Τριχόπτωση -και η σχέση της με την ανεπάρκεια των βιταμινών

# Η τριχόπτωση μπορεί να προκληθεί και από την έλλειψη βιταμινών.
Βότανα και τρόφιμα που περιέχουν τις βιταμίνες A -B -C -D και E μειώνουν το στρες,γνωστή αιτία της τριχόπτωσης και βελτιώνουν την κυκλοφορία – Η κακή κυκλοφορία του αίματός μας είναι άλλη μιά αιτία τριχόπτωσης#

Η εμφάνιση των μαλλιών μας παίζει σημαντικό ρόλο στη φυσική μας εμφάνιση και στην αυτο-αντίληψή μας, επομένως η απώλειά τους μπορεί να είναι καταστροφική για κάποια άτομα, ειδικά όταν δεν φαίνεται να υπάρχει λύση.
Αλλά ξέρετε ότι υπάρχουν βιταμίνες για την ανάπτυξη των μαλλιών;
Στην πραγματικότητα, η κακή διατροφή, το άγχος,συμπεριλαμβανομένης της ανεπάρκειας των βιταμινών, αποτελούν μείζονες παράγοντες της τριχόπτωσης.
Και όλα τα φυσικά διορθωτικά μέτρα που παίρνουμε για την τριχόπτωσης πρέπει να λειτουργούν για να διορθώσουν τη ρίζα του προβλήματος, όπως η ρύθμιση των ορμονών μας ή η καταπολέμηση του οξειδωτικού στρες.

Η αλήθεια είναι ότι η απώλεια μαλλιών είναι μια σύνθετη διαδικασία που περιλαμβάνει διάφορους γενετικούς, ορμονικούς,διατροφικούς και περιβαλλοντικούς μηχανισμούς.
Ακριβώς όπως το δέρμα μας, το θυλάκιο των τριχών υπόκειται σε εγγενή και εξωγενή γήρανση.
Οι εγγενείς παράγοντες περιλαμβάνουν τη διατροφή μας,τους γενετικούς και επιγενετικούς μηχανισμούς μας και οι εξωγενείς παράγοντες περιλαμβάνουν το κάπνισμα,την ακτινοβολία,την μόλυνση της ατμόσφαιρας και πολλές φορές τις μεταβολές του καιρού.
Μερικές όμως φορές η απώλεια των μαλλιών μας  οφείλεται και σε ανεπάρκεια βιταμινών.
Ευτυχώς, μια ανεπάρκεια μπορεί να διορθωθεί προσθέτοντας τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνες στη διατροφή μας.
Ορισμένες βιταμίνες έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες που βοηθούν στην καταπολέμηση των εξωγενών παραγόντων της τριχόπτωσης ενώ άλλες βοηθούν στην ισορροπία των επιπέδων των ορμονών μας , ένας άλλος σοβαρός παράγοντας που σταματά την ανάπτυξη των τριχών.

# Αλήθεια η διατροφή μας επηρεάζει το τριχωτό της κεφαλής μας;Και βέβαια ναι -λένε πάρα πολλοί ερευνητές που ασχολούνται με το συγκεκριμένο θέμα.Οι βιταμίνες A -B -C -D και E έχει αποδειχθεί ότι εκτός του ότι δυναμώνουν τα μαλλιά,αποτρέπουν και την απώλειά τους.#

Και ας δούμε ποιες βιταμίνες πυκνώσουν τα μαλλιά μας,σταματούν και αποτρέπουν την τριχόπτωση.
Η βιταμίνη Α συμμετέχει στην ανάπτυξη και στην συντήρηση των μαλλιών,καθώς ρυθμίζει την σύνθεση του ρετινοϊκού οξέος στον θύλακα της τρίχας.
Η βιταμίνη Α βρίσκεται σε αφθονία:
– στα ψάρια,
– στα αβγά των ψαριών,
– στο μουρουνέλαιο,
– στο βούτυρο,
– στο γάλα,
– στο συκώτι.
Στα φυτά δεν βρίσκεται αυτούσια,αλλά πολλά λαχανικά και φρούτα περιέχουν διάφορα ιχνοστοιχεία όπως τα καροτένια, που μετατρέπονται σε βιταμίνη Α στον οργανισμό.
Μία πολύ καλή πηγή βιταμίνης Α είναι το β-καροτένιο ή προβιταμίνη Α που βρίσκεται άφθονη στο καρότο.
Το σύμπλεγμα των βιταμινών Β βοηθούν στην ανάπτυξη της τρίχας,διότι έχουν την δυνατότητα να βοηθούν τον οργανισμό να διαχειρίζεται το στρες και το άγχος,δύο παράγοντες που επιταχύνουν την τριχόπτωση.
Η ινοσιτόλη -Β8- έχει αποδειχθεί ότι επιταχύνει την ανάπτυξη της τρίχας και θεωρείται απαραίτητη για την υγεία των μαλλιών μας.
Οι πιο πλούσιες τροφές σε ινοσιτόλη είναι:
– τα εσπεριδοειδή,
– τα καρύδια,
– τα όσπρια,
– οι μπανάνες,
– η μαγιά της μπύρας
και
– το ψωμί ολικής αλέσεως.
Από το σύμπλεγμα των βιταμινών Β εκτός από την ινοσιτόλη καθοριστικές για την υγεία των μαλλιών μας είναι και η Β12 η Β5, η Β6, η Β7 και η Β9, που σαν συστατικά και οι ίδιες της τρίχας είναι απαραίτητες στον οργανισμό μας και καθοριστικός παράγοντας της υγείας των μαλλιών μας,καθώς  συμμετέχουν στη σύνθεση των αμινοξέων από τα οποία αποτελούνται οι τρίχες των μαλλιών μας.
Η βιοτίνη -Β7- και το παντοθενικό οξύ -Β5- έχουν χρησιμοποιηθεί ως εναλλακτικές θεραπείες για την τριχόπτωση.
Η βιοτίνη ωφελεί τα μαλλιά μας με την ανοικοδόμηση του στελέχους της τρίχας για τα μαλλιά εκείνα που έχουν υποστεί βλάβη από τα υπερβολικά σαμπουάν, την υπερβολική έκθεση στον ήλιο, και την ταλαιπωρία από τα πιστολάκια.
Η βιταμίνη Β5 επίσης υποστηρίζει τα επινεφρίδια, τα οποία βοηθούν στην τόνωση της ανάπτυξης των τριχών.
Και ένα σημαντικό σημάδι της έλλειψης βιοτίνης είναι η απώλεια μαλλιών.
Μια ανεπάρκεια μπορεί να προκληθεί από το κάπνισμα, την ηπατική δυσλειτουργία ή ακόμα και την εγκυμοσύνη.
Πηγές του συμπλέγματος των βιταμινών Β είναι:
– τα κόκκινα κρέατα γενικά,
– οι ξηροί καρποί,
– τα δημητριακά ολικής αλέσεως.
– τα ψάρια -όπως στις σαρδέλες,
– τα θαλασσινά,
– το τυρί,
– το αυγό,
– το γάλα
και σε μικρές ποσότητες στη σπιρουλίνα.
Ειδικά της βιοτίνης και της βιταμίνης Β5  είναι:
– τα αυγά,
– το βόειο κρέας,
– το κοτόπουλο,
– το αβοκάντο,
– τα όσπρια,
– τα καρύδια,
– οι πατάτες.
Η βιταμίνη C καταπολεμά το οξειδωτικό στρες που συμβάλλει στην τριχόπτωση και βοηθά στην απορρόφηση του σιδήρου,το οποίο είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη των μαλλιών.
Αρκετές μελέτες εξέτασαν τη σχέση μεταξύ ανεπάρκειας σιδήρου και απώλειας μαλλιών και ορισμένα αποτελέσματα υποδηλώνουν ότι η ανεπάρκεια σιδήρου μπορεί να σχετίζεται με την αλωπεκία, και τη διάχυτη τριχόπτωση.
Η βιταμίνη C βρίσκεται:
– στα εσπεριδοειδή -στα φρούτα και στους χυμούς τους-,
– στα μπρόκολα,
– στα σκουροπράσινα πυκνόφυλλα λαχανικά,
– στις κόκκινες πιπεριές,
– στις φράουλες,
– στα ακτινίδια,
– στον μαϊντανό,
– στον ανανά,
– στον αρακά,
– στην τομάτα.
Για να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο την ανάπτυξη των μαλλιών μας, προσθέτουμε τροφές πλούσιες σε σίδηρο στη διατροφή μας κάθε μέρα.
Τρώμε άφθονο
– σπανάκι,
– φακές,
– σαρδέλες,
– κρόκους αυγών,
– φασόλια,
– μαύρα φασόλια,
– κολοκυθόσπορους,
– ελιές υψηλή περιεκτικότητα -τα 100gr περιέχουν 3,3mg δηλ το 18% της ημερήσιας δόσης
– αγκινάρες
– αρακά
Στα βότανα υψηλές ποσότητες σιδήρου βρίσκουμε:
– στο θυμάρι 123,5 mg
– στην τσουκνίδα 60 mg
– στο μαϊντανός 20 mg
– στη μαντζουράνα
– στο κύμινο
– στον άνιθο
Και βέβαια πολύ βιταμίνη C για να μπορεί να απορροφηθεί από τον οργανισμό μας. 
Η βιταμίνη D σταματά την τριχόπτωση!
Τα θυλάκια των τριχών είναι εξαιρετικά ευαίσθητα στις ορμόνες και η βιταμίνη D είναι μια ορμόνη που παίζει σημαντικό ρόλο στην ομοιόσταση του ασβεστίου, την ανοσολογική ρύθμιση και τη διαφοροποίηση της κυτταρικής ανάπτυξης.
Στον επιστημονικό κόσμο, είναι γνωστό ότι η γυροειδής αλωπεκία βρίσκεται συνήθως σε ασθενείς με ανεπάρκεια βιταμίνης D
Μία έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2009 αναφέρει ότι  βιταμίνη D 
μειώνει την απώλεια των τριχών με το να τονώνει τον θύλακα της τρίχας και τα κύτταρα που αποτελούν τον άξονα της τρίχας!
Το ηλιακό φως είναι αρκετό για το σχηματισμό της βιταμίνης D και τη διοχέτευση της στον οργανισμό.
Για τα άτομα όμως που δεν τα βλέπει ο ήλιος και για να αυξήσουμε τα επίπεδα της  βιταμίνης D με πηγές τροφής, τρώμε τροφές πλούσιες σε βιταμίνη D, όπως-
– μανιτάρια
– μουρουνέλαιο,
– παστή ρέγκα,
– ψητή ρέγκα,
– μαγειρεμένο σολομό και σκουμπρί,
– σαρδέλες,
– βραστά αυγά.
Η βιταμίνη Ε βελτιώνει την ροή του αίματος στο τριχωτό του κεφαλιού,ενθαρρύνοντας με τον τρόπο αυτό την αύξηση των τριχών.
Η βιταμίνη Ε βρίσκεται:
– στο φύτρο του σταριού,
– στο ελαιόλαδο,
– στους ηλιόσπορους,
– στα καρύδια,
– στα φουντούκια,
– στα φιστίκια,
– στο μουρουνέλαιο,
– στα δημητριακά,
– στο καλαμποκέλαιο,
– στο σογιέλαιο,
– στα αμύγδαλα,
– στο συκώτι.

# Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε πως πολλές ανεπάρκειες θρεπτικών ουσιών μπορεί να οδηγήσουν σε απώλεια των μαλλιών μας,η εξέταση για τέτοιες ανεπάρκειες πρέπει να καθοδηγείται από το ιστορικό μας και το θεράποντα ιατρό μας. Μπορεί να υπάρχουν ελλείψεις θρεπτικών ουσιών λόγω γενετικών διαταραχών, ιατρικών συνθηκών ή διατροφικών πρακτικών.

# Οι πληροφορίες που περιέχονται έχουν καθαρά ενημερωτικό και πληροφοριακό χαρακτήρα και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την γνωμάτευση του γιατρού μας.

Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:thalia-botanologia.gr

πηγές και αναφορές:
medicalnewstoday.com
www.ncbi.nlm.nih.gov
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2929555/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16635664
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3412244/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5315033/

Share: