Ας συνηθίσουμε τα παιδιά μας να πίνουν υγιεινούς χυμούς λαχανικών.

Πως μπορούμε να συνηθίσουμε τα παιδιά μας να πίνουν χυμούς λαχανικών και να τρώνε λαχανικά;
Μα σιγά-σιγά με υπομονή και επιμονή.

Ο φρέσκος χυμός είναι ένα από τα πιο αγνά πράγματα που μπορoύμε να δώσουμε στο παιδί μας!
Οι χυμοί των λαχανικών είναι θρεπτικότατοι και νοστιμότατοι και με διάφορα ευφυή τεχνάσματα μπορούμε να συνηθίσουμε τα παιδιά μας όχι μόνο να τους πίνουν αλλά και να τους αναζητούν.
Μπορούμε να ξεκινήσουμε  με έναν απλό χυμό μήλου στον αποχυμωτή μας προσθέτοντας τις πρώτες φορές λίγο καρότο σε μιά αναλογία 90% μήλο 10% καρότο.
Μόλις συνηθίσουν αυτή τη γεύση – η οποία ομολογουμένως είναι θεσπέσια διότι ο συνδυασμός μήλο και καρότο είναι άψογος – διαφοροποιούμε την αναλογία σε 80% μήλο και 20% καρότο και συνεχίζουμε μέχρι να έχουμε 50% μήλο 50% καρότο.
Και συνεχίζουμε να δοκιμάζουμε διάφορους συνδυασμούς με τις παραπάνω αναλογίες,αφήνοντας την φαντασία μας και το ένστικτό μας να δημιουργήσουν,γιατί δεν ξεχνάμε ότι
η καλή υγεία απαιτεί και φυσικό ένστικτο.
Κάποια παράδειγμα ακόμα:
 – 90% χυμό καρότου-μήλου και 5% χυμό κρεμμυδιού +5% χυμό σέλινου – ένας γευστικότατος χυμός και 
με την αύξηση της ποσότητας του χυμού σέλινου και κρεμμυδιού μέρα με την μέρα γίνεται απολαυστικός και χαρίζει στα παιδιά μας ένα πλήθος βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που τόσο έχει ανάγκη ο οργανισμός τους.
Επίσης
– ντομάτα,καρότο,σπανάκι-υπέροχος χυμός
– παντζάρι, καρότο, ραπανάκι, λαχανο με την προσθήκη χυμό λεμονιού-άψογη γεύση
Προσθέτοντας ή αφαιρώντας χυμούς ανάλογα τη στιγμή και τις άλλες τροφές, σιγά-σιγά με υπομονή και επιμονή θα συνηθίσουμε τα παιδιά μας να πίνουν τους υγιεινούς αυτούς χυμούς,ειδικά των λαχανικών, οι οποίοι
ατσαλώνουν το ανοσοποιητικό τους σύστημα,τους δίνουν ενέργεια και τα προφυλάσσουν από τους παθογόνους μικροοργανισμούς.


Σημειώσεις: Τα λαχανικά,όπως γνωρίζουμε,είναι πλούσια σε  βιταμίνες, μέταλλα, φυτικές ίνες και πολλά άλλα φυτοθρεπτικά συστατικά* που βοηθούν το σώμα μας να παραμείνει υγιές.
Η χαμηλή πρόσληψη έχει συνδεθεί με ανεπαρκή πρόσληψη βιταμίνης Α, βιταμίνης C,
βιταμίνη Κ,
καλίου,
φυλλικού οξέως και διαιτητικών ινών.
Εκτός από τους χυμούς λαχανικών πρέπει να υπάρχουν στο καθημερινό διαιτολόγιο των παιδιών μας ποικιλίες εποχικών λαχανικών.
Τα λαχανικά πρέπει να αποτελούν μεγάλο μέρος της καθημερινής πρόσληψης τροφής και να ενθαρρύνουμε τα παιδιά μας προσφέροντάς τους σε κάθε γεύμα έξυπνους συνδυασμούς λαχανικών.
Δυστυχώς οι έρευνες δείχνουν ότι ελάχιστα παιδιά ηλικίας τεσσάρων έως οκτώ ετών τρώνε τις συνιστώμενες ποσότητες λαχανικών κάθε μέρα και καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, ο αριθμός αυτός μειώνεται όλο και πιό πολύ και αυτό,όπως καταλαβαίνουμε,είναι εις βάρος της υγείας τους.

Κείμενο και επιμέλεια κειμένου:thalia-botanologia.gr

*θρεπτικά συστατικά που απαντώνται φυσικά στα φυτά

πηγές και αναφορές:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9710848
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4258845/
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/07315724.1998.10718778

Share: