Τα προγράμματα του υποσυνείδητου νου μας

Ενώ ο υποσυνείδητος νους μας μπορεί να τρέχει όλα τα εσωτερικά προγράμματα και ταυτόχρονα να “ρεμβάζει”, ο συνειδητός μας νους μπορεί να χειριστεί μόνο ένα μικρό αριθμό προγραμμάτων ταυτόχρονα.  
Παρόλο που η ικανότητά του -του συνειδητού νου μας-  για πολλαπλές εργασίες είναι φυσικά περιορισμένη, όταν εκπαιδευτεί εντατικά είναι αρκετά ικανός στις απλές εργασίες.  
Είναι το όργανο της εστίασης και της συγκέντρωσης.  
Κάποτε πίστευαν ότι ορισμένες από τις ακούσιες λειτουργίες του σώματος, όπως η ρύθμιση του καρδιακού παλμού, 
της αρτηριακής πίεσης και της θερμοκρασίας του σώματος, ήταν πέρα από τον έλεγχο του συνειδητού νου μας. 
Ωστόσο, οι γιόγκι και άλλοι επιδέξιοι ασκούμενοι έχουν αποδείξει με σαφήνεια ότι ο νους μπορεί πράγματι να ελέγχει τις υποτιθέμενες “ακούσιες” λειτουργίες.  
Οι περισσότεροι από εμάς αυτό το έχουμε βιώσει – πώς ο νους ελέγχει τέτοιες λειτουργίες – όταν ενθουσιαζόμαστε, 
χαιρόμαστε ή λυπούμαστε βλέποντας μια ταινία ή ξυπνάμε από ένα τρομακτικό όνειρο με την καρδιά μας να χτυπάει δυνατά και να είμαστε “λουσμένοι” στον ιδρώτα. 
Η ζωηρή φαντασία ελέγχει τις αυτόνομες λειτουργίες όσο και τα πραγματικά γεγονότα.
Και αυτό διότι το υποσυνείδητο και το συνειδητό δουλεύουν ως μια θαυμάσια ομάδα.
Ο ρόλος του υποσυνείδητου νου είναι να ελέγχει κάθε συμπεριφορά που δεν παρακολουθείται από το συνειδητό νου.
Για τους περισσότερους από εμάς, ο συνειδητός μας νους είναι τόσο απασχολημένος με σκέψεις για το παρελθόν, 

με σκέψεις για το μέλλον,
με κάποιο πρόβλημα της φαντασίας μας και βασικά ασχολείται με πάμπολλα καθημερινά προβλήματα που αφήνει όλα τα υπόλοιπα στον αυτόματο πιλότο, στον υποσυνείδητο νου μας!
Οι γνωστικοί νευροεπιστήμονες αποκαλύπτουν ότι ο βαθύτατα ισχυρότερος υποσυνείδητος νους είναι υπεύθυνος για το 95-99% της γνωστικής μας δραστηριότητας και επομένως ελέγχει σχεδόν το σύνολο των αποφάσεων,

των πράξεων,
των συναισθημάτων και των συμπεριφορών μας/Andrea Szegedy-Maszak, 2005
Τα πιο ισχυρά και καθοριστικά προγράμματα συμπεριφοράς στο υποσυνείδητό μας εγκαταστάθηκαν/αποκτήθηκαν από τα γεγονότα που συνέβησαν κατά τη διάρκεια της  κύησής μας και της ηλικίας μας μέχρι των έξι ετών. 
Τώρα εδώ είναι η παγίδα – αυτά τα υποσυνείδητα προγράμματα που θα διαμορφώσουν την μετέπειτα ζωή μας εγκαθίστανται εκεί από την παρατήρηση των πρωταρχικών μας δασκάλων που είναι οι γονείς μας,
οι αδελφοί μας και όλοι όσοι βρίσκονται στον κοντινότερο περίγυρό μας
Δυστυχώς, όπως γνωρίζουν καλά οι ψυχολόγοι, πολλές από τις αντιλήψεις που αποκτήθηκαν για τον εαυτό μας σε αυτή τη διαμορφωτική περίοδο εκφράζονται ως περιοριστικές και αυτοκαταστροφικές πεποιθήσεις/Lipton, 1998, 2001
Χωρίς να το γνωρίζουν οι περισσότεροι γονείς, τα λόγια και οι πράξεις τους καταγράφονται συνεχώς από το μυαλό των παιδιών τους και τις περισσότερες φορές, και τα λόγια και οι πράξεις, είναι καταστροφικά για αυτά τα μικρά παιδιά που καλούνται να διαμορφώσουν τη ζωούλα τους!
Δεδομένου ότι ο ρόλος του νου είναι να κάνει συσχέτιση μεταξύ των προγραμμάτων του και της πραγματικής ζωής, ο εγκέφαλος παράγει τις κατάλληλες συμπεριφορικές αντιδράσεις στα ερεθίσματα της ζωής για να διασφαλίσει την “αλήθεια” των προγραμματισμένων αντιλήψεων!
Και μπορούμε να αντιληφθούμε πόσο σημαντικό είναι αυτό για την μετέπειτα ζωή των παιδιών, ως ενήλικες πια!
επιμέλεια κειμένου:thalia
brucelipton.com

Share: