Ρυτίδες-τρόφιμα που προλαμβάνουν αλλά και μειώνουν τις ρυτίδες

Ρυτίδες – Πτυχές  του δέρματος, κυρίως στο πρόσωπο, που προκύπτουν με την πάροδο του χρόνου και με τη γήρανση του οργανισμού μας.Η κυτταρική ανανέωση ελαττώνεται, η επιδερμίδα λεπταίνει, αφυδατώνεται και χάνει την ελαστικότητά της και οι ρυτίδες σχηματίζονται…

Αν ψάχνουμε για φυσικούς τρόπους να υποστηρίξουμε και να διαφυλάξουμε το δέρμα μας από την γήρανση και την ταλαιπωρία που υφίσταται από επιβαρυντικούς παράγοντες  οι βιταμίνες , τα ιχνοστοιχεία και τα μέταλλα είναι απαραίτητα συστατικά που ο οργανισμός , και κατ’ επέκταση το δέρμα μας, χρειάζονται σε επαρκείς ποσότητες για τη σωστή λειτουργία τους και την προστασία τους από τη γήρανση.
Η καλύτερη πηγή βιταμινών ,ιχνοστοιχείων και μετάλλων προέρχεται από όλες τις τροφές που διατηρούν και είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά.
Οι έρευνες των ερευνητών επιβεβαιώνουν και μας λένε πως ναι,υπάρχουν τρόφιμα που μπορούν να μας βοηθήσουν να αντιστρέψουμε τη διαδικασία της γήρανσης του δέρματος από μέσα προς τα έξω.
Τα αποτελέσματα των ερευνών ρίχνουν φως στη σημαντική σχέση μεταξύ δίαιτας και ρυτίδων και εξηγούν πως η κατανάλωση βιταμίνης C,
βιταμίνης Ε,
άπαχης πρωτεΐνης,
συνένζυμου Q10,
ωμέγα-3 λιπαρών οξέων,
βιταμίνης Α,
β-καροτίνης,
ψευδαργύρου,
σελήνιου και τροφίμων χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη των ρυτίδων και των λεπτών γραμμών και να προωθήσουν την παραγωγή κολλαγόνου.
Η χαμηλή πρόσληψη βιταμίνης C σχετίζεται με ρυτίδες.
# 1: Η διατροφή μας πρέπει να περιλαμβάνει,οπωσδήποτε,τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C και βιταμίνη Ε
Η βιταμίνη C είναι αναμφισβήτητα μία από τις σημαντικότερες βιταμίνες στη μάχη κατά των ρυτίδων.
Οι έρευνες έχουν δείξει μια άμεση σχέση μεταξύ της χαμηλής πρόσληψης βιταμίνης C και ξηρού δέρματος γεμάτου ρυτίδες.
Η βιταμίνη C είναι γνωστό ότι υποστηρίζει την παραγωγή κολλαγόνου και προστατεύει από τις βλάβες της υπεριώδους ακτινοβολίας.
Μπορεί επίσης να προλάβει,αλλά και να βοηθήσει, φλεγμονώδεις δερματικές παθήσεις.
Για να ενισχύσουμε τις αντιρυτιδικές ικανότητες της βιταμίνης C, συνδυάζουμε τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C με τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη Ε, μια άλλη βιταμίνη που μπορεί να προστατεύσει το δέρμα από τον ήλιο.
Η βιταμίνη C και η βιταμίνη Ε συμπληρώνει η μία την άλλη και είναι πιο αποτελεσματικές όταν καταναλώνονται μαζί.
Και μια ομάδα υψηλής περιεκτικότητας βιταμίνης C είναι τα εσπεριδοειδή και βιταμίνης Ε το ελαιόλαδο.
Πηγές βιταμίνης C εκτός από τα εσπεριδοειδή:
σταφίδες μαύρες
ακτινίδια
φράουλες
ντομάτες
πιπεριές
μπρόκολο
λάχανο
μαϊντανός
ανανάς,
αρακάς,
και από τα βότανα-
ο κίστος ή λαδανιά ή κουνούκλα
η ρίγανη,
το θυμάρι.
Και θυμόμαστε-τρώμε  το σπανάκι με λεμόνι και όχι με φέτα,
Τρώμε τις φακές με λεμόνι και όχι με ξύδι
και
τις συνοδεύουμε με ελιές και όχι με φέτα
H βιταμίνη Ε σαν λιποδιαλυτή που είναι βρίσκεται σε μεγάλες ποσότητες σε σχεδόν όλες τις λιπαρές τροφές μεκυριότερες πηγές της:
ελαιόλαδο
ηλιέλαιο
σιτέλαιο
σησαμέλαιο
αραβοσιτέλαιο
μουρουνέλαιο
σογιέλαιο
φύτρο του σταριού,
ηλιόσποροι,
καρύδια,
αμύγδαλα
λιναρόσπορος-οι μεγάλες ποσότητες βιταμίνης Ε που περιέχει καθιστούν το λιναρόσπορο ένα ισχυρότατο αντιοξειδωτικό.
φουντούκια,
φιστίκια,
δημητριακά,
αμύγδαλα,
συκώτι,
σπόροι και δημητριακά ολικής αλέσεως
σιτάρι,
φασόλια,
πράσινα φυλλώδη λαχανικά,
σπανάκι,
μπρόκολο,
ακτινίδια,
ντομάτα,
ελιές,
αβοκάντο,
σπαράγγια,
θαλασσινά.
Το συνένζυμο Q10, έχει ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες και προλαμβάνει τις ρυτίδες και αντιστρέφει τη γήρανση.
# 2: Πρέπει να είμαστε βέβαιοι ότι τρώμε πολλά τρόφιμα που περιέχουν το συνένζυμο Q10
Το συνένζυμο Q10 είναι μια ουσία που μοιάζει με βιταμίνη και βρίσκεται σε όλα τα ανθρώπινα κύτταρα.
Το ανθρώπινο σώμα είναι σε θέση να συνθέσει κάποιες ποσότητες συνένζυμου CoQ10, αλλά τα επίπεδα παραγωγής μειώνονται δραματικά καθώς περνούν τα χρόνια.
Το συνένζυμο όμως CoQ10 βρίσκεται σε πάρα πολλά τρόφιμα,όπως
το κόκκινο κρέας,
οι φρέσκες σαρδέλες και
το σκουμπρί.
Βρίσκεται επίσης σε μερικά λαχανικά όπως
το σπανάκι,
το μπρόκολο,
τα φιστίκια,
τα δημητριακά ολικής αλέσεως και
το φύτρο σιταριού.
Βέβαια η επεξεργασία και το μαγείρεμα,ιδιαίτερα το τηγάνισμα,μειώνουν σημαντικά την περιεκτικότητα των τροφίμων σε συνένζυμο CoQ10,για αυτό χρειάζεται προσοχή.
Λόγω των ισχυρών αντιοξειδωτικών ιδιοτήτων του και της ικανότητάς του να ενισχύει τις αντιοξειδωτικές επιδράσεις των βιταμινών C και Ε, το συνένζυμο CoQ10 είναι ένα σημαντικό θρεπτικό συστατικό για όποιον θέλει να προλάβει τις ρυτίδες και να αντιστρέψει τη γήρανση.
Η επαρκής πρόσληψη άπαχης πρωτεΐνης είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της νεανικής επιδερμίδας
# 3: Βεβαιωνόμαστε πως προσλαμβάνουμε επαρκή ποσότητα άπαχης πρωτεΐνης.
Η επαρκής πρόσληψη άπαχης πρωτεΐνης είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της νεανικής επιδερμίδας καθώς περιέχει αμινοξέα που είναι απαραίτητα για την παραγωγή κολλαγόνου και ελαστίνης.
Το κολλαγόνο και η ελαστίνη δίνουν στο δέρμα νεανική υφή καθώς του χαρίζουν την ικανότητα να διατηρείται σφριγηλό χωρίς τον κίνδυνο της χαλάρωσης. 
Καθώς μεγαλώνουμε, η παραγωγή κολλαγόνου και ελαστίνης μειώνεται ραγδαία, και αυτό το επιβεβαιώνουν οι ρυτίδες και οι γραμμές στο δέρμα.
Τα σημαντικότερα αμινοξέα για παραγωγή κολλαγόνου και ελαστίνης είναι η glycine, η proline, και η  lycine.
Αυτά τα τρία αμινοξέα είναι άφθονα σε πολλά τρόφιμα, όπως τα ψάρια,
τα αυγά,
τα φασόλια,
οι ξηροί καρποί,
οι σπόροι.
Για να σχηματίσουν όμως ισχυρό κολλαγόνο, τα αμινοξέα proline και lycine χρειάζονται και τη συνέργεια της βιταμίνη C, του σιδήρου και του μαγγανίου.
Τα καρύδια είναι μια από τις καλύτερες πηγές ω-3 λιπαρών οξέων.
# 4: Πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι η διατροφή μας είναι πλούσια σε «καλά λιπαρά» όπως τα ω-3
Μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά μπορεί να συμβάλει στον σχηματισμό ρυτίδων, και αυτό μπορεί να παρασύρει πολλά άτομα και να εξαλείψου εντελώς όλων των ειδών τα λίπη από τη διατροφή τους.
Αυτό είναι καταστροφικό.
Τα απαραίτητα λιπαρά οξέα (EFA) – που βρίσκονται σε μεγάλες ποσότητες σε τρόφιμα όπως
οι ξηροί καρποί,
οι σπόροι,
τα λιπαρά ψάρια και
τα μη επεξεργασμένα δημητριακά ολικής αλέσεως, είναι απολύτως απαραίτητα για την καλή λειτουργία του οργανισμού μας και πρέπει να προσλαμβάνονται οπωσδήποτε μέσω διατροφής μας.
Όχι μόνο χρειαζόμαστε τα απαραίτητα λιπαρά οξέα για πολλές οργανικές λειτουργίες, αλλά τα χρειαζόμαστε και για την καταπολέμηση των ρυτίδων και τη διατήρηση της σφριγηλότητας της επιδερμίδας μας.
Οι έρευνες επισημαίνουν επίσης ότι τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία του δέρματος από τις βλάβες που προκαλεί η υπεριώδης ακτινοβολία και συνεπώς από την πρόωρη γήρανση και τις πρόωρες ρυτίδες.
Η ικανότητα αυτή των απαραίτητων λιπαρών οξέων είναι αποτελέσματα των αντιφλεγμονωδών ιδιοτήτων τους.
Σήμερα,οι σύγχρονες διατροφικές συνήθειες δεν έχουν επαρκείς ποσότητες των αντιφλεγμονωδών ωμέγα-3 λιπαρών οξέων.
Για αυτό πρέπει να προσέχουμε να υπάρχουν στη διατροφή μας και να θυμόμαστε ότι καλές πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων είναι:
τα καρύδια,
ο λιναρόσπορος,
ο σολομός,
ο μπακαλιάρος και
ο  ιππόγλωσσος-ένα άπαχο ψάρι με χαμηλή πιθανότητα μόλυνσης από υδράργυρο, πολύ καλή πηγή ωμέγα 3 λιπαρών οξέων και βιταμινών Β,αλλά δυστυχώς απειλούμενο είδος εξαιτίας του αργού ρυθμού ανάπτυξης και της υπεραλίευσης.

Στην επόμενο άρθρο θα δούμε και άλλες ομάδες βιταμινών και ιχνοστοιχείων που χρειάζεται ο οργανισμός μας για να διατηρήσει το κολλαγόνο και την ελαστίνη που τόσο έχει ανάγκη το δέρμα μας για να προφυλαχτεί από τις ρυτίδες και την πρόωρη γήρανση.

Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:thalia-botanologia.gr

Διαβάστε επίσης στη botanologia.gr:
Αιθέρια έλαια σε άψογους συνδυασμούς για τις ρυτίδες μας
Γύρη για τις ρυτίδες,καρύδια και κουκουνάρια για νεανικό δέρμα και υγιές και όμορφο στήθος

www.webmd.com
www.ncbi.nlm.nih.gov

Share: