Από τις συνταγές μου – Σολομός με σπανάκι, ένα πιάτο υψηλής διατροφικής αξίας

Σολομός και σπανάκι,ένα πάνγευστο πιάτο με υψηλής διατροφικής αξίας πρωτεΐνη αλλά και βιταμινών και ιχνοστοιχείων,ένα πιάτο δυναμίτης υγείας ειδικά για τα παιδιά μας

Η διατροφή του αξία μεγάλη-ας δούμε γιατί
Το φιλέτο των 100 g του σολομού* περιέχει:
21,1 g πρωτεΐνης,το 44% της ημερήσιας πρόσληψης.
Τα ισχυρά ω3 λιπαρά του,σε υψηλές ποσότητες-2260mg
Υψηλές ποσότητες βιταμίνης C,
βιταμίνης B12,
βιταμίνης B6,
βιταμίνης  Β1-θειαμίνη,
βιταμίνης Β3-νικοτινικό οξύ,
βιταμίνης Β5-παντοθενικό οξύ,
βιταμίνης Β9-φυλλικό οξύ,
καλίου,
σεληνίου και μαγνησίου.
Τα 100 g μαγειρεμένο σπανάκι περιέχουν 3,0 g πρωτεΐνης το 6%
Υψηλές ποσότητες βιταμινών,ειδικά βιταμίνης Κ -494 mcg,το 617% της ημερήσιας πρόσληψης,
βιταμίνη  A 10481 IU,το 210% της ημερήσιας πρόσληψης.
βιταμίνη C 9.8 mg,το 16%
βιταμίνη  E -Alpha Tocopherol- 2.1 mg,το 10%
φυλλικό οξύ 146 mcg,το 37%
βιταμίνη Β2-ριβοφλαβίνη 0.2 mg,το 14% και βέβαια πολλά ιχνοστοιχεία με το ασβέστιο και το σίδηρο σε υψηλές ποσότητες
ασβέστιο 136 mg  το 14% της ημερήσιας πρόσληψης.
σίδηρο 3.6mg,το 20% της ημερήσιας πρόσληψης.
μαγνήσιο 87.0 mg,το 22%
φώσφορο 56.0mg,το 6%
κάλιο 466 mg,το 13%

Τα υλικά μας
Λάδι – το καλύτερό μας**
Δύο φιλέτα σολομού χωρίς δέρμα
Μισό κιλό σπανάκι***
Το χυμό ενός λεμονιού
‘Ένα κουταλάκι του γλυκού κάπαρη,-μόνο αν είναι δικής μας παρασκευής διότι του εμπορίου έχουν πολύ αλάτι και πάρα πολλά συντηρητικά,αν δεν έχουμε δεν πειράζει.
Δύο κουταλιές της σούπας μαϊντανό, ψιλοκομμένο
Και
Ζεσταίνουμε το λάδι σε ένα τηγάνι και τηγανίζουμε το σολομό,τον οποίο έχουμε αλατοπιπερώσει, και από τις δύο πλευρές, για 4 περίπου λεπτά κάθε πλευρά,μέχρι να πάρουν το πανέμορφο χρυσό τους χρώμα.
Μόλις είναι έτοιμα τα αφήνουμε να ξεκουραστούν σε μια κατάλληλη πιατέλα,που στη συνέχεια θα προσθέσουμε το σπανάκι,και συνεχίζουμε το μαγείρεμα του σπανακιού.
Και , όπως είναι ζεστό το λάδι μας από το τηγάνισμα του σολομού,εξυπακούεται πως δεν έχουμε αφήσει το λάδι μας να μαυρίσει στο παραμικρό από το τηγάνισμα του σολομού,ρίχνουμε το σπανάκι και με μία ξύλινη σπάτουλα ανακατεύουμε για δυό-τρία λεπτά μέχρι να μαραθεί και να αρχίσουν να αναδύονται οι μυρωδιές του.
Αφήνουμε το σπανάκι μας για λίγο να σιγοβράσει,να απορροφηθούν ότι υγρά υπάρχουν και να μείνει μόνο με το λάδι του.
Προσθέτουμε το λεμόνι,την κάπαρη,το μαϊντανό,αλάτι**** και πιπέρι,τα γυρίζουμε δύο-τρία λεπτά στο τηγάνι με την ξύλινη σπάτουλα να ομογενοποιηθούν και τα τοποθετούμε πάνω στο σολομό που περιμένει στην πιατέλα!
Σερβίρουμε αμέσως με την προσθήκη λεμονιού αν χρειάζεται!

*προτιμάμε τον άγριο σολομό.
**πολύ καλά πλυμένο και πάρα πολύ καλά στραγγισμένο,τριμμένο λίγο με τα χέρια μας μέχρι λίγο πριν μαραθεί
***δεν μαγειρεύουμε,δεν τηγανίζουμε,δεν ψήνουμε παρά μόνο με το λάδι μας,το λάδι της ελιάς
****χρησιμοποιούμε πάντα θαλασσινό ανεπεξέργαστο αλάτι

Κείμενο και επιμέλεια κειμένου-thalia –botanologia.gr

Share: