Τα βότανα και η ισχυρή αντιοξειδωτική ικανότητα των αφεψημάτων τους

Τα βότανα και η αντιοξειδωτική ικανότητα των αφεψημάτων τους μετά από προσθήκη μελιού, γάλακτος και λεμονιού
Τα αφεψήματα των:
μελισσόχορτου,
δεντρολίβανου,
χαμομηλιού και
φασκόμηλου έχουν ισχυρές αντιοξειδωτικές ικανότητες.
Tη μεγαλύτερη αντιοξειδωτική ικανότητα και τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε φαινολικά συστατικά την έχει το εκχύλισμα του μελισσόχορτου.
Η αντιοξειδωτική ικανότητα των αφεψημάτων των βοτάνων αυτών μειώνεται,όμως,κατά πολύ με την προσθήκη γάλατος,ενώ παραμένει σταθερή με την προσθήκη λεμονιού,ενώ με την προσθήκη μελιού αυξάνεται.
Συγκεκριμένα, η προσθήκη γάλακτος, προκαλεί μείωση σχεδόν σε όλα τα αφεψήματα και κυρίως στο μελισσόχορτο
Η προσθήκη λεμονιού, φαίνεται ότι αυξάνει την αντιοξειδωτική ικανότητα στο μελισσόχορτο  και μόνο στην περίπτωση του φασκόμηλου τη μειώνει,ενώ αντίθετα 
το μέλι σχεδόν πάντα αυξάνει την αντιοξειδωτική ικανότητα του φασκόμηλου.
Έτσι μπορούμε να προσθέτουμε ένα κουταλάκι του γλυκού μέλι στο ρόφημά μας από φασκόμηλο και για να του χαρίσουμε τη γλύκα του μελιού αλλά και για αυξήσουμε την αντιοξειδωτική του ικανότητα!
Στο ρόφημά μας από μελισσόχορτο,όταν αυτό κρυώσει για να μην καταστρέψουμε την βιταμίνη C του λεμονιού,προσθέτουμε το χυμό μισού λεμονιού!

         Δεν προσθέτουμε ποτέ γάλα στα αφεψήματα των βοτάνων -τα καταστρέφουμε

Κείμενα,επιμέλεια:thalia-botanologia.blogspot.gr

dspace.aua.gr/xmlui/bitstream/handle/10329/3638/Kannelou%20G.pdf?sequence=1
openarchives.gr

Share: