Οι φλαβανόλες του κακάο συμβάλλουν στην ενδογενή φωτοπροστασία

Κακάο

Κακάο, το ποτό των θεών με τις πάμπολλες ευεργετικές ιδιότητες, που κάνει τους ερευνητές και μελετητές να ασχολούνται συνέχεια μαζί του!

Τα διατροφικά αντιοξειδωτικά συμβάλλουν στην ενδογενή φωτοπροστασία και είναι σημαντικά για τη διατήρηση της υγείας του δέρματος.

Σε συγκεκριμένη μελέτη, 2 ομάδες γυναικών έπιναν, η πρώτη ομάδα, ρόφημα σκόνης κακάο υψηλής περιεκτικότητας σε φλαβανόλη, 326 mg / d, και η δεύτερη ομάδα ρόφημα σκόνης κακάο χαμηλής περιεκτικότητας σε φλαβανόλη, 27 mg / d, διαλυμένη σε 100 mL νερού για 12 εβδομάδες.
Η φλαβονόλες οι οποίες μελετήθηκαν ήταν η κατεχίνη και η επικατεχίνη.
Στην έρευνα εξετάστηκαν τα καταστροφικά αποτελέσματα που έχει για το δέρμα μας η ηλιακή υπεριώδη ακτινοβολία (UV) συμπεριλαμβανομένου του ηλιακού εγκαύματος,
της φωτογήρανσης και του ερυθήματος – κοκκινίλας.
Η φωτοπροστασία και οι δείκτες της κατάστασης του δέρματος αναλύθηκαν πριν και κατά τη διάρκεια της έρευνας.
Στο τέλος της έρευνας μελετήθηκε η επίδραση της υψηλής κατανάλωσης flavanols του κακάο σε δέρματα που είχαν εκτεθεί σε υπεριώδη ακτινοβολία και αξιολογήθηκε η έκταση του ερυθήματος,
της φωτογήρανση και κατά πόσο είχε μειωθεί  η ελαστικότητα και ενυδάτωση του δέρματος.
Τα αποτελέσματα έδειξαν πως αυτά τα βλαβερά αποτελέσματα μπορούν να αντιστραφούν με τις ισχυρές φλαβανόλες του κακάο.

Οι διαιτητικές φλαβανόλες από το κακάο συμβάλλουν στην ενδογενή φωτοπροστασία, βελτιώνουν την κυκλοφορία του δέρματος και επηρεάζουν την ενυδάτωση του δέρματος.

Έτσι η μακροχρόνια πρόσληψη αυξημένης φλαβανόλης που περιέχει το κακάο αυξάνει τη φωτοπροστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία,
μειώνει  το ερύθημα-κοκκινίλα
αυξάνει η μικροκυκλοφορία στο δέρμα,
προστατεύει από τα ηλιακά εγκαύματα,
προστατεύει από τη φωτογήρανση,
αυξάνει σημαντικά την ελαστικότητα και την ενυδάτωση, βελτιώνει δηλαδή κατά πολύ την γενική κατάσταση του δέρματος.
Οι δε συμμετέχοντες δεν ανέφεραν καμία σημαντική κλινική παρενέργεια
Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:thalia-botanologia.gr

μελέτες-έρευνες:
https://nutritionj.biomedcentral.com/articles/10.1186/1475-2891-13-66
https://academic.oup.com/jn/article/136/6/1565/4664397
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16702322

Share: