριο του σχολείου.
Χαρακτηριστικό ήταν το γεγονός πως μερικά παιδιά από αυτά ζητούσαν και δεύτερη μερίδα συγκριτικά με
τα παιδιά που δεν είχαν το μάθημα της μαγειρικής!
Όταν τα παιδιά ασχολούνται με την παρασκευή των γευμάτων τους “ή προσπαθούν τουλάχιστον να βοηθήσουν στην παρασκευή του” δήλωσε ο Isobel Contento καθηγητής της διατροφικής εκπαίδευσης στο Teachers College και συν-συγγραφέας της μελέτης “δοκιμάζουν τα φαγητά αυτά.
Τα παιδιά συνήθως δεν αγαπούν καθόλου τα ραπανάκια αλλά θα διαπιστώσουμε, ότι όταν τα παιδιά κόψουν μόνα τους τα ραπανάκια και τα βάλουν στη σαλάτα τους τότε τα αγαπούν και αρχίζουν να τα δοκιμάζουν”
Με λίγα λόγια οι ερευνητές μας προτρέπουν:
Αν θέλουμε τα παιδιά μας να δοκιμάζουν και στη συνέχεια να τρώνε τα φαγητά που τους ετοιμάζουμε ας τα αφήνουμε να παίρνουν μέρος στην παρασκευή τους

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ο περιορισμός των μπισκότων είχε βαθιά επίδραση, υπερδιπλασίασε την κατανάλωση από τα παιδιά.
Άλλες μελέτες δείχνουν ότι τα παιδιά, των οποίων το φαγητό είναι πολύ περιορισμένο στο σπίτι, γεύονται οποιοδήποτε τρόφιμο στο οποίο έχουν πρόσβαση.
Το μάθημα για τους γονείς; 
Μην φέρνετε στο σπίτι τρόφιμα που πιστεύετε ότι θα πρέπει μετά να τα περιορίσετε.
Αντ ‘αυτού, ετοιμάστε υγιεινά σνακ και δώστε στα παιδιά επιλογές – να έχουν πάντα στο σπίτι κάτι υγιεινό, νόστιμο και θρεπτικό για να φάνε, όταν το ζητήσουν

Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:thalia-botanologia.gr

http://www.tc.columbia.edu/news.htm?articleId=6665
παιδιά και διατροφή

Share: