Υγιεινή ζωή μέσα από την υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών

Υγιεινή ζωή σημαίνει θετικές επιλογές.
Θετικές επιλογές που θα ενισχύουν:
α) την προσωπική
β) τη σωματική
γ) την ψυχική και
δ) την πνευματική μας υγεία.
Θετικές είναι οι επιλογές μας:
α) όταν επιλέγουμε θρεπτικά και οργανικά τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων.
Μια θρεπτική και ισορροπημένη διατροφή που μας παρέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά είναι ο καλύτερος τρόπος προστασίας και προώθησης της καλής μας υγείας…
β) όταν ο κύκλος των κοινωνικών μας επαφών να είναι ένας κύκλος
ασφάλειας,
φιλίας,
σεβασμού,
αγάπης και
υποστήριξης.
γ) όταν μένουμε σωματικά δραστήριοι ώστε
να έχουμε ισχυρό σκελετικό σύστημα,
να έχουμε δυνατό οργανισμό,
να έχουμε ενέργεια και
να έχουμε πανίσχυρο ανοσοποιητικό.
δ) όταν βάζουμε τέλος σε όλες τις αρνητικές πρακτικές της καθημερινότητάς μας.
ε) όταν το περιβάλλον που ζούμε μας παρέχει όσο το δυνατόν περισσότερη ασφάλεια είναι δηλαδή
απαλλαγμένο από περιβαλλοντικούς παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν αρνητικά την υγεία μας όπως
μολυσμένος αέρας,
θόρυβος,
ακτινοβολία,
ρύποι,
ποιότητα του νερού.
Διαβάζοντας αυτά μπορεί να αισθανθούμε σύγχυση και να νοιώσουμε ανήμποροι.
Στην πραγματικότητα, όμως, πρέπει και επιβάλλεται να προσπαθούμε κάθε μέρα, να καλυτερεύσουμε τις συνθήκες της ζωής μας, ώστε να διάγουμε όσο το δυνατόν μια πιο υγιεινή ζωή.
Οι υγιείς επιλογές της διαβίωσής μας εξαρτώνται aπό:
α) το που ζούμε,
β) το που εργαζόμαστε,
γ) τι μαθαίνουμε,
δ) το τι διαδραματίζεται γύρω μας,
ε) το πως διαχειριζόμαστε τα παντός είδους προβλήματα και
στ) το πως ερμηνεύουμε την πραγματικότητα,
Παραμένοντας ενημερωμένοι και σωστά πληροφορημένοι, έχοντας κριτική σκέψη και μη δεχόμενοι a priori κάθε τι που ακούμε σχετικά με την καθημερινότητά μας, τις καλές πρακτικές για την υγεία μας και τη ζωή μας, είναι ένας σημαντικός τρόπος:
α) να βελτιώνουμε την υγεία μας,
β) να παραμένουμε υγιής και
γ) να νιώθουμε ένα αίσθημα ευεξίας και ευημερίας.
Ο ρόλος μας πρέπει να είναι ενεργός και όχι παθητικός.
Οι επιλογές μας συνειδητές σχετικά με την υγεία μας σε τομείς όπως:
α) η υγιεινή διατροφή,
β) η σωματική άσκηση,
γ) η ψυχική υγεία,
δ) η εγκυμοσύνη,
ε) η σεξουαλική υγεία και
στ) η αναπαραγωγική υγεία.
Ας μην ξεχνάμε: πως η ακολουθία των πράξεών μας υφαίνει τη ζωή μας.
Ας μην ξεχνάμε: να γινόμαστε που και που το αντικείμενο της παρατήρησής μας.
Ας μην ξεχνάμε: πως η φύση μας έχει προσφέρει γενναιόδωρα όλα όσα χρειαζόμαστε για να παραμείνουμε σε καλή υγεία.
Ας μην ξεχνάμε: πως όλοι θέλουμε να παραμείνουμε υγιείς και να ζήσουμε για μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά πολύ λίγοι κάνουμε κάτι για αυτό.
Ας μην ξεχνάμε: πως το καλό φαγητό, η καλή παρέα και μια βόλτα στη φύση μας χαρίζουν ενέργεια και τόνωση
Ας μην ξεχνάμε: πως τα φυτά και τα βότανα ως τα φημισμένα δώρα που μας προσφέρονται από τη φύση, είναι γεμάτα με έμφυτα οφέλη και λειτουργίες για τη διατήρηση της καλής μας υγείας αλλά και για όταν χρειάζεται, τη θεραπεία.
Υγιεινή Διατροφή
Πρέπει να καταναλώνουμε συνειδητά μια ποικίλη και ισορροπημένη διατροφή.
Η διατροφή είναι το θεμέλιο για μια υγιή και δραστήρια ζωή καθώς η διατροφή μας είναι το καύσιμο που ωθεί τον οργανισμό μας να λειτουργεί αποτελεσματικά.
Απλά και φυσικά, είμαι απόλυτα αφοσιωμένη στο απλό και θρεπτικό φαγητό, μαγειρεύοντας το δικό μου φαγητό και χρησιμοποιώντας φρέσκα, μη επεξεργασμένα, τοπικά προϊόντα και φυτά.
Η φυτική διατροφική πρακτική μου περιλαμβάνει πολλά φρούτα και λαχανικά στο καθημερινό μενού μας
Το σύνθημά μου είναι “περισσότερο από το φυτικό βασίλειο, και όλο και λιγότερο από το ζωικό”.
Δεν χρειάζεται αναγκαστικά να γίνουμε vegan ή χορτοφάγοι.
Μπορούμε απλά να παίξουμε με συνταγές και να διπλασιάσουμε ή να αντικαταστήσουμε ορισμένα συστατικά με δόσεις λαχανικών.
Με την έμφαση να τρώμε μια φυτική διατροφή, δεν είναι περίεργο ότι τα φυτά και τα βότανα είναι το θεμέλιο της διατροφής μας.
Ο Sebastian Kneipp, ο οποίος θεωρείται ο “πατέρας των βοτάνων”, ανακάλυψε περισσότερες από 40 θεραπείες φυτών, με την Arnica να είναι ένα από τα αγαπημένα του βότανα.
Επεξεργάστηκε αυτές τις φυτικές θεραπείες για να σχηματίσει φάρμακα και θεραπείες, όπως ακριβώς πριν από πολλές εκατοντάδες χρόνια, είχαν κάνει οι μεγάλοι έλληνες γιατροί και φαρμακολόγοι σαν το Διοσκουρίδη και τον Γαληνό – ας παρακολουθήσουμε μια θεραπεία του Γαληνού που έχει μεταφερθεί μέσω των γραπτών του μέχρι εμάς σήμερα 
Η θεραπεία των φλεγμονών των αμυγδαλών από τον Γαληνό
Ο Γαληνός όταν επέστρεψε για πρώτη φορά από την Αλεξάνδρεια στην πατρίδα του, τη Πέργαμο, συνάντησε έναν κηπουρό, ο οποίος υπέφερε από έντονη φλεγμονή του λαιμού του.
Ο Γαληνός τότε σκέφθηκε να χρησιμοποιήσει για τη συγκεκριμένη φλεγμονή* το χυμό από τον φλοιό χλωρών καρυδιών, με το σκεπτικό, όπως γράφει στο “Περί συνθέσεως φαρμάκων των κατά τόπους”, πως αφού οι ουσίες από τον φλοιό των καρυδιών διαπερνούν το δέρμα και εισέρχονται βαθιά στα χέρια μας όταν καθαρίζουμε καρύδια και δεν εξαλείφεται εύκολα, τότε η λεπτόρρευστη αυτή ουσία θα εισχωρήσει στη φλεγμονή των αμυγδαλών και θα θεραπεύσει τον ασθενή.
Ετοίμασε λοιπόν ένα εκχύλισμα από το φλοιό των χλωρών καρυδιών, τον ανέμιξε με ίδια ποσότητα μελιού για να έχει ευχάριστη γεύση, τον ζέστανε ώστε να τον συμπυκνώσει και να τον κάνει σιρόπι και τον έδωσε στον ασθενή του να κάνει γαργάρες.
Ο ασθενής του θεραπεύτηκε γρήγορα.
Ο Γαληνός αφού τελειοποίησε τη συνταγή του, την πρόσφερε σε πολλούς ασθενείς του ακόμη και σε παιδιά, ως ίαμα για γαργάρες σε περιπτώσεις φλεγμονών της στοματικής κοιλότητας.
Το ίαμα αυτό ήταν δικής του επινοήσεως, όπως ο ίδιος αναφέρει 
* Ο Γαληνός παρατηρεί ότι θα πρέπει να γνωρίζει ο γιατρός τις ιδιότητες των φαρμάκων, που χρησιμοποιεί σε κάθε πάθηση και πως πρέπει να γνωρίζει τα χαρακτηριστικά της φλεγμονής, ώστε να δώσει τα ανάλογα φάρμακα.
Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι το φάρμακό του αυτό για τις φλεγμονές της στοματικής κοιλότητος είναι πιο αποτελεσματικό από το εκχύλισμα μούρων ή βατόμουρων

Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:botanologia.gr

Share: