Υγιεινές γεμιστές γλυκοπατάτες και η διατροφική τους αξία

Γλυκοπατάτες , πασπαλισμένες με ένα γενναίο μείγμα σοταρισμένων λαχανικών για ένα ξεχωριστό γεύμα, συνοδευόμενες με μια δροσερή σαλάτα.
Επίσης:
– Μόλις κρυώσουν τις τυλίγουμε σε αντικολλητικό χαρτί και τις ζεσταίνουμε για όταν έχουμε ανάγκη ένα γρήγορο σνακ.
– Τις τυλίγουμε και τις δίνουμε στα παιδιά μας για το δεκατιανό τους στο σχολείο.
– Τις παίρνουμε μαζί μας στη δουλειά μας για όταν πεινάσουμε.
– Είναι υπέροχο γεύμα μετά από σωματική καταπόνηση ή μετά το τρέξιμο, ή τις αθλητικές ενασχολήσεις των παιδιών μας

Υγιεινές, γεμιστές γλυκοπατάτες λοιπόν και πάμε:
Θα χρειαστούμε:
– Λίγο ελαιόλαδο αρίστης ποιότητας για το σοτάρισμα.
– Τέσσερις χούφτες φρεσκότατο σπανάκι, πολύ καλά πλυμένο και στραγγισμένο.
– Δύο κρεμμύδια, κομμένα σε ροδέλες.
– Ένα κρεμμυδάκι φρέσκο κομμένο σε ροδέλες
– Τέσσερα-πέντε κλωνάρια μαϊντανό ψιλοκομμένο
– Δύο σκελίδες σκόρδο κομμένο σε ροδέλες.
– Γραβιέρα*, κομμένη σε φέτες στο μέγεθος της μισής οριζόντια κομμένης πατάτας
– Έξι μέτριες γλυκοπατάτες.
– Θαλασσινό αλάτι, χωρίς προσμίξεις
– Πιπέρι μαύρο ή καγιέν ότι προτιμάμε – είναι και τα δύο υψηλής διατροφικής αξίας
– Τριμμένα φυλλαράκια ξερό φασκόμηλο και βασιλικό.
Και:
Πλένουμε πολύ καλά τις γλυκοπατάτες μας και τις ψήνουμε για 45 λεπτά ή μέχρι να μαλακώσουν ο χρόνος ψησίματος της γλυκοπατάτας εξαρτάται από το μέγεθος, τη φρεσκάδα της και από το φούρνο μας.
Σε μια κατσαρόλα ζεσταίνουμε ελαφρά το λάδι και ρίχνουμε τα κρεμμύδια.
Τα σοτάρουμε ελάχιστα, μέχρι να αρχίσουν να γυαλίζουν και προσθέτουμε το σπανάκι,
το μαϊντανό,
το σκόρδο και το φρέσκο κρεμμυδάκι.
Ανακατεύουμε με ξύλινη κουτάλα μέχρι να αρχίσει να μαραίνεται το σπανάκι και προσθέτουμε το αλάτι,
τα μπαχαρικά μας,
το φασκόμηλο και το βασιλικό.
Ανακατεύουμε και σιγοβράζουμε για λίγο, ώστε να πιουν όλα τα υγρά τους.
Όταν οι γλυκοπατάτες είναι έτοιμε, τις βγάζουμε από το φούρνο και τις κόβουμε στη μέση, οριζόντια.
Σε ένα μεγάλο ταψί αραδιάζουμε τις κομμένες πατάτες μας.
Με την ανάποδη ενός κουταλιού πιέζουμε προς τα κάτω την επιφάνεια των πατατών μας να δημιουργηθεί μια υποτυπώδης λακκούβα.
Και με ένα κουτάλι στρώνουμε επάνω στην κάθε πατάτα μας, με προσοχή, από μια πλούσια ποσότητα από το μείγμα μας που έχουμε στην κατσαρόλα.
Πάνω από το μείγμα μας βάζουμε μια φέτα γραβιέρα.
Βάζουμε τις γλυκοπατάτες μας στο φούρνο για περίπου 10 λεπτά για να ομογενοποιηθούν οι γεύσεις και να λιώσει το τυρί.
Αφήνουμε τις πατάτες μας να κρυώσουν αρκετά και σερβίρουμε.
Τις συνοδεύουμε με δροσερή σαλάτα της αρεσκείας μας.

Η διατροφική αξία του γεύματός  μας

Οι γλυκοπατάτες είναι μια πολύ καλή πηγή διαιτητικών φυτικών ινών, οι οποίες βοηθούν στη διατήρηση υγιούς πεπτικού συστήματος, πλούσιες σε:
– φυτικές ίνες, οι οποίες είναι αργής αποδέσμευσης, προσφέροντάς μας ενέργεια με αργό ελεγχόμενο ρυθμό.
– μαγγάνιο – το μαγγάνιο είναι βασικό συστατικό του σωστού μεταβολισμού των υδατανθράκων και κρατά τα επίπεδα του σακχάρου σε υγιή επίπεδα.
– μαγνήσιο – το ιχνοστοιχείο της χαλάρωση και της καλής διάθεσης, το οποίο εκτός των άλλων συμβάλλει στη ξεκούραση των μυών και στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης
– κάλιο – βασικός ηλεκτρολύτης, απαραίτητο για τη διατήρηση της καλής κατάστασης της καρδιάς μας, του εγκεφάλου μας, των νεφρών μας , του μυϊκού ιστού μας 
– νάτριο – βασικός ηλεκτρολύτης,  βοηθά στη ρύθμιση της ποσότητας του νερού που υπάρχει στα κύτταρά μας.  
– φώσφορο – απαραίτητος για τη σωστή ανάπτυξη και τη διατήρηση των οστών μας, του συνδετικού ιστού, των δοντιών μας και για την ομαλή λειτουργία της καρδιάς, των νεφρών και του νευρικού μας συστήματος
– σε βιταμίνη Α – οι γλυκοπατάτες είναι μια πλουσιότατη πηγή βιταμίνης Α, η οποία είναι ισχυρότατο αντιοξειδωτικό, σχετίζεται με την πρόληψη του καρκίνου, την αντιγήρανση και τη διατήρηση της καλής όρασής μας.
– βιταμίνη Β1 ή θειαμίνη
– βιταμίνη Β2 ή ριβοφλαβίνη
– βιταμίνη Β3 ή νιασίνη
– βιταμίνη Β5
– βιταμίνη Β6,
– βιταμίνη C και
– B- Καροτίνη – και ειδικά οι πορτοκαλί γλυκοπατάτες υπερέχουν σε καροτενοειδή – ιχνοστοιχεία όλα με ισχυρές αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες 
Οι ιδιότητες αυτές που έχουν οι γλυκοπατάτες μειώνουν τις φλεγμονές, αν υπάρχουν, από όλο μας το σώμα.
Με την βοήθεια της βιταμίνης Β6 το σώμα μας μπορεί να θεραπεύσει τις βλάβες που προκαλούνται στα αιμοφόρα αγγεία και να διατηρεί σε ισορροπία τα επίπεδα της χοληστερόλης.
Η βιταμίνη Α ενισχύει το ανοσοποιητικό μας και παράλληλα αναζωογονεί την επιδερμίδα μας.
Επίσης η γλυκοπατάτα έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, ιδανικό σνακ για διαβητικούς.

Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:thalia-botanologia.gr

*Η γραβιέρα:
Η γραβιέρα από αιγοπρόβειο γάλα είναι ένα τυρί υψηλής θρεπτικής αξίας,πλούσιο σε πρωτεΐνες και ασβέστιο.
Για το σπανάκι,
τα κρεμμύδια και το μαϊντανό ας θυμηθούμε:
https://botanologia.gr
https://botanologia.gr
https://botanologia.gr

Share: